Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mrugająca lampa po podłączeniu

10 Lip 2020 01:15 240 8
  • Poziom 3  
    Pytanie zapewne banalne, jednak nie znam się zbyt dobrze. W lampie sufitowej jest kostka z trzema przewodami, po bokach dwa szare, w środku zielono żółty jak na dołączonym schemacie. Niestety nie mam schematu podłączenia, więc podłączyłem ochronny do ochronnego, a dwa pozostałe losowo. Domyślam się, że to jednak ma znaczenie, bo światło z lampy po paru godzinach od podłączenia zaczęło często mrugać. Czy może to być wina odwrotnego podłączenia przewodu fazowego i neutralnego do tych w lampie i gdy je zamienię będzie ok? Czy jednak uszkodzona kostka (lampa była kiedyś używana, więc możliwe) albo jeszcze coś innego? Jeśli zechcę podłączyć to do zwykłej kostki to jak ustawić przewody, czytałem, że wtedy ochronny powinien być z brzegu, a nie tak jak tutaj każe producent czyli w środku.
    Mrugająca lampa po podłączeniu
  • Poziom 33  
    Skoro przez pierwsze kilka godzin świeciła, to podłączenie raczej masz dobre. Nie napisałeś jaka lampa - plafon LED, jakiś żyrandol, żarówki wolframowe, świetlówki kompaktowe czy LED. Możliwe, że to ona ma problem.

Polecam robić zdjęcia i je zamieścić, to pomaga. Ale muszą być czytelne i ostre ;)
  • Poziom 3  
    Świeciła, ale co jakiś czas mrugała, najpierw rzadko jednak z czasem częstotliwość zaczęła narastać, aż po paru godzinach migała praktycznie bez przerwy, teraz jej nie włączam. Zwykła lampa wisząca z "żarówką" LED. Dzisiaj po południu będę przy niej grzebać, więc wrzucę zdjęcia połączeń.

EDIT: Zmieniłem teraz LED na świetlówkę kompaktową i nie mruga. LED w innej lampie działa normalnie. O co chodzi?
  • Poziom 21  
    kocton napisał:
    Zmieniłem teraz LED na świetlówkę kompaktową i nie mruga. LED w innej lampie działa normalnie. O co chodzi?

Masz włącznik z podświetleniem?
  • Poziom 22