Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Nie odpala peugeot 301 1.6 prawdopodobnie przez dpf

Daltonik85 16 Dec 2020 18:14 1665 16
Texa Poland
  • #1
    Daltonik85
    Level 3  
    Witam. Auto peugeot 301 1.6 bluehdi.
    Samochod nie odpala.
    Po diagnostyce tylko jeden blad. Zuzyty filtr dpf. Zadnych komunikatow na desce . Zaden check , nic. W parametrach dpf zapchany 50%. Rozrusznik oczywiscie kreci. Rozrzad sprawdzony na znakach. Paliwo dochodzi do wtryskow.
    Czy ktos zna sposob jak go odpalic ? Pozniej wypale dpf z kompa.
  • Texa Poland
  • #2
    beryas
    Level 30  
    1 proba odepnij wydech przed filtrem czastek stalych, mozesz nawet wykrecic sonde.
    Z mojego doswiadczenia auta z zapchanym filtrem odpalaja na moment i delikatnie gasna, dlatego mi tu smierdzi jakas inna usterka.
    Sprobuj odlaczyc EGR i sprawdz czy da rade zapalic (jesli padl potencjometr od kopiowania pozycji zaworu moze nie palic).
    Pozdrawiam
  • #3
    Daltonik85
    Level 3  
    Tez mi sie tak wydaje ze powinien zapalic i po chwili zgasnac. Rozrusznik kreci dobrze a nie slychac zeby lapal.
  • #4
    beryas
    Level 30  
    odetkaj wydech na chwile i sprawdz, dpf zamiast wypalac i ryzykowac oddac do czyszczenia kolo 400zl i duzo dluzej wytrzyma.
  • #5
    madamsz1
    Level 38  
    A jakie jest to dobre paliwo do wtrysków? ile jest tego ciśnienia na listwie ?
  • Texa Poland
  • #7
    Daltonik85
    Level 3  
    Cisnienie na listwie jest ok.
  • #9
    Daltonik85
    Level 3  
    Uklad paliwowy wykluczam...
  • #10
    beryas
    Level 30  
    a co sie dzialo z autem przed wystapieniem objawow?
  • #11
    Daltonik85
    Level 3  
    NIe miał konkretnych objawów. Nie było zadnych komunikatów awarii . Raz tak jakby wpadl w tryb awaryjny bo szedł do 2.5 tysiąca obrotów ale po chwili puściło i szedł normalnie. W tym samym czasie zapalila się kontralka ładowania na desce ale szybko zgasła. Alternator przepatrzony , szczotki ok , pasek nie slizgał.

    Jedyny błąd to zużyty filtr dpf. Dziwne jest to ze nie wywala zadnego checka silnika. I innym aucie miałem tak ze jak wyrzuciło check i komunikat usterka układu oczyszczania spalin to faktycznie różnica cisnien na czujnika była. Po stacjonarnym wypaleniu wrocilo do fabryki że tak powiem.

    Przy zapłonie nic nie pokazuje. Bład zużyty filt nie daje się skasować. Filtr już trochę przepłukałem ale bez efektu tz ze komputer po operacji wciąż pokazuje 49 % zyzutego filtra. Z doświadczenia wiem ze po takim przemyciu jak zrobiłem to zawsze parametry się poprawialy.

    Pytanie wciąż to mogło zablokować uruchomienie silnika ? diagnostyka wciąż nic nie pokazuje dokładnie.
  • Helpful post
    #12
    beryas
    Level 30  
    1 filtr jesli czyscisz na mokro to trzeba wysuszyc, po dobrym czyszczeniu wprowadzasz w sterowniku wymiane filtra DPF/ reset.
    a wgl zapala Ci sie check przy wlaczaniu zaplonu?
    Czym to diagnozujesz?
  • #13
    Daltonik85
    Level 3  
    Udało się uruchomić silnik. Radosc na razie mała.

    Otóż pociągnąłem go lince i auto prawie zapalilo. Po wymianie aku na mocniejsze samochód odpalil. Chodził trochę nie równo. Od razu zabrałem się za wypalanie DPF z kompa. Wypalanie przebiegło pomyślnie. Stopien różnicy czujnika cisnien ok. 2-3 mbar. Wczesniej 600mbar.
    Po wypaleniu blad zużytego filtra nie chciał się skasować. Ale gdy zrobiłem wymiane DPF , błąd się skasował.

    Lecz powstał nowy problem. Jak podejrzałem zawalony DPF to tylko skutek. Po chwili ukazał się nowy błąd " Cisnienie mocznika Nox "
    Dodam ze wysokie ciśnienie.

    Bład nie chce się skasować i auto znów nie odpala. Ktoś wie jak się za to zabrać ? co sprawdzić ? płyn adblue jest w zbiorniku. Przepatrzyłem już wszystkie wtyczki do pompy adblue. Wydaje się być wszystko ok. Pomocy
  • #15
    Daltonik85
    Level 3  
    Sprawdziłem wtryskiwacz mocznika i na krótko wydaje się że działa. Delikatnie cieknie płyn. Po rozpięciu kostki oczywiście wyskoczył błąd sterowania wtryskiwacza. W przewodzie jest płyn wiec tak jakby pompa pracuje, ale zastanawia mnie nalot taki krystaliczny na wlocie wydechu. Tak ajkby zaschnięty trochę . Nie mam pewniosci na 100% co do skuteczności działania wtrysku.
  • #16
    beryas
    Level 30  
    sprawdz testerem, sprobuj zrobic reset sterownika dodatku
  • #17
    Daltonik85
    Level 3  
    Niestety nie udalo sie rozwiazac problemu. Sterownik poszedl do wywalenia adblue. Po przerobce wszystko gra.