Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Przedłużacze helukabelPrzedłużacze helukabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Podłączenie krajzegi, bezpieczeństwo

26 Mar 2020 01:14 228 11
  • Poziom 4  
    Witam, na samym początku zaznaczę że z elektryką praktycznie nie mam doczynienia więc proszę o wyrozumiałość. Więc sytuacja wygląda tak, że posiadam starą krajzege, której silnik podłączony jest 4 żyłami (fazy i neutralny). ,,Fachowiec" który ją podłączał nie podłączył ochronnego bo stwierdził że w starych maszynach będzie wyzwalało bezpiecznik (chyba różnicowo prądowy, chociaż jak już pisałem nie znam się na tym). I teraz moje pytanie jest takie czy w takim podłączeniu w razie pojawienia się prądu na konstrukcji zrobi się jakieś zwarcie albo stanie się cokolwiek i zadziała bezpiecznik?
    Jeśli umieściłem w złym dziale, albo nie ma tu miejsca dla takich amatorów proszę żeby ktoś mi zwrócił uwagę.
  • Przedłużacze helukabelPrzedłużacze helukabel
  • Poziom 43  
    @Marek12_3 Kompletne herezje i kompetentny ,,fachowiec" :cry: :cry: Przewód N silnikowi trójfazowemu do niczego nie jest potrzebny, natomiast PE czyli ochronny jak najbardziej. Jaki tam jest u Ciebie układ sieci i jaki jest rodzaj zabezpieczeń ??, bo to pierwsze pytanie, które się nasuwa i zostanie tu zadane.

Marek12_3 napisał:
    bo stwierdził że w starych maszynach będzie wywalało bezpiecznik (chyba rocznicowo prądowy,
    A co za różnica, czy stare albo nowe maszyny? W każdej z nich musi być zachowana odpowiednia rezystancja izolacji i stosownie do rodzaju sieci odpowiednia ochrona przeciwporażeniowa i tyle.
  • Poziom 42  
    Krzysztof Kamienski napisał:
    tam jest u Ciebie układ sieci i jaki jest rodzaj zabezpieczeń

A prościej, jak wygląda gniazdo do którego podłączasz maszynę?
  • Przedłużacze helukabelPrzedłużacze helukabel
  • Poziom 4  
    kortyleski napisał: