Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Multimetr Fluke
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes c200 p200b podmieniona przepływka i czujnik położenia rozrządu

Klemens ZX6R 15 Mar 2020 10:28 1767 3
  • #1
    Klemens ZX6R
    Level 7  
    Witam jak w temacie, świeci check więc podpiąłem pod kompa i wywaliło błąd p200b w Mercedesie c200 kompresor.
    Jeden komputer pokazał, że to przepływka (sprawdziłem wtykę miernikiem) więc podmieniłem na nową z delphi, nic to nie dało wywala błąd. Podpiąłem inny komp i wyszło że lewy czujnik wałka rozrządu, zinterpretowałem to jako ten czujnik położenia wałka rozrządu od przodu silnika na 3 śrubki, więc odpiąłem wtykę i była delikatnie zalana olejem (patrzyłem dalej po kablach i niby tylko olej w tym miejscu) podmieniłem ten czujnik na nowy i nic, dalej nie idzie wykasować błędu. Ma ktoś jakiś pomysł co jeszcze może być z tym błędem?
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • Multimetr Fluke
  • #2
    Gerri
    Mercedes specialist
    Co to jest "c200"?????
    Może byś się jednak kolego trochę wysilił - twoja c200 nie jest jedyna na drodze:
    https://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_C-Class
    Tobie nawet się nie chciało rocznika podać...
    Pomijam fakt, że niektóre z tych modeli mogą przy tym samym oznaczeniu "200" mieć różne silniki - jak na przykład model 203 (początkowo był z silnikiem 111, potem zmienionym na 271). Oczywiście każdy z tych silników ma swoje indywidualne "fochy" i trudno traktować je jednakowo.
    Klemens ZX6R wrote:
    zinterpretowałem to jako ten czujnik położenia wałka rozrządu od przodu silnika na 3 śrubki

    To nie jest czujnik - tak czujnik nie wygląda. To jest NASTAWNIK wałka rozrządu - a to zupełnie coś innego.
    Klemens ZX6R wrote:
    więc odpiąłem wtykę i była delikatnie zalana olejem (patrzyłem dalej po kablach i niby tylko olej w tym miejscu)

    Patrzenie "po kablach" nic ci nie da. Olej idzie wewnątrz izolacji każdego z przewodów i zazwyczaj jego podróż kończy się w sterowniku silnika. Czasami jest tam pełno oleju. Problem znany w silnikach z nastawnikami wałków rozrządu, producent wypuścił specjalne złączki/adaptery które mają za zadanie zlikwidować ten problem. Poszukaj sobie na którymś z polskich forów "C" lub "E-klasy"
    Klemens ZX6R wrote:
    Jeden komputer pokazał, że to przepływka (sprawdziłem wtykę miernikiem) więc podmieniłem na nową z delphi, nic to nie dało wywala błąd.

    Kolego: po pierwsze po wymianie przepływomierza robi się jego adaptację przy użyciu komputera serwisowego. Jeżeli nie zostanie to zrobione odczyt może przekłamywać w czasie pracy silnika i wywoływać błędy.
    Po drugie - trzeba trochę pomyśleć. Jeżeli komputer wykazuje niezgodność masy powietrza odczytanej z przepływomierza z masą rzeczywistą, to niekoniecznie musi być to spowodowane usterką przepływomierza. Powodem może być nieszczelność układu dolotowego.
    Poguglaj sobie na forach Mercedesa - np tu gość miał prawie taki sam problem:
    http://mercedes-clk.pl/forum/viewtopic.php?f=86&t=13205
  • Multimetr Fluke
  • #3
    milejow
    Level 43  
    Klemens ZX6R wrote:
    zinterpretowałem to jako ten czujnik położenia wałka rozrządu od przodu silnika na 3 śrubki

    To nie są czujniki wałków rozrządu tylko cewki siłowników zmiennej fazy.
  • #4
    Klemens ZX6R
    Level 7  
    Sorry pospieszyłem się z tematem.
    Mercedes c200 2.0 kompresor 2002r
    Tak masz racje nastawnik wałka rozrządu.


    Panowie rozwiązałem problem, może komuś pomogę. Uszkodzony przepływomierz (posprawdzane miernikiem) Nowy zamiennik nie zadziałał, Mercedes nie lubi tanich zamienników :)
    Na oryginalnym od razu wszystko jak powinno być. Dzięki za odzew, pozdrawiam :)