Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Odkurzacz Zelmer - Filtr przeciwzakłóceniowy.

26 Mar 2020 11:17 300 15
  • Poziom 18  
    Przy odkurzaczu rozerwało filtr przeciwzakłóceniowy: KSEPpz - 0/1 0,1uF + 2 x 3nF z trzema końcówkami, dwa były podłączone do przewodów, a trzeci (blaszka) była przykręcona do obudowy silnika. Niestety nie mogę nigdzie dostać takiego filtru.
    Czy można założyć taki filtr: KSPpz - 10 X1Y2 0,1uF + 2 x 0,0027uF z pięcioma końcami. Z silnika wystają tyko dwa końce do których był podpięty poprzedni filtr. Jeżeli można go podłączyć to proszę o rysunek jak go podłączyć. Za odpowiedź dziękuję. Z poważaniem Jurek.

    Brak tabliczki na odkurzaczu i na silniku. Wiadomo tylko, że to Zelmer.
  • Specjalista AGD
    Zrób zdjęcia starego, nowego filtra i podłączeń
  • Specjalista AGD
    Po prawej masz wejście, po lewej wyjście, przewód w przejrzystej osłonce będzie masą, czyli odpowiednij tej dużej blaszki na starym.
  • Poziom 18  
    A jak podłączyć, jak z silnika wychodzą tylko dwa kable.
  • Specjalista AGD
    Tak jak był podłączony stary.
  • Poziom 18  
    Czy nie widać na zdjęciach, że stary miał dwa końce, a nowy ma pięć, a napisałem że z silnika wystają dwa kabelki do których był podłączony stary filtr i przykręcony do obudowy silnika.
  • Specjalista AGD
    NIe wrzuciłeś wszystkich zdjęć jak prosiłem, to raz, dwa zdjęcie owego starego wziete z netu i przycięte, wg zdjęcia wygląda jakby po lewej miał kolejne dwa konektory.

    W takim razie podłącz po prostu jedną stronę przewodów, a drugą zaizoluj, albo załóż nowego na wejściu zasilania silnika, a stare przewody od PZa zaizoluj.
  • Specjalista AGD
    Zasilanie podłączasz do dwóch przewodów z lewej, a silnik do dwóch czarnych z prawej. Przewód w przezroczystej koszulce przykręcasz do obudowy silnika pod śrubę, która trzymała stary filtr.
  • Poziom 23  
    Kolega zhudomel i mrice już ci napisali jak masz podłączyć

    zhudomel napisał:
    Zasilanie podłączasz do dwóch przewodów z lewej, a silnik do dwóch czarnych z prawej. Przewód w przezroczystej koszulce przykręcasz do obudowy silnika pod śrubę, która trzymała stary filtr.
  • Poziom 18  
    To co, mam wykręcić cały silnik z obudowy, odszukać kabla zasilającego i go przeciąć? Przecież zdjęcie silnika jest wyraźne, że z niego wystają tylko dwa kabelki do których był podłączony stary filtr oraz śruba do której był przykręcony, żadnych innych kabli po tej stronie nie ma.
  • Specjalista AGD
    wrobelj napisał:
    Przecież zdjęcie silnika jest wyraźne, że z niego wystają tylko dwa kabelki do których był podłączony stary filtr oraz śruba do której był przykręcony, żadnych innych kabli po tej stronie nie ma.


    mrice napisał:
    W takim razie podłącz po prostu jedną stronę przewodów, a drugą zaizoluj,
  • Specjalista AGD
    wrobelj napisał:
    Przecież zdjęcie silnika jest wyraźne, że z niego wystają tylko dwa kabelki do których był podłączony stary filtr oraz śruba do której był przykręcony, żadnych innych kabli po tej stronie nie ma.
    Weź się chłopie zastanów nad tym, co piszesz i nad poradami. Skąd silnik dostaje zasilanie?
    Do starego filtra miałeś podłączone cztery przewody + blaszka (czyli piąty przewód w nowym filtrze).
    Gdzie zgubiłeś przewody od kabla zasilającego i wyłącznika?

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1732305.html
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3613305.html
  • Specjalista AGD
    zhudomel napisał:
    Do starego filtra miałeś podłączone cztery przewody + blaszka (czyli piąty przewód w nowym filtrze).

    No właśnie nie, autor najpierw poszedł na łatwizne i wstawił pierwsze lepsze zdjęcia z internetu --> post #3
    zdjęcia właściwych przedmiotów dopiero --> post #10
    stary filtr rzeczywiście miał podłączone 2 przewody wychodzące z motoru + masa będąca mocowaniem.
  • Poziom 18  
    Kolega zhudomel zagalopował się z odpowiedzią (nie doczytał postu), bo na zdjęciach widać wyraźnie kable, filtry. Silnik jest przymocowany opaską do spodniej obudowy i od spodu są kable zasilające, których nie widać. Dopiero po wymontowaniu silnika są dostępne. Jednak nie o to chodzi, w postach wyraźnie napisane, że filtr był podłączony do dwóch kabelków, które widać na zdjęciu.

    Natomiast filtr też ma dwie końcówki i blaszkę do przykręcenia, a nowy ma pięć kabelków. Połączenie wykonałem jak napisał kolega mrice, kabelki z silnika podłączyłem do jednej strony filtra, przeźroczysty przykręciłem śrubką, a dwa pozostałe kabelki zaizolowałem. Silnik ruszył i jak na razie pracuje dobrze. Dziękuję za porady. Pozdrawiam.