Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Citroen C4 I - Samoistnie załączające się wycieraczki/lampy, błędy esp, mrugają

12 Apr 2020 12:12 381 4
  • Level 5  
    Witam, mam pewien problem z samochodem otóż, po umyciu silnika(tak wiem to był wielki błąd) auto zaczęło mocno świrować, zaczęło się od samoistnie włączających się wycieraczek oraz lamp,błędy na desce to ESP/ASR oraz poziomowanie xenonu, spod maski słychać cały czas działającą elektryczną pompe wspomagania. Postanowiłem dokładnie wysuszyć oraz przejrzeć wtyczki przy bsm i wszystko wysuszyć nic się nie poprawiło, wymieniłem bsm na inne takie samo uspokoiło się na dwa dni i znów to samo... czy to może być wina bsi ?
  • Mercedes specialist
    divinepl wrote:
    błędy na desce to ESP/ASR

    Ja bym od tego zaczął. Dlaczego?
    1.Bo złacza czujników i pompa są w zasięgu karchera myjącego silnik
    2.Bo sygnał prędkości idzie do:
    - wspomagania
    - wycieraczek
    - poziomowania ksenonów
    BSI zostawiłbym na deser - przecież jest w kabinie i woda mu raczej nie zaszkodziła.
    Tak więc podepnij komputer, sprawdź błedy ESP/ASR i zobacz jak wyglądają sygnały prędkości.
  • Level 5  
    Tak racja, lecz zauważyłem jedną przypadłość samochód od początku kiedy go kupiłem raz na jakiś czas rzucał błędem zbyt małej ilości płynu chłodniczego, po sprawdzeniu jaki bezpiecznik za co odpowiada w bsi zauważyłem, że 1 bezpiecznik odpowiada za czujnik poziomu wody , esp/asr, skręt xenonu oraz pompę wspomagania czyli praktycznie wszystko z czym mam problem prócz wycieraczek.
  • Mercedes specialist
    divinepl wrote:
    zauważyłem, że 1 bezpiecznik odpowiada za czujnik poziomu wody , esp/asr, skręt xenonu oraz pompę wspomagania czyli praktycznie wszystko z czym mam problem

    No to go dokładnie obejrzyj lub wymień. Podobny problem napotykałem kilka razy na bezpieczniku od pompy ABS w Sprinterze - pobór mocy podobny. Otóż bezpiecznik nie jest przepalony, ale na jego "nożach" (płytkach stykowych) jest zauważalny ewidentnie czarny, wypalony ślad uniemożliwiający dobry kontakt ze stykami skrzynki. Tak więc bezpiecznik (pomimo że dobry) prądu nie przewodzi.
  • Level 5  
    Maly update prac, bezpiecznik w bsi rzeczywiście mial czarne styki wymieniony na nowy problem dalej wystepuje, wiec rozebralem pol komory silnikowej sprawdzilem wszystkie wtyczki poza tymi z silnika gdyż sa w trudno dostepnych miejscach, wszystkie punkty masowe wyczyszczone, pompa wspomagania miala zalana elektronike plynem do wspomagania wiec juz jest wymieniona na inna nadal to samo.