Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW Touran - Czujnik różnicy ciśnień DPF. Jaka procedura adaptacji czujnika.

Pfemek 30 Oct 2020 18:14 3651 8
Texa Poland
  • #1
    Pfemek
    Level 23  
    Witam.
    Samochód z 2017r, silnik 2,0 TDI. Poprzedni warsztat wymienił czujnik różnicy ciśnień na nowy oryginał, niestety po wymianie nie dało się usunąć błędów i auto trafiło do mnie z prośbą o wykonanie adaptacji/dopasowania czujnika. Na szybko w VCP nie znalazłem nastaw podstawowych dla tego czujnika w tym silniku. Launch też nie ma takiej opcji. Błędy jakie wywala sterownik to: 31489(P154B00) i 31490(P154B00) w opisie Filtr cząstek stałych, czujnik różnicy ciśnień - Uszkodzenie.
    Takie same błędy są na dwóch czujnikach. Z odpiętą wtyczką mam błąd braku komunikacji z czujnikiem. Wtyczka trzy pin. Zasilanie 5V, masa i sygnał. Nie wiem czy to czujnik analogowy czy cyfrowy? Przewody idą bezpośrednio do ECU.
    Czy dla tego silnika jest jakaś procedura adaptacji tego czujnika?
    Z góry dzięki za jakieś info.
  • Texa Poland
  • #2
    sk700
    Level 31  
    Zacznij od droznosci i szczelnosci rurek do puszki.
  • Texa Poland
  • #3
    Pfemek
    Level 23  
    Ok, sprawdzę ale błędy są zaraz po włączeniu zapłonu, nie trzeba uruchamiać silnika.
  • #4
    jurek131313
    Level 15  
    jakie parametry widzisz na zapłonie i na uruchomionym ?
  • #5
    Pfemek
    Level 23  
    Przewody z filtra są szczelne. Jeżeli chodzi o parametry to wszyskie a jest ich kilka są z "kosmosu" albo zera albo 32768, sterownik wyraźnie nic z tego czujnika nie czyta. Dziś podpiolem oscyloskop żeby zobaczyć co tam jest za sygnał. Jest cyfrowy albo częstotliwościowy (fot. w załączniku). Na obydwu czujnikach taki sam. Nie zmienia się w zależności od obrotów itd. Po odpięciu czujnika sygnał znika, linia prosta. Sterownik nic nie wysyła, napięcie na linii około 3.8V. VW Touran - Czujnik różnicy ciśnień DPF. Jaka procedura adaptacji czujnika.
    Skłaniam się ku temu że obydwa czujniki są uszkodzone. Nowy właściciel kupił przez internet. Raczej z mało pewnego źródła. Co o tym sądzicie? Może ma ktoś na placu podobne auto żeby sprawdzić jaki sygnał powinien być prawidłowy?
  • #6
    seat21
    Level 28  
    jeżeli czujnik dobrtany prawidłowo wg ETKI to pewnie trzeba odpalić Odisa
  • #7
    damian475
    Level 17  
    Najlepiej będzie kupić nowy ori czujnik, bo tak to szkoda kasy. Ewentualnie podmiana ze 100% sprawnego auta.
  • #8
    Pfemek
    Level 23  
    Temat ogarnięty. Moje przypuszczenia okazały się słuszne. Uszkodzony czujnik. Założyłem używkę, błędy skasowałem, pojawiły się parametry, wszystko w normie. Albo pech że nowy czujnik od razu uszkodzony albo marna podróba. Nie ma żadnej adaptacji.
    W załączniku oscylogramy z pracującego czujnika. Silnik na biegu jałowym.
  • #9
    jurek131313
    Level 15  
    jakis biuletyn opisywał . że czujnik produkowany w usa zastąpić malasya usa wadliwe