Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Murray/ briggs & stratton - B&S Brak ładowania z prądnicy akumulatora, c

26 Mar 2020 06:10 120 6
  • Poziom 8  
    Cześć

    Mam dwa problemy z traktorkiem Murray 15,5KM.

    1. Traktorek posiada prądnice z której wychodzą dwa kable (czerwony i czarny), na których mierząc napięcie w konfiguracji:
    czerwony+masa traktorka = 12V
    czarny+masa traktorka = brak napięcia
    czarny+czerwony = 20V

    Zdjęcie Link

    Z tego co gdzieś wyczytałem, to te zgrubienie na czerwonym kablu to dioda prostownicza. (ale się nie znam)
    Moje pytanie jest takie jak podłączyć tą prądnice pod akumulator by było dobrze. Wydaje mi się, że nie wystarczy połączyć czerwonego kabla z aku, tylko coś powinno być po drodze, pytanie co i gdzie to kupić?

    2. Drugi problem traktorek strasznie ciężko kręci, na wyłączonym silniku ciężko obrócić silnik, po odkręceniu świeci gdy sprężania nie ma idzie lekko. Wyregulowałem zawory. Na naładowanym akumulatorze rozrusznik nie daje rady (dziś zamówiłem nowy). Ale czy coś mogło się jeszcze zepsuć? czy ten typ tak ma?

    Z góry dziękuje wszystkim za pomoc i łopatologiczne wyjaśnienie.
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 39  
    Ad. 1 - Trochę mnie zastanawia wartość napięcia czerwony-masa, bo wg mnie powinno być albo 20V, albo 0V. Nie wiem co dalej podpięte jest do przewodów czerwonego i czarnego, ale przypuszczam, że jak jest akumulator, powinien tam być w pierwszej kolejności podpięty regulator napięcia, bo 20V, to dla akumulatora za dużo. Regulator ze względu na prądnicę, a właściwie dynamo, jest na pewno stratny i trzeba sprawdzić czy jest sprawny - jakie utrzymuje napięcie w instalacji, bo niewłaściwa jego wartość, może być powodem, że akumulator jest przez to zajechany (dlatego nawet naładowany ma kłopoty z kręceniem rozrusznika) i nowemu też to będzie groziło.
    Ad.2 - Nie znam też samego traktorka, więc trudno mi się ustosunkować do tej informacji. Ciężkie kręcenie może wynikać z zajechanego akumulatora, ale również z niesprawnego rozrusznika. Nie wiem czy silnik to benzyniak, czy ropniak. Nie wiem jak jest obecnie z ropniakami, ale dawniej przy niektórych ropniakach, przy uruchamianiu wyłączało się kompresję na moment , żeby rozrusznik miał lżej zakręcić.
    To zgrubienie może być faktycznie diodą, ale wtedy nie byłyby wykorzystane pełne możliwości prądnicy (tylko połowa) jakie dawałby mostek prostowniczy.
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 15  
    Problem z odpalaniem, niby słabym kręceniem rozrusznika będzie spowodowany uszkodzonym/przestawionym dekompresatorem na wale. Można to obejść kasując luz na zaworach wydechowych, ale po dłuższym czasie może zaszkodzić gniazdom zaworowym. Brat użytkuje tak traktorek już 3 sezony i póki co nic się nie dzieje złego.
  • Poziom 8  
    @gimak
    Jest to traktorek benzynowy, akumulator mam nowy (naładowany)
    @AdrianK17
    Zawór wydechowy to ten dolny?

    Jak podłączyć taki regulator napięcia?
    Link

    Czerwony do czerwonego, zółty do akumulatora?
  • Poziom 9  
    Patrz na stronę-11, jest tam pokazany również regulator oraz numery części
  • Poziom 39  
    michalb-91 napisał:
    Jak podłączyć taki regulator napięcia?

    Czerwony do czerwonego, zółty do akumulatora?

    Nie. Sadząc po rysunku na stronie 17 specyfikacji, to czerwony z prądnicy należy połączyć z żółtym regulatora, a czerwony regulatora z plusem akumulatora, a sam regulator (metalowa obudowa) musi mieć połączenie z masą.

    Dodano po 4 [minuty]:

    AdrianK17 napisał:
    Można to obejść kasując luz na zaworach wydechowych, ale po dłuższym czasie może zaszkodzić gniazdom zaworowym.

    W żadnym przypadku na coś takiego bym nie poszedł - druciarstwo, najkrótsza droga do remontu głowicy.