Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Megane 2001 1,4/16V -za niskie obroty przy uruchamiu

manek33 05 Oct 2005 23:05 13400 11
  • #1
    manek33
    Level 14  
    Witam wszystkich. Mam Megankę 2001r 1,4/16V i mam z nią problem.
    Przy uruchamianiu zimnego silnika obroty kształtują sie w okolicach 800obr/min, a powinny być znacznie wyższe około 1200-1300obr/min.
    Gdy silnik się zagrzeje wszystko jest ok, obroty 700-750obr/min.
    Co może być tego powedem, silnik krokowy już wyeliminowałem, jest ok.
    Proszę o radę. Pozdrawiam.
  • #2
    mczapski
    Level 39  
    A skąd masz takie wieści? O ile wiem nie ma takiego warunku. Faktycznie silniki kręcą na wolnych obrotach 750 - 800 obr/min i tylko włączenie np sprężarki klimatyzacji zmusza je do zwiększenia do 900-950 obr/min. Jeśli nie chcesz mieć kłopotów nie kombinuj zbytnio. To nie jest silnik gażnikowy.
  • #3
    hyper2000
    Level 17  
    Jesli silnik krokowy jest ok to ja bym sprawdzil jeszcze czujnik temperatury bo to on steruje silnikiem krokowym na zimnym silniku przez ECU. To jest ten czujnik wkrecony do glowicy w tylnej czesci nad skrzynia biegow. Sprobuj go odlaczyc na zimnym silniku i wtedy zapal i obserwuj obroty. Jesli sie podniosa do ok 1300 to znaczy ze czujnik zle wskazuje inf. do ECU.
    Mam tylko nadzieje ze cewki zaplonowe sa ok i nie szarpie wtedy silnikiem. Pozdrawiam! Silnik krokowy jak jest uszko0dzony to obroty zostaja na ok 2000 lub samochod gasnie przy dojerzdzaniu do skrzyzowan.
    Mozesz jeszcze sprawdzic opornosc czujnika temp wody parametry masz w tabeli.
  • #4
    hyper2000
    Level 17  
    Jesli silnik krokowy jest ok to ja bym sprawdzil jeszcze czujnik temperatury bo to on steruje silnikiem krokowym na zimnym silniku przez ECU. To jest ten czujnik wkrecony do glowicy w tylnej czesci nad skrzynia biegow. Sprobuj go odlaczyc na zimnym silniku i wtedy zapal i obserwuj obroty. Jesli sie podniosa do ok 1300 to znaczy ze czujnik zle wskazuje inf. do ECU.
    Mam tylko nadzieje ze cewki zaplonowe sa ok i nie szarpie wtedy silnikiem. Pozdrawiam! Silnik krokowy jak jest uszko0dzony to obroty zostaja na ok 2000 lub samochod gasnie przy dojerzdzaniu do skrzyzowan.
    Mozesz jeszcze sprawdzic opornosc czujnika temp wody parametry masz w tabeli.
  • Helpful post
    #8
    hyper2000
    Level 17  
    -Wez odlacz i odkrec 4 cewki zaplonowe i wyciag srubki.
    -Podlacz te cewki (tylko zlacza) i wloz je na swoje miejsca.
    -Zapal teraz silnik najlepiej w ciemnym pomieszczeniu.
    -Podnos lekko po kolei kazda z cewek i obserwuj zmiane pracy silnika.
    -Obserwuj tez kolor i gdzie skacze iskra po lekkim uniesieniu.
    Jesli ktoras cewka po podniesieniu ma od razu przebicie do masy to wymien ta cewke.
    I jesli po uniesieniu cewki silnik nie zmienia gwaltownie pracy to znaczy ze cewka jest do wymiany.

    Zakladam ze takie rzeczy jak kompresja zawory swiece sa ok.
    Pozdrawiam.
  • #9
    hyper2000
    Level 17  
    Napisz co powodowalo ten problem!!!
    Pozdrawiam.
  • #11
    maxd
    Level 1  
    Witam,
    chciałbym odświeżyć ten temat ponieważ mam podobny problem w Megane II 2003 1.6 16V. Auto również gaśnie przy niskich obrotach po naciśnięciu sprzęgła i zdjęciu nogi z gazu. Nie zapalają się przy tym żadne kontrolki, silnik po prostu niezauważalnie przestaje pracować. Dzieje się tak zarówno na LPG jak i na benzynie. Scenariusz niemal zawsze jest identyczny: odpalam "zimne" auto, jadę bez problemu, po ok. 3-5km zaczyna gasnąć, a każde kolejne uruchomienie silnika jest coraz trudniejsze. Dojeżdżam do celu, zostawiam auto na kilkanaście minut lub kilka godzin i po takiej przerwie jeździ już bez praktycznie problemu zarówno na LPG jak i na benzynie.
    Wcześniej problemem wydawała się jedna z cewek, została wymieniona i wszystkie 4 są OK. Potem wyszła na jaw perforacja jednego z przewodów LPG, który został wymieniony, ale to również nie pomogło. Wyczyszczony był także silniczek krokowy przepustnicy - w jednym z warsztatów powiedziano mi, że trzeba go dodatkowo wyregulować po czyszczeniu, ale można to zrobić tylko w ASO przy pomocy bardziej zaawansowanego kompa. Czy to rzeczywiście może być przyczyną problemów? Co jeszcze należałoby sprawdzić żeby doprowadzić auto do normy?
  • #12
    hyper2000
    Level 17  
    Sprawdź jeszcze czujnik GMP na kole zamachowym (złącza na czujniku i kostce połączeniowej często się podpalają).
    No chyba że masz problemy ze zmiennymi fazami rozrządu, ale to by raczej silnik gasnął i stukał na zimnym przy zapalaniu.