Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
AM TechnologiesAM Technologies
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Lanos 1.4 8v 2003 obd - Brak komunikacji,check engine, nie równo pracuje zimny

01 Lip 2020 10:16 267 17
  • Poziom 38  
    Witam,
    Auto z roku 2003 posiada s1b1 2 przewodowa oraz s1b2 4 przewodowa. Koło prawej nogi kierowcy zlacze obd2 z ktorym nie laczy sie elm, delphi, opcom ani kts. Napiecie linii K 1.24v, masa jest i 12v jest.
    Auto nie pracuje rowno na wolnych gdy jest zimne oraz swieci check. Kompresja 12 12 12 10, czujnik temperatury przy okolo 60 stopniach na oko, ma opornosc 800 ohm i dochodzi zasilanie, rozrzad ok, swiece ok, cewka bez przebic i pekniec, egr testowo zaslepiony i nic. Tak auto ma lpg lecz na obu paliwach to samo. Spod kompa lpg cisnienie kolektora 0.33 bara, s1b1 pracuje wiec chodzi w CL co widac przy zmianie paliw. Map ecu pb na wot okolo 4.6v 4,8v na cutoff okolo 0.6v 0.8v.
    Zanim w aucie powstal wtrysk lpg byla kuchenka i modul AEB OBDIIuFIX wiec siano bylo drutowane tez na linii K i chyba piwinno działać po obd2. 
    Czujnik cisnienia atmosferycznego 2.6v
    Podanie pullup na linie K 560 ohm podnioslo napiecie do 3v i nadal brak komunikacji. Przy 270 ohm 3.3v i brak komunikacji.
    S2b1 grzalka 6 ohm, ecu steruje nia na stale, nerst reaguje raczej poprawnie.
    Ktos pomoze z ta komunikacja? Poda schemat lub pinout sterownika i zlacza obd?
    Na forum daEVO nikt nic nie odpisał.
    IACV wyczyszczony i sprawdzony - działa poprawnie
    Pójda nowe swiece na start z szczeliną 0.7mm
    kable ngk bez przebic pod opryskiem wody jak i zblizaniem sondy podłączonej do masy.
    Rece opadaja moze wy pomozecie?
  • AM TechnologiesAM Technologies
  • Pomocny post
    Poziom 27  
    Ja pamiętam że takie cuś szło zawsze launchem.Może trzeba zrobić reset ecu.To zwykły multec jest czy wielopunkt?A przepustnicę sprawdziłeś?Tzn sygnał z tps?Gazowniki tam często grzebią i rozregulowują położenie spoczynkowe przepustnicy.Mam schemat do 1,3 tylko.
  • AM TechnologiesAM Technologies
  • Pomocny post
    Poziom 27  
    Nie o to chodzi.Chodzi o wartość napięcia podczas spoczynku tps.A nie próbowałeś "wymigać"kodów?
  • Poziom 38  
    Ktos owszem regulowal przepustnice i sprobowalem to poprawic przy okazji testując iacv. Niby ten LANOSER w dowodzie ma1.3 ale to wygląda na jednostkę 1.4 8v opla astry F i nielicznych G - taki ulep.
    Silnik oczywiście MPI pracujacy w sekwencyjnym wtrysku.
    Jeśli mozesz udostępnić schwmat będę wdzieczny.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Około 0.6v do 4.6v czy jakos tak. Regulacja srubka to sa mikrometry więc to napięcie nie jest tak istotne i raczej wykrywa idle bo pojedyncze mV to jest szum i zakłócenia wiec wg mnie napięcia są ok. Mogę zmierzyć dokładnie aczkolwiek tps nie ma regulacji wzgledem osi przepustnicy - nie widzialem.
    Napisalem ze jest to OBD 2 więc jak mam sobie wymigać?
    Umyje jeszcze przepustnice. Iacv umyty.
  • Pomocny post
    Poziom 27  
    Ja miałem ostatnio gruza vectre b 1.8.Magiki powymieniały prawie wszystko oprócz tps.Ecu nie widział położenia spoczynkowego to i nie uruchomił tzw programu biegu jałowego.Przy hamowaniu silnikiem też jest to istotne.Co nie znaczy że u ciebie jest to samo.Zobacz jeszcze masy na głowicy tam lubi oberwać.Jak podobne jest to np w łoplach.Takie coś mam i bez opisu.Gniazdo będzie pewnie D11,B9
  • Poziom 38  
    Caly dolot opsikany zmywaczem do hamulcow - wyglada na to ze nie bierze lewizny.
    Chyba ze UPG bo kiedys robione i jakis drobny ubytek plynu jest tyle tylko że nie mam dostepu do testu CO2 a moga być wycieki z wspaniałego LPG ...... szkoda ze auto nie jest moje ani nie ma blisko do mnie (gruz wujka wiec zaplecze wsiowe - kiepskie).

    Dodano po 6 [minuty]:

    Twoj to full group moj na 99% pełna sekwencja bo czas wtrysku na wolnych rpm 2.6ms a na wot wskakuje na 12ms wiec typowo japonskie sterowanie - z głową a nie do 18ms. Sprawdze czy wykrywa cutoff ale raczej tak bo ladnie hamowal silnikiem.
    Masz może info jak prawidłowo ustawić położenie przepustnicy? W fiacie ustawia sie na ilość krokow silniczka zaworu iacv spod obd a tu nawet nie ma czym pogadac.
  • Poziom 27  
    Nie pamiętam dokładnie, musisz sobie sprawdzić ale raczej powyżej 0,5v Ecu już nie steruje iacv.A nie idzie czasem gaz w dolot po dłuższym postoju?Zobacz jeszcze reg na listwie czy nie wpuszcza paliwa w dolot.Niw mam pojęcia co więcej.
  • Poziom 38  
    Twoj to full group moj na 99% pełna sekwencja bo czas wtrysku na wolnych rpm 2.6ms a na wot wskakuje na 12ms wiec typowo japonskie sterowanie - z głową a nie do 18ms. Sprawdze czy wykrywa cutoff ale raczej tak bo ladnie hamowal silnikiem.
    Masz może info jak prawidłowo ustawić położenie przepustnicy? W fiacie ustawia sie na ilość krokow silniczka zaworu iacv spod obd a tu nawet nie ma czym pogadac.

    Dodano po 3 [godziny] 24 [minuty]:

    Gaz nie idzie w dolot a na gazie to ja sie znam akurat. Sprawdze tps. Wezyk od regulatora cisnienia pb byl suchy gdy go odpinalem. Check moze byc od lpg choc sam stroilem z afr...
  • Poziom 38  
    No to się wyjaśniło ale nie wszystko:
    - Brak komunikacji spowodowany był uszkodzeniem modułu immo który kiedyś x lat temu został wykodowany z ECU podczas jego zmiany - teraz wiem czemu był wymieniony ECU, po prostu nie odpalało ale nie przez ECU a przez IMMO podpięte po linii K do której też gazmeni próbowali drucić AEB 426 czy coś takiego.....
    Po usunięciu zwarcia na kablach oraz modułu immo wszystko się komunikuje.

    - Odczyt kodów usterek wskazał na P1336 i tu na forum daEVO wyczytałem, że jest to problem tak jakby adaptacji koła fonicznego po zmianie np CKP lub ECU
    Macie jakąś wiedzę jak się to adaptuje bo opis z tego forum nie jest dla mnie jasny zbytnio.

    Sprawdziłem miernikiem CKP - około 600 ohm oraz jego pole magnetyczne było bardzo silne, mocno przyciąga narzędzia więc to nie to.
    Napięcie TPS w IDLE 680mV i cutoff występuje wiec też uznaję za poprawne,
    Czujnik położenia wałka hallotronowy sprawdziłem powoli obracając wałkiem i również działa poprawnie

    Skasować błędu się nie da, jest cały czas, nie znika nawet na chwile co oznacza, że usterka jest permanentna i bardzo możliwe dotyczy adaptacji koła fonicznego
    Pozdrawiam
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    To podobnie jak tu http://daewooforum.pl/temat79033.html i w tym kierunku bym szukał rozwiązań, bo właściwie na PFD dalej jest aktualny drugi post tego http://daewooforum.pl/temat50895.html tematu.
    psooya napisał:
    Na forum daEVO nikt nic nie odpisał.
    Odpisał, co nie zmienia faktu, że nie widział - może istotnie ruskie coś wiedzą?

    psooya napisał:
    Napięcie TPS w IDLE 680mV i cutoff występuje wiec też uznaję za poprawne,

    W starym mogło by być za dużo. 0,56-0,62V :?:
    Śrubka to raz, dwa, można minimalnie ruszyć też samym TPS.
    Klapka ma zamykać przepustnicę, stając na śrubce/ograniczniku, nie zacinając się w przepustnicy.
    psooya napisał:
    Czujnik cisnienia atmosferycznego 2.6v
    IAT? Bo takiego nie było, MAP za niego "robił", a do IAT mamy tabelkę temperatura/rezystancja.

    Trochę z chevroleta i leganzy.
  • Poziom 38  
    Przy prawym kielichu jest czujnik cisnienia atmosferycznego.
    IAT ma 2.4 k Ohma w temperaturze pokojowej.
    Mając odczyt z obd wreszcie nie zauważyłem nic dziwnego. Biore się za czytanie linkow.
    Dzięki

    Dodano po 7 [minuty]:

    Z 1 linku mam zupełnie inaczej. Auto zawsze odpala czy to z immo czy bez. Jedynie immo przywieralo linie K do napiecia 1.24 V. Po odlaczeniu immo auto pali i jest komunikacja.

    Dodano po 3 [minuty]:

    2 link znalazlem wczoraj i czytajac go nie rozumiem co ja mam z tym zrobić. Mam zaciągnąć reczny i zablokować koła? Odpalic procedure adaptacji spod obd (może kts da rade) i zwolnić pedal gazu jak zacznie zwalniać??? A kiedy mam go nacisnąć?
    Sorki za głupi jestem i proszę o wyjaśnienie procedury.

    Samo ustawienie śrubki przepustnicy by sie nie klinowala to za malo, wazny jest zakres pracy iacv, np mozesz tak ustawić ze idle będzie a na biegu bez gazu bedzie auto przyspieszać bo za duzo bedzie powietrza. Często wyście z cutoff potrafi swirowac.

    Dziś mogę miec kts wiec proszę o wyjaśnienie procedury adaptacji.
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    Daj fotę, bo chwaliłem się schematem do 1,6. a nie zauważyłem na nich takiego czujnika?
    Gdzie indziej 1,3 i 1,6 miały być podobne, ale to starsza wersja ALDL - do OBD praktycznie nic tam nie mamy, przynajmniej ja, i nie kojarzę by na PFD coś było.
    Tematów malutko, 99,9% tyczyło ALDL - te nowsze to "egzotyka"...
  • Poziom 38  
    Fotke wrzucę nie ma sprawy, IAT jest w rurze dolotowej.
    Z tym P1336 podpowiesz coś jeszcze?
    Ciekawe jest to że, czujnik wałka ma stan wysoki 8V i jest zasilany z 12V. Niski ile miał nie pamiętam ale coś chyba w okolicy 1V. Może powinno być jednak 0 do 5 V?
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    Mogę podesłać leganzę, pobieżnie przeglądałem, ale chyba nie widziałem takiej procedury.
    Ten błąd tylko tam znalazłem, i na stronach TIS'a, ale ten się "zepsuł".
    Możesz uderzyć jeszcze na autokącik i na fora chevroleta, trochę osób tam wyemigrowało z forum daewoo.
  • Poziom 38  
    Spróbuje KTSem. Zobacz jeszcze post wyżej bo dodałem napięcia z wałka .

    Dodano po 2 [godziny] 29 [minuty]:

    Jeszcze sobie przypomniałem, że auto zachowuje się podobnie jak fiaty po wymianie rozrzadu bez adaptacji kola fonicznego. Hmmm. Dam znać po KTSie.

    Dodano po 23 [minuty]:

    Jeszcze sobie przypomniałem, że auto zachowuje się podobnie jak fiaty po wymianie rozrzadu bez adaptacji kola fonicznego. Hmmm. Dam znać po KTSie.
  • Poziom 38  
    Jeszcze sobie przypomniałem, że auto zachowuje się podobnie jak fiaty po wymianie rozrzadu bez adaptacji kola fonicznego. Hmmm. Dam znać po KTSie.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Czy ktoś zna lub może zmierzyć rezystancje czujnika wału? Może 600 Ohm to za mało? Być może astra F czy Corsa miała ten sam czujnik.