Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Duże zużycie prądu, czy to może być przyczyną?

26 Mar 2020 18:58 216 12
  • Poziom 2  
    Witam,
    Mam pytanie, posiadam bardzo duże zużycie prądu w domu, wydawało mi się, że to może problem z licznikiem, więc zamontowałem dodatkowy licznik na własny koszt, ale wskazania są takie same - mam duże zużycie prądu. Kupiłem już kiedyś taki zwykły miernik wtykany do gniazdek, liczyłem co ile zużywa prądu i ciągle mi się nie zgadza, mimo, że powinno zużywać mniej to sumarycznie mam dużo. Czy problemem może być źle wykonana instalacja? Nie znam się na prądzie, ale może zachodzą tam jakieś zjawiska, indukuje, zużywa się niepotrzebnie czy coś? Chodzi o to, że nie mam zrobionej instalacji gniazdek w sposób "klasyczny", czyli kabel idzie od rozdzielni do gniazdka, z gniazdka do następnego i koniec, tylko całe piętro mam zrobione w sposób taki, że wszystkie gniazdka są połączone w tzw. "pętle". Narysowałem prosty schemat w paincie. Czy to może być problemem zbyt dużego zużycia prądu?
    Jeżeli chodzi o instalację, to zabezpieczenia są OK, instalacja to 3 fazy, rozdzielone mniej więcej po równo - kuchnia, lodówka, pralka itp. A domek jest bardzo mały, to jest ten z serii "na zgłoszenie", nie mam ogrzewania na prąd itp. wszystko normalnie jak w każdym domu, a średnie zużycie na dzień to około ~8kwh. Nawet przy mocno naciąganym liczeniu wychodzi mi 5-6, więc gdzie reszta?

Pozdrawiam
    Duże zużycie prądu, czy to może być przyczyną?
  • Poziom 39  
    Witam
    A bierzesz pod uwagę pompy systemie ogrzewania, napędy bram i inne urządzenia w stanie czuwania?
    8 kWh na dobę to ok 120 zł miesięcznie- chciałbym tyle płacić....
    Pozdr. J.
  • Poziom 27