Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW CADDY IV - czujnik poziomu adblue

26 Mar 2020 23:42 129 2
  • Poziom 3  
    Witam szanowne grono!

    Korzystając z wirusowego zamieszania siedzę sobie w mojej samotni i składam auto po dzwonie, jednym z problemów był brak zbiornika adblue(urwany z kablami).
    Pacjent to cadday IV 2018 2.0tdi dsg oznaczenie silnika dfs.
    Nie mam w tej chwili numeru błędu przed sobą, dopiszę rano ale to mało istotne, dotyczył on poziomu płynu adblue. Zbiornik został wstawiony używany po numerach z etki. Instalacja uzupełniona o brakujące wtyczki zgodnie z rozpiską z elsy.
    VW CADDY IV - czujnik poziomu adblueadblue.png Download (219.18 kB)
    Po odczytach w vcds pokazuje mi 190% zajętości zbiornika i temperaturę czynnika -11 stopni niezależnie od podpiętej lub odpiętej wtyczki.
    Jeśli chodzi o pompę to wydaje się działać bez zarzutu- pokazuje wartość rezystancji cewki i sygnalizuje odpięcie od przewodów.
    Sprawdzałem przewody czy nie są uszkodzone, pin 5 prowadzi prosto do ecu, rezystancja w normie. Pin 4 jest zwarty do masy, pin 3 przychodzi +12, wszystko tak jak powinno być.

    Teraz moje pytanie- czy mogę w jakiś sposób bez kupowania drugiego zbiornika oszukać ecu, żeby wykluczyć uszkodzenie samego ecu? Czy któryś z Panów rozbierał taki zbiornik i wie jakiego typu sygnał idzie przewodem biegnącym do ecu? Zbiornik jest klejony i nie widzę opcji rozebrania go bez uszkodzenia.
    Czy wymianę takiego zbiornika trzeba dodatkowo przeprowadzić poprzez vas żeby elektronika rozmawiała?

  • Poziom 34  
    to jest LIN, raczej nic nie zaemulujesz ( możesz podejrzeć transmisję oscyloskopem, w ostateczności LEDem) . Natomiast w ODIS jest pełny zestaw funkcji prowadzonych i raczej bez tego się nie obejdzie.
  • Poziom 3  
    Przeprowadziłem pomiary- przewód od lin wypięty z wtyczki- po otwarciu drzwi pojawia się 11,5v na nim, od strony zbiornika cisza. Po włączeniu zapłonu na lin dalej 11.5v a od strony adblue widać nadawanie- sygnał w okolicach 2v trudno mi cokolwiek odczytać bo dysponuję jedynie chińskim prowizorycznym oscyloskopem w mierniku mt8206, w przyszłym tygodniu może ogarne sobie kable i podepne normalny oscyloskop. Przy podpiętych wszystkich przewodach i włączonym zapłonie pokazuje wyraźnie sygnał o zmiennym napięciu ale oscyluje wokół 6v, podejrzewam, że przy dzwonie uszkodził się gdzies kabel i zwiera do plusa lin od strony ecu.

    błędy z vcds:

    Code:
    Sobota,28,Marzec,2020,11:30:23:00009
    
    Wersja VCDS: AKP 19.6.2 uruchomiony na Windows 10 x64
    www.vcds.pl

                    Adres 01: Silnik       Plik etykiet: 04L-907-309-V1.clb
    Oznaczenie elementu: 04L 906 016 ER    HW: 04L 907 309 K
      Komponent i/lub wersja: R4 2.0l TDI   H20 3795
               Kodowanie: 011D001A042415090000
               Kod serwisu: WSC 35110 790 50316
                  Zbiór danych ASAM: EV_ECM20TDI01104L906016ER 004004 (VN35)
                           ROD: EV_ECM20TDI01104L906016HD_004_VW36.rod
                          VCID: 7DF14CF3ECF167A7CD-8028
    3 - iloœæ znalezionych b³êdów. Oto one:

    19289 - Czujnik poziomu czynnika redukuj¹cego
              P203A 00 [039] - usterka elektryczna
              Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów b³êdów
                 Ramka zamro¿ona:
                        Stan b³êdu: 00000001
                        Priorytet b³êdu: 2
                        Czêstoœæ b³êdu: 1
                        Przebieg: 149031 km
                        Data: 2033.14.08
                        Czas: 00:44:50

