Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VITO W447 190 OM651.950 - Ciśnienie oleju. Zatarło turbinę.

Marelli 26 Jan 2021 20:43 4224 38
  • #1
    Marelli
    Level 10  
    Witam
    Silnik Mercedes 2.2 CDI OM651.950 2017r Vito 447
    Zatarło mi turbinę. Wymieniany silnik na gwarancji, przejechane 70tyś. Brak opiłków w oleju i filtrze.
    Ciśnienie oleju na biegu jałowym 2 Bary.
    Po dodaniu gazu 3,5tyś/obr także 2 Bary gdy od puszę gaz wskakuje na chwilę na 3 Bary.
    Jest tam jakoś regulowane ciśnienie oleju?? Jest taki regulator w silniku A6511800115. Jak on działa?? Czy to tylko zawór do dysz tłoków?? Czy jednak mam coś uszkodzone w silniku??
    Wartości producenta.
    Ciśnienie oleju Minimum na biegu jałowym 0,9 bar
    Ciśnienie oleju min. Przy 3 750 obr/min 3,0 bar
    VITO W447 190 OM651.950 - Ciśnienie oleju. Zatarło turbinę.
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • Helpful post
    #2
    asa25
    Level 12  
    Witaj,
    element ze zdjęcia to zwór regulujący przepływem oleju w stronę dysz spryskujących denka tłoków. Pytanie czy w twoim MB masz zamontowane to A6511800315?
  • #3
    Marelli
    Level 10  
    Mam A6511800115. Auto z regenerowaną turbiną jeździ już prawie 3 miesiące 15 tyś/km i na razie wszystko jest w porządku. Dziwna sprawa. By coś było z ciśnieniem to dawno znowu turbo szlag trafi. Kompletny silnik był wymieniany na gwarancji w Mercedesie 70tyś/km przed awarią turbiny. Na ten silnik już nie dali gwarancji.
  • Helpful post
    #4
    asa25
    Level 12  
    Jeśli masz zawór regulujący ciśnieniem przy pompie to go zamień na A0019905317. Sprawdź dokładnie czy nie masz przy pompie tego:
    VITO W447 190 OM651.950 - Ciśnienie oleju. Zatarło turbinę.
  • #5
    Marelli
    Level 10  
    Czyli na zawór bez regulacji.

    VITO W447 190 OM651.950 - Ciśnienie oleju. Zatarło turbinę.

    Dzięki nie wiedziałem o takim rozwiązaniu. Jak samochód będzie u mnie to to sprawdzę. A co z błędem w sterowniku?? Zostawić stary na wtyczce??
  • #6
    asa25
    Level 12  
    Podkreślam, jeśli masz taki zawór upustowy to tak. Wkręcasz zaślepkę, a zawór do woreczka z wtyczką mocujesz trytką:). Proces sterowania tymi zaworami jednym i drugim jest dość skomplikowany. Inżynierowie w MB stosując w silniku OM651 ale i nie tylko, zawory upustowe przy pompie obniżające ciśnienie w układzie i sterowania szyną spryskiwaczy, chcieli osiągnąć coś na wzór oszczędności i ekologii. No cóż, efekt to wiele zatartych silników OM651, zwłaszcza w Sprinterach i Vitach (3 i 4 panewka korbowodu zatarta). Sedno problemu tkwi w zawieszaniu się owych zaworów upustowych przy pompie olejowej. Dokładniej, to zawór upustowy zawiesza się co przekłada się na jakieś 1.5 bara i w tym w momencie gdy się zwiesi, a powinien być zamknięty, zawór spryskiwaczy denka tłoków otwiera się i upuszcza ciśnienie prawie do zera i bęc. Zatarta turbina lub panewki. Należy dodać, że w innych wersjach OM651 w ogóle takie rozwiązanie nie było stosowane. Co więcej wielu mechaników za ten stan rzeczy obwinia pompę hyhyhyhyhyhy zupełnie bez zasadnie. Dziwne.
    Mam nadzieję, że trochę pojaśniłem coś w tej sprawie.
    Pozdrawiam.
  • #7
    Marelli
    Level 10  
    Dzięki za rzetelne informacje. Na pewno ktoś kto szuka coś o tym problemie tu trafi i zaczerpnie wiedzy o tej przypadłości.
  • #8
    elmer-83
    Level 12  
    Marelli wrote:
    Czyli na zawór bez regulacji.

    VITO W447 190 OM651.950 - Ciśnienie oleju. Zatarło turbinę.

    Dzięki nie wiedziałem o takim rozwiązaniu. Jak samochód będzie u mnie to to sprawdzę. A co z błędem w sterowniku?? Zostawić stary na wtyczce??


    Panowie, czy po wymianie zaworu na korek olej nie będzie spływać do miski olejowej ?
    U mnie jest korek i mam taki problem, że gdy samochód stoi dłuższy czas to olej spływa z filtra do miski. Czy to może być spowodowane brakiem zaworu ?

    Dodano po 5 [minuty]:

    asa25 wrote:
    Podkreślam, jeśli masz taki zawór upustowy to tak. Wkręcasz zaślepkę, a zawór do woreczka z wtyczką mocujesz trytką:). Proces sterowania tymi zaworami jednym i drugim jest dość skomplikowany. Inżynierowie w MB stosując w silniku OM651 ale i nie tylko, zawory upustowe przy pompie obniżające ciśnienie w układzie i sterowania szyną spryskiwaczy, chcieli osiągnąć coś na wzór oszczędności i ekologii. No cóż, efekt to wiele zatartych silników OM651, zwłaszcza w Sprinterach i Vitach (3 i 4 panewka korbowodu zatarta). Sedno problemu tkwi w zawieszaniu się owych zaworów upustowych przy pompie olejowej. Dokładniej, to zawór upustowy zawiesza się co przekłada się na jakieś 1.5 bara i w tym w momencie gdy się zwiesi, a powinien być zamknięty, zawór spryskiwaczy denka tłoków otwiera się i upuszcza ciśnienie prawie do zera i bęc. Zatarta turbina lub panewki. Należy dodać, że w innych wersjach OM651 w ogóle takie rozwiązanie nie było stosowane. Co więcej wielu mechaników za ten stan rzeczy obwinia pompę hyhyhyhyhyhy zupełnie bez zasadnie. Dziwne.
    Mam nadzieję, że trochę pojaśniłem coś w tej sprawie.
    Pozdrawiam.


    Jakie powinno być prawidłowe ciśnienie oleju ? Na rosyjskich forach piszą o 5-6 badach na elektrodzie znalazłem że tylko 3 bary.
  • #9
    Marelli
    Level 10  
    Minimum na biegu jałowym 0,9 bar
    przy 3500 1/min min. 3,0 bar

    Tako podają wszystkie autodaty itp.
  • #10
    asa25
    Level 12  
    Szanowni forumowicze.
    W uzupełnieniu, odnosząc się do spływającego oleju, to jest to zupełnie normalne. Co prawda w obudowie filtra jest zaworek zwrotny utrzymujący stan oleju w kanałach pomiędzy pompą, a napinaczem lecz to nie oznacza, że powinien być olej we wszystkich kanałach.
    Wszystkiego dobrego życzę.
    PS. W innych wersjach OM651 bez zewnętrznego zaworu regulującego ciśnienie oleju , zastosowano regulację wewnątrz pompy olejowej. To tak na marginesie.
    Pozdro.
  • #11
    elmer-83
    Level 12  
    asa25 wrote:
    Szanowni forumowicze.
    W uzupełnieniu, odnosząc się do spływającego oleju, to jest to zupełnie normalne. Co prawda w obudowie filtra jest zaworek zwrotny utrzymujący stan oleju w kanałach pomiędzy pompą, a napinaczem lecz to nie oznacza, że powinien być olej we wszystkich kanałach.
    Wszystkiego dobrego życzę.
    PS. W innych wersjach OM651 bez zewnętrznego zaworu regulującego ciśnienie oleju , zastosowano regulację wewnątrz pompy olejowej. To tak na marginesie.
    Pozdro.


    Nie zgodzę się. W podstawie filtra nie ma zaworu zwrotnego a olej powinien być w obudowie filtra. Dopiero przy wyciąganiu filtra otwieramy kanał i olej ścieka do miski. W celu wymiany całego oleju . U mnie po odpaleniu przed 2-4sec słychać jak nie pracuje napinacz. Dopiero jak olej wypełni kanały wszystko się uspokaja.
  • #12
    asa25
    Level 12  
    Nie chcę się spierać. Każdy ma swoje doświadczenia. Osobiście wymieniłem zestaw filtra z chłodnicą i przy okazji rozebrałem ten zestaw. Co do hałasu to polecam wymienić napinacz na polift z 4ema kanałami (otworkami), powinno pomóc, no chyba że jest już duży luz na łańcuch. Ten luz też można łatwo sprawdzić, poprzez obrót wałem. Należy zdjąć korek wlewu oleju i czujnik położenia lewego wałka. Kręcąc wałem (delikatnie) w lewo i prawo na przemiennie możemy zaobserwować ruch wałków lewego i prawego. Jeśli zostanie zaobserwowana jakakolwiek zwłoka podczas obracania wałem, a wałkami to na pewno jest do roboty łańcuch. Tak na marginesie było kilu dostawców łańcuchów. Jedne żyją bardzo długo, a inne nie dolecą do 200 ale to też zależy od tego jak się jeździ i jak często zmienia olej. Co do ciśnienia to kolego podał dane książkowe Mercedesa. W moim GLK mam zamontowany czujnik ciśnienia oleju w głowicy i na tak bardzo oddalonym punkcie mam odczyty rzędu 1.2 - 3.1.
    Pozdro.
  • #13
    elmer-83
    Level 12  
    Hej
    Ja też wymieniałem zestaw chłodnicy i podstawy filtra.
    Ten zawór o którym mówisz to zawór bezpieczeństwa na wypadek zatkania się chłodnicy ;)
    Taki sam zawór jest w zakretce obudowy filtra na wypadek zapchania się filtra oleju. Ale spoko też myślałem że to zawór zwrotny :)
    Sprawdziłem to na schemacie układu chłodzenia.
    VITO W447 190 OM651.950 - Ciśnienie oleju. Zatarło turbinę.

    Wymieniłem napinacz na 4otworowy, łańcuch obudowę filtra i chłodnice. Nadal olej ścieka do miski. Jedyne co mi przychodzi do głowy to pompa oleju :/ nie zrozumiałe jest dla mnie też umiejscowienie zaworu do spryskiwania dysz poniżej filtra oleju. Na zdrowy rozsądek olej wycieknie przez dysze 🤷
  • #14
    asa25
    Level 12  
    Okey, masz rację. Jednakże ze spływem oleju z filtra to tak nie jestem do końca przekonany, że to źle. Wydaje się, że to tylko pompa jest po drodze spływu. Powiem Ci więcej, za każdym razem kiedy wymieniam olej to nigdy go w puszce nie było, więc? Przebieg mojego OM651 170KM to 270 i nic się nie dzieje. Przy 200tu wymieniłem: wspomniany wcześniej zestaw plus, oczywiście świeczki, kolektor z klapkami, podstawę filtra paliwa, uszczelkę na pokrywie zaworów, napinacz i wtryski (prewencyjnie). A tak w ogóle to jeszcze pompę wody zaraz na początku bo się rozciekła, czujnik różnicy DPF (złe wskazania) i nic więcej. Olej w silniku i w skrzyni regularnie, filtry. Dodatkowo by uniknąć w dalszej eksploatacji problemów natury zapchanego dolotu, zmieniłem przebieg par oleju z odmy. Uważam, że mało które silniki tyle wytrzymują. Zważywszy, że one latają w Sprinterach i Vitach. Osobiście widywałem silnik OM651 z nalotem po 700 i więcej i też nic! Oczywiście były i też takie, co 150 nie dojechały ale jak właściciel myślał, że ma czołg, to czego się po takim spodziewać?
    Polecam jeszcze zobaczyć Pardiego w akcji. Jest tam kilka ciekawych wniosków:
    https://www.youtube.com/watch?v=njRVnWf4Uwg&list=TLPQMjYwNzIwMjFcOSx_R-38uA&index=1
    Pozdro.
  • #15
    elmer-83
    Level 12  
    Hej
    Mógłbyś mi wysłać nagranie drzwieku twojego silnika na wolnych obrotach na rozgrzanym silniku ?

    Co znaczy że zmieniłeś przebieg par oleju odmy ? Jak ?

    Ja się zastanawiam nad zaślepieniem EGR bo jak czyściłam dolot to masakra.
    Co do oleju w puszce to jest tak że ten bagnet na którym trzyma się filtr przytrzymuje olej w puszce, ten ostatni oring na końcu. Podczas odkręcania nakrętki olej spływa do miski olejowej.

    U mnie jest też ten objaw, że po dłuższym postoju poziom oleju rośnie ponad normę na bagnecie, oleju równo 6,5litra wlałem. Po odpaleniu i zgaszeniu silnika poziom jest ok a po czasie rośnie , spływa z silnika.

    Do tego na ciepłym silniku słyszę terkot na wolnych obrotach, coś jak przy uszkodzonej pompie vacum.

    https://youtu.be/cDNv-EgcWog

    Chodź tu nie słychać tego tak dobrze.
  • #16
    asa25
    Level 12  
    ...okey to pogadamy, teraz nie dam rady Ci nagrać tego dźwięku, bo jestem na urlopie ale za tydzień jak najbardziej. Co do zaślepiania egr-u to raczej odradzam, chyba że zamierzasz usunąć dpf, lecz ja nie widzę sensu tego robić. Co do sadzy, to uporasz się z tym problemem właśnie poprzez zmianę przebiegu par oleju z karteru, czyli wydech odmy. Ja zastosowałem renomowany oil catch tank, którym łapie ten cały syf i już go z dolotem nie mieszam. Ciepłe opary po wcześniejszym oil catch tanku lecą sobie jeszcze poprzez filtr papierowy na zewnątrz i w ten sposób sadza z egr-u nie tworzy mieszanki zapalającej jak w BMW potocznie gównolit, hyhyhyhy. Jest ważna uwaga co do zaślepienia egr-u. Spaliny dopuszczane do dolotu odgrywają bardzo ważną rolę podczas dopalania dpf-u. Jak ich w dolocie zabraknie to przewrotnie będzie się zapychać filtr i tak to działa.

    Trudno ocenić dźwięk Twojego silnika poprzez głośniki z laptopa. Tak bardzo oględnie na mój słuch jest całkiem dobrze. Te silniki właśnie tak gