Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
TespolTespol
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

C360 3P przy obciążeniu dymi na czarno jak zwykła C360, pompa po regeneracji

05 Dec 2020 19:43 1851 35
  • Level 9  
    3P dymi na czarno, pompa zrobiona i jeszcze raz sprawdzona (ale u tego samego), wtryski sprawdzone, zawory wyregulowane, początek wtrysku, próba bez filtra powietrza zrobiona, ładnie zapala, równo chodzi, oleju nie bierze, przedmuchów nie ma, siła jest, dawkę jak zmniejszę to słaby a też dymi... jakieś pomysły? Bo mnie już trafia coś!
  • TespolTespol
  • Helpful post
    Level 33  
    C360 3P przy obciążeniu dymi na czarno jak zwykła C360, pompa po regeneracji W pompie jest sprężyna łącząca dzwignię gazu z dzwignią zaworu dawki. W obu tych dźwigniach jest kilka otworków i sporo możliwości założenia tej sprężyny. Na pompie jest zapisany numer i do tego jest tabela jak ma być założona ta sprężyna.
    Czy ta sprężyna jest założona właściwie ??
  • TespolTespol
  • Level 9  
    Megawe wrote:
    C360 3P przy obciążeniu dymi na czarno jak zwykła C360, pompa po regeneracji W pompie jest sprężyna łącząca dzwignię gazu z dzwignią zaworu dawki. W obu tych dźwigniach jest kilka otworków i sporo możliwości założenia tej sprężyny. Na pompie jest zapisany numer i do tego jest tabela jak ma być założona ta sprężyna.
    Czy ta sprężyna jest założona właściwie ??
    pompa była u pompiarza nie mam pojęcia jak złożył a nawet dałem jeszcze raz do sprawdzenia bo twierdziłem że coś nie tak złożył

    Dodano po 3 [minuty]:

    ta sprężyna jest pod głowiczką od góry , kurde jak złożył żle to pojade po zwrot kasy bo płaciłem dwa razy
  • Helpful post
    Level 33  
    Jaki masz numer ustawienia na pompie ?
  • Level 9  
    no właśnie nie wiem na który numer patrzeć , byłem przy ciągniku i zrobiłem zdjęcie mam też nabite numeratorem rzymskie Vl

    Dodano po 2 [minuty]:

    może pójdę i spisze wszystko co jest będzie prościej?
  • Level 36  
    mackajber wrote:


    może pójdę i spisze wszystko co jest będzie prościej?

    Albo zrób parę wyraźnych zdjęć. Będzie to najlepsza opcja.
  • Level 9  
    słaba ta tabliczka i słabo widać

    Dodano po 1 [minuty]:

    mam też kf.2028

    Dodano po 25 [minuty]:

    dobra spisałem chyba dobrze Vl 3733F020YU WW47E/300/3/2470 899 i tyle tam mam
  • Helpful post
    Level 33  
    Może to być 3, najkrótsze ramię na dźwigni, na pewno zmniejszy dawkę paliwa i kopcenie. Jak będzie z mocą to się okaże.
    W otworze w którym pracowała sprężyna powinien być ślad.
    Dekielek trzyma się na dwóch szpilkach i jak odkręcimy kołpakowe nakrętki to bez problemu można go odchylić.
    Potem trzeba uważać na cięgło gaszenia.
  • Level 9  
    sprawdzę ale od tego by dymił przy dodaniu gazu i obciążeniu? no ale od czegoś dymi

    Dodano po 6 [minuty]:

    to z tabeli wychodzi 1 pionowo i 3 poziomo to wyjdzie najmniejsza dawka bo najmniejszy ruch
  • Level 33  
    Szukaj śladów w otworze od sprężyny.
    Materiał jest bardzo twardy ale powinno być jaśniejsze miejsce wypracowane przez sprężynę.
  • Level 29  
    A może przyczyna jest gdzie indziej- pompa wtryskowa jest przestawiona i nie spala wszystkiego paliwa(za późny wtrysk).
    Sprawdź- nie trzeba dużo czasu. Wałka rozrządu nie wyciągałeś?
  • Level 9  
    taki kupiłem tnz. gówniano chodził a jak się rozgrzał to była tragedia , bardzo słaby i nierówna praca , dałem pompe do regeneracji założyli nową głowice i regulacja noi dymi na czarno jak dodam gazu i jak ma ciężko

    Dodano po 1 [minuty]:

    a zapłon przestawiałem i na pewno to nie zapłon
  • Level 29  
    Czy aby nie jeździłeś wcześniej C 360?
    Typowym błędem po takiej zamianie jest to że "60 można jeździć na wolnych obrotach a Perkins potrzebuje przynajmniej 1500 obr/min a przy większym obciążeniu więcej.
    Mam silnik w ustawieniu z Tarpana- 39 kW, większe obroty i nie ma możliwości dymienia na czarno. No i ma buta.
    Uwaga- po zamianie silnika na Perkinsa bez zwiększenia obrotów jazdy zwykle łamie się wał korbowy.
  • Level 9  
    ha ha co jak co ale mnie to chyba nikt nie zarzuci jazdy na wolnych obrotach, nawet musze się pilnować żeby na maxa nie dawać ale 60tke też miałem kiedyś i mniej dymiła i na pewno nie jestem zwolennikiem jazdy na małych obrotach bo to zarzynanie silnika

    Dodano po 9 [minuty]:

    robiłem pare traktorów i ciężarowe i to pierwszy przypadek ale jeśli to faktycznie ta sprężyna w pompie to gość od pomp w okolicy to już chyba nic nie zarobi, niedziela ale korci mnie iść i sprawdzić

    Dodano po 1 [godziny] 14 [minuty]:

    No przełożyłem tą sprężynkę ale zginęły wolne obroty a na max jest 1400
  • Level 29  
    Skro kolega tutaj jest i zadaje pytania to nie ma dużego doświadczenia, nie ma co się obrażać.
    Do sprawdzenia głowica- wyciągnąć zawór, posprawdzać czy nie ma luzu na boki, wyciągnąć do końca i sprawdzić przylgę zaworu: kolor, szerokość przylgi,podpalenia, głębokość gniazda. To ostatnie jest dość ważne bo zmniejsza siłę nacisku na zawór przez sprężynę. Jak się robi gniazda zaworów to pod sprężyny podkłada się podkładki żeby zachować siłę nacisku na zawór.
    Możliwe że gniazda były robione parę razy i nikt tego nie zrobił.
    Koszt- nowa uszczelka pod głowicę.
  • Level 9  
    a właśnie nie dodałem, jak zawiozłem drugi raz pompę do sprawdzenia to i głowicę też bo mi gubił trochę wodę podejrzewałem głowice , gość robi też głowice więc jedna droga ,głowice splanował sprawdził płaszcz wodny i szczelność zaworów, uszczelke kupiłem niby z wysokiej półki noi myślałem że teraz będzie git ale nie dalej dymi

    Dodano po 7 [minuty]:

    trojan12 dał mi trochę do myślenia z tym wałkiem ale jakby był przestawiony to powinien być słaby albo ciężko palić a zapłon za wczesny to będzie tłukł w czym innym powiedział bym na 100 pompa ale 3p żeby dymił na czarno to jeszcze nie spotkałem
  • Level 33  
    Nie wiemy: jak była założona sprężyna i czy przestał kopcić.
    Kombinacji założenia sprężyny jest 9. Można wrócić do tego gdzie była na dźwigni gazu a dać najniżej na otworach pionowych.
    Zakres obrotów nie powinien się zmienić a ilość paliwa się zmniejszy.
  • Level 9  
    założyłem na 6 chodzi normalnie ale nie wiem jak z dymem ciemno już jutro sprawdze
  • Level 33  
    7, 8 to dawka najmniejsza i zakres obrotów optymalny.
    Napisz jak było na początku ustawione.
  • Level 9  
    ok jutro sprawdzę
  • Level 29  
    To z zaworami(sprężyny) może tak być sam się przekonałem. głowica też była strugana. Nie szlifowana, frezowana.
    Zwykle popatrzą na typowe usterki a nie każdy o tym wie. Sprawdzą długość sprężyn które są dobre.
  • Level 9  
    ustawiona pompa była na 2
  • Level 33  
    Ustawiłbym na 5 a jak dalej by kopcił to na 8/
  • Level 9  
    taki miałem zamiar ale póżno przyszedłem i już mi się nie chciało a w dodatku zimno ale jutro to już przełożę

    Dodano po 4 [minuty]:

    a i jeszcze zauważyłem że na pompie pod pokrywą z tą sprężyną jest nabita cyferka numeratorem ,,2,,

    Dodano po 52 [minuty]:

    https://photos.app.goo.gl/8Fa2449mFFwFTFwT6
  • Level 9  
    witam, przekładałem sprężynkę na różne sposoby dymienie nie zgineło a jak już powróciłem na 2 jak było na początku to zniknął zakres obrotów to przestawiłem na 5 , na 2 zrobiło się max 1400 nie wiem dlaczego , chyba kupię drugą pompę bo nie mam skąd pożyczyć a może jeszcze jakieś pomysły?
  • Level 33  
    Widziałem jak spec od tych pomp wkręcał manometr w miejsce dolnego odpowietrznika i sprawdzał tam ciśnienie ale wtedy był problem z pierwszym odpaleniem i sporadycznym nagłym gaśnięciem po którym już trzeba było układ odpowietrzać aby odpalić.
    Okazało się wtedy, że w paliwie była ciemna klejąca maź która przechodziła przez filtr. Po wymianie filtra wlano jakiś dodatek do czyszczenia.
  • Level 38  
    mackajber wrote:
    głowice splanował sprawdził płaszcz wodny i szczelność zaworów

    Sprawdził czy zrobił? Bo to duża różnica, prócz pompy problem może byc właśnie z głowicą albo ciśnieniem sprężania. Nie wiem dlaczego tak wszyscy upierają się że to wina pompy.
  • Level 9  
    kurde co on zrobił nie wiem miało być dobrze, tak to mocny i lekko pali
  • Level 29  
    Kolega założył że to pompa i już.
    Nie myśli sprawdzić nic innego. Nawet tego że mogło połamać pierścienie.
    Wyciągnąć wtryskiwacze i sprawdzić ciśnienie. Jak nie będzie wtryskiwaczy można łatwo sprawdzić kąt wtrysku.
    Nie przyznał się w jaki sposób dokręcał głowicę bo Perkins niektórych rzeczy bardzo nie lubi.
    Ale lepiej zwalić winę na kogoś innego niż sprawdzić.
    Źle zrobił pompę i koniec.
    Tego co pisownia chce od słowa "źle" naprawdę nie rozumiem.

    Dokładam trochę postu.
    Coś musi być i tak sam z siebie nie dymi, spotkałem coś takiego że tuleja była ułamana na dmp tłoka, wyszło dopiero po wydarciu bebechów.
    Ten tłok miał połamane pierścienie. Byłem zły bo to by wyszło na pomiarze ciśnienia chociaż robota ta sama.
    Zawsze można pójść do znajomego założyć pompę na spróbowanie i będzie na tak lub na nie.
    Ile 3 śruby + 4 rurki do odkręcenia?
  • Level 33  
    Czy kopcenie na czarno zmniejsza się po nagrzaniu silnika ?