                        Prêdkoœæ obrotowa silnika: 0.00 /min
                        Unormowana wartoœæ obci¹¿enia: 0.0 %
                        Prêdkoœæ pojazdu: 0 km/h
                        Temperatura p³ynu ch³odz¹cego: 8 °C
                        Temperatura powietrza zasysanego: 9 °C
                        Ciœnienie atmosferyczne: 1010 mbar
                        Napiêcie zacisku 30: 12.980 V
                        Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
                        Czujnik temp.zewn. 1 rz¹d 1: wartoœæ nieprzetworzona: 10.5 °C
                        Wzglêdne ciœnienie œrodka redukuj.w module pompy: obliczone: 0 hPa
                        Czujnik poziomu œrodka redukuj¹cego: wartoœæ rzeczywista: 0.0 mm
                        Czujnik temperatury zbiornika z czynnikiem redukuj¹cym: temperatura: -0.0 °C
                        Uk³.œrodka redukuj¹cego: wzrost ciœnienia: warunki odblokowania-Bits 0-7: 2
                        Uk³.œrodka redukuj¹cego: wzrost ciœnienia: warunki odblokowania-Bits 0-7: 71
                        Aktualny status uk³adu œrodka redukuj¹cego: COSCR_AFTERRUN
                        Aktualny status uk³adu œrodka redukuj¹cego-Test_Program_SCR Con State 01 UBYTE: 6

    17158 - Odebrano b³êdne dane ze sterownika dynamiki pojazdu (ESP)
              U0416 00 [039] - -
              Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów b³êdów
                 Ramka zamro¿ona:
                        Stan b³êdu: 00000001
                        Priorytet b³êdu: 6
                        Czêstoœæ b³êdu: 1
                        Przebieg: 149031 km
                        Data: 2000.00.00
                        Czas: 00:00:00

                        Prêdkoœæ obrotowa silnika: 0.00 /min
                        Unormowana wartoœæ obci¹¿enia: 0.0 %
                        Prêdkoœæ pojazdu: 0 km/h
                        Temperatura p³ynu ch³odz¹cego: 8 °C
                        Temperatura powietrza zasysanego: 9 °C
                        Ciœnienie atmosferyczne: 1010 mbar
                        Napiêcie zacisku 30: 12.440 V
                        Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
                        Koordynator syst. kontroli napêdu: statusy usterek uk³adu ACC-Bits 0-7: 0
                        Koordynator syst. kontroli napêdu: statusy usterek uk³adu ACC-Bits 0-7: 0
                        Koordynator systemów kontroli napêdu: statusy usterek hamulców-Bits 0-7: 4
                        Koordynator systemów kontroli napêdu: stan dzia³ania hamulców-Bits 0-7: 32
                        Koordynator systemów kontroli napêdu: stan dzia³ania hamulców-Bits 0-7: 0
                        Przyœpieszenie: 0.000 m/s²

    29630 - Nieznany kod b³êdu
              P218F 00 [101] - -
              Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów b³êdów
                 Ramka zamro¿ona:
                        Stan b³êdu: 00000001
                        Priorytet b³êdu: 2
                        Czêstoœæ b³êdu: 1
                        Przebieg: 149031 km
                        Data: 2033.14.08
                        Czas: 00:44:52

                        Prêdkoœæ obrotowa silnika: 0.00 /min
                        Unormowana wartoœæ obci¹¿enia: 0.0 %
                        Prêdkoœæ pojazdu: 0 km/h
                        Temperatura p³ynu ch³odz¹cego: 8 °C
                        Temperatura powietrza zasysanego: 9 °C
                        Ciœnienie atmosferyczne: 1010 mbar
                        Napiêcie zacisku 30: 13.020 V
                        Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
                        Czujnik temp.zewn. 1 rz¹d 1: wartoœæ nieprzetworzona: 10.5 °C
                        Wzglêdne ciœnienie œrodka redukuj.w module pompy: obliczone: 0 hPa
                        Czujnik poziomu œrodka redukuj¹cego: wartoœæ rzeczywista: 15.0 mm
                        Czujnik temperatury zbiornika z czynnikiem redukuj¹cym: temperatura: -0.0 °C
                        Uk³.œrodka redukuj¹cego: wzrost ciœnienia: warunki odblokowania-Bits 0-7: 2
                        Uk³.œrodka redukuj¹cego: wzrost ciœnienia: warunki odblokowania-Bits 0-7: 71
                        Aktualny status uk³adu œrodka redukuj¹cego: COSCR_AFTERRUN
                        Aktualny status uk³adu œrodka redukuj¹cego-Test_Program_SCR Con State 01 UBYTE: 6


    Kody gotowoœci: 0 0 0 0 1


    martwi mnie tylko pierwszy, źródła pozostałych znam i wiem jak je wyeliminować.

    UPDATE:
    wypiąłem przewód z kostki przy ecu, na przewodzie znikło 12v po zapłonie, podejrzewam, że problem jest w ecu, popieszczone prądem po linie nie chce poprawnie gadać coś się upaliło.