Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes c200 p200b podmieniona przepływka i czujnik położenia rozrządu

15 Mar 2020 10:28 123 3
  • Poziom 6  
    Witam jak w temacie, świeci check więc podpiąłem pod kompa i wywaliło błąd p200b w Mercedesie c200 kompresor.
    Jeden komputer pokazał, że to przepływka (sprawdziłem wtykę miernikiem) więc podmieniłem na nową z delphi, nic to nie dało wywala błąd. Podpiąłem inny komp i wyszło że lewy czujnik wałka rozrządu, zinterpretowałem to jako ten czujnik położenia wałka rozrządu od przodu silnika na 3 śrubki, więc odpiąłem wtykę i była delikatnie zalana olejem (patrzyłem dalej po kablach i niby tylko olej w tym miejscu) podmieniłem ten czujnik na nowy i nic, dalej nie idzie wykasować błędu. Ma ktoś jakiś pomysł co jeszcze może być z tym błędem?
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Spec od Mercedesów
    Co to jest "c200"?????
    Może byś się jednak kolego trochę wysilił - twoja c200 nie jest jedyna na drodze:
    https://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_C-Class
    Tobie nawet się nie chciało rocznika podać...
    Pomijam fakt, że niektóre z tych modeli mogą przy tym samym oznaczeniu "200" mieć różne silniki - jak na przykład model 203 (początkowo był z silnikiem 111, potem zmienionym na 271). Oczywiście każdy z tych silników ma swoje indywidualne "fochy" i trudno traktować je jednakowo.
    Klemens ZX6R napisał:
    zinterpretowałem to jako ten czujnik położenia wałka rozrządu od przodu silnika na 3 śrubki

    To nie jest czujnik - tak czujnik nie wygląda. To jest NASTAWNIK wałka rozrządu - a to zupełnie coś innego.
    Klemens ZX6R napisał:
    więc odpiąłem wtykę i była delikatnie zalana olejem (patrzyłem dalej po kablach i niby tylko olej w tym miejscu)

    Patrzenie "po kablach" nic ci nie da. Olej idzie wewnątrz izolacji każdego z przewodów i zazwyczaj jego podróż kończy się w sterowniku silnika. Czasami jest tam pełno oleju. Problem znany w silnikach z nastawnikami wałków rozrządu, producent wypuścił specjalne złączki/adaptery które mają za zadanie zlikwidować ten problem. Poszukaj sobie na którymś z polskich forów "C" lub "E-klasy"
    Klemens ZX6R napisał:
    Jeden komputer pokazał, że to przepływka (sprawdziłem wtykę miernikiem) więc podmieniłem na nową z delphi, nic to nie dało wywala błąd.

    Kolego: po pierwsze po wymianie przepływomierza robi się jego adaptację przy użyciu komputera serwisowego. Jeżeli nie zostanie to zrobione odczyt może przekłamywać w czasie pracy silnika i wywoływać błędy.
    Po drugie - trzeba trochę pomyśleć. Jeżeli komputer wykazuje niezgodność masy powietrza odczytanej z przepływomierza z masą rzeczywistą, to niekoniecznie musi być to spowodowane usterką przepływomierza. Powodem może być nieszczelność układu dolotowego.
    Poguglaj sobie na forach Mercedesa - np tu gość miał prawie taki sam problem:
    http://mercedes-clk.pl/forum/viewtopic.php?f=86&t=13205
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 43  
    Klemens ZX6R napisał:
    zinterpretowałem to jako ten czujnik położenia wałka rozrządu od przodu silnika na 3 śrubki

    To nie są czujniki wałków rozrządu tylko cewki siłowników zmiennej fazy.
  • Poziom 6  
    Sorry pospieszyłem się z tematem.
    Mercedes c200 2.0 kompresor 2002r
    Tak masz racje nastawnik wałka rozrządu.


    Panowie rozwiązałem problem, może komuś pomogę. Uszkodzony przepływomierz (posprawdzane miernikiem) Nowy zamiennik nie zadziałał, Mercedes nie lubi tanich zamienników :)
    Na oryginalnym od razu wszystko jak powinno być. Dzięki za odzew, pozdrawiam :)