Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

BŁĄD DF772 - Problem z odpalaniem nissan micra k12 1.5 dci.

Gina2013 24 Oct 2020 15:46 1392 2
  • #1
    Gina2013
    Level 1  
    Witam, 

    Mam problem z moją micrą k12 1.5 dci 82km.

    Otóż przez krótki okres czasu przy gwałtownym przyspieszaniu wyskakiwała mi czerwona kontrolka check engine, która po chwili znikała. Umówiłam się z mechanikiem, ale niestety przed oddaniem jej do niego moja micra nie odpaliła już po nocy. 

    Mechanik wymienił mi wszystkie możliwe filtry: oleju, paliwa, powietrza. Wymienił również wtrysk, który nie działał oraz zawór egr, ponieważ wyskakiwał również błąd dotyczący egr-u. 

    Gdy myślałam, że to już koniec napraw niestety wczoraj podczas jazdy testowej kontrolka przy przyśpieszaniu nadal się pojawiała, a auto odpala tylko na plaka... Przy próbie odpalenia auta wyskakuje błąd DF772 i pokazuje mi, że mam 100 barów a do odpalenia potrzebne jest 400. 

    Co to może być? Jeden Mechanik mówi, że pompa wtryskowa do regeneracji, drugi, że to wtryski a trzeci jeszcze co innego...  może ktoś z was miał już ten problem?
  • #2
    montstal
    Level 9  
    Witam. mam podobny problem. Jak został rozwiązany?
  • #3
    swierszcz.uk
    Level 11  
    W 1.5dci są wadliwe pompy wysokiego ciśnienia.
    W uproszczeniu pompa paliwa. Chodzi o to że pompa się zaciera co za tym idzie opiłki dostają się do ukl paliwowego co za tym idzie zatykają się wtryskiwacze. Sprawdzić czy na dnie obudowy filtra paliwa nie pływają opiłki metalu będą się mienić. Najlepiej zdemontować cała obudowę filtra paliwa i przelać resztki paliwa przez szmatę w celu weryfikacji czy występują dane opiłki. Jeżeli tak to:
    1. pompa wysokiego ciśnienia do wymiany
    2. Wtryskiwacze do sprawdzenia i ew regeneracji
    3. Płukanie całego ukl paliwowego
    4. Demontaż baku i jego dobre wypłukanie.

    Co do wskazania czujnika ciśnienia na listwie to albo jest to pomyłka przez autora albo wprowadzenie w błąd
    Po 1. Diesel musi mieć od ok 1800-2.500bar na listwie car jest to uzależnione rodzajem auta budowa ukl itd
    Jeżeli jest tylko 100bar to tak jakby nie było go w ogóle, a że ktoś powiedział że ma być 400bar to to są już kpiny.
    Jeżeli czujnik ciśnienia na listwie jest 110% bo taki musi być i pokazuje 100bar to od razu się mechanik powinien zająć pompa wysokiego ciśnienia i iść w tym kierunku