Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Rozrzad peugeot 301 1.6ehdi , przymulony na niskich obrotach

12 Mar 2020 19:47 168 11
  • Poziom 3  
    Witam. W samochodzie peugeot 301 przeskoczyl rozrzad ( dokladnie zerwal sie ogranicznik na napinaczu). Rozrzad ustawiony na znaki ( nowe rolki pasek napinacz ) , po zlozeniu auto odpalilo (wczesniej wiadomo nie palil ) . Po pierwszym tescie auto jedzie ale.... Z niskich obrotow slabo przyspiesza. Po przekroczeniu 1500obrotow nabiera mocy i jedziw bez problemu. Scisgnalem walek rozrzadu i koniki , wszystkie cale brak sladow zuzycia . Komputer pokladowy pokazuje usterke silnika . Tzn kontrolka check engine gasnie po odpaleniu ale zapala sie kontrolka silniczka z wykrzyknikiem oraz klucz serwisowy. Mam problem z diagnostyka bo diagbox laczy sie z autem ale nie laczy sie ze sterownikiem silnika. Nie wiem co moze byc ?
  • Poziom 26  
    W innym poście piszesz, że masz problemy z połączeniem z P 301 - to może i tu jest ta sama sytuacja, a jak nie odczytasz auta to jak wiesz będzie trochę trudno dojść co mówi sam sterownik. Może być pierdoła nie podłączona, albo błąd do wykasowania.
  • Poziom 3  
    Tak. Mam kilka tych 301nek. Niestety przebiegi coraz wieksze i jest problem z tym ze nie moge odczytac tego sterownika. Probuje przewalczyc ten temat. Moze uda mi sie dostac jakas nowsza wersje. Robie tylko swoje auta wiec nie chce sie ladowac w diagbostyke za kilka tysiecy.
  • Poziom 26  
    A próbowałeś to podłączyć i oczytać czymś innym ? W nich chyba jest już EDC17 ? , a czym nowsze auta tym gorzej bo sprzęt trzeba mieć lepszy :( - co się wiąże z kosztami
  • Poziom 3  
    Niestety nie mam innego programu. Vo bys polecal do peugeotow ? Wolalbym cos sensownie relatywnie taniego.
  • Poziom 26  
    Ja od kilku lat korzystam z MaxiEcu, może wielu rzeczy, czy kodowań tym nie zrobi, ale do podstawowej diagnozy, no i z te pieniądze nie jest zły. Jedna marka kosztuje chyba 450zł, a rozszerzenie na następną i kolejną bodajże 100zł
  • Poziom 3  
    Pewnosci nie ma ze polaczy z tym stetownikiem.
  • Poziom 26  
    U mnie w programie jest możliwość obsługi - nie miałem jeszcze przyjemności takiego P301 diagnozować.
    W opcjach dla tego auta jest 9HJ 1,6 Bosch EDC17C10
  • Poziom 3  
    W db tez jest to auto ale nie laczy z tym sterownikiem. Szkoda ze nie mam jak sie przekonac czy maxiecu polaczy.
  • Poziom 26  
    Nie wiem, tak jak pisałem nie mam w okolicy 301 nawet do sprawdzenia czy łączy. Wczoraj była aktualizacja programu i modułu, zaczynają obsługiwać elektryki :) , ciekawe kiedy taki elektryk na wieś trafi :)
  • Poziom 3  
    Po trudach udalo sie polaczyc ze sterownikiem silnika. Wymagalo to zdobycia wyzszej wersji db.
    Blad jaki pojawia sie to nadzor rozruchu. Wrzucam zdjecie. W tej chwili niestety nie pali. Jeszcze chwile przed podlaczeniem odpalal. Czego dotyczy ten blad ? Nie odnajduje tego kodu nigdzie. Rozumiem ze komputer blokuje rozruch. Ale co moze byc powodem ? Rozrzad peugeot 301 1.6ehdi , przymulony na niskich obrotach

    Dodano po 35 [sekundy]:

    Blad 050B92 ?
  • Poziom 3  
    Rozebralem jeszcze raz glowice. Zauwazylem ze popychacze hydrauliczne nie chodzily. Po wyczyszczeniu i zlozeniu wszystkiego do kupy auto odpalilo...i odpala teraz caly czas. W trakcie pierszej trasy wyskoczyly bledy znow to samo ...nadzor rozruchu oraz wiekszy wydatek powietrza od zadanego. Po zdjeciu korka wlewu przy pracujacym wyrzuca delikatnie drobinki oleju oraz lekko dymi. Ktos cos zasugeruje. Auto po ponownym uruchomieniu nie pokazuje bledu na desce. Dopiero po jakis kilometrze znow wywala te same bledy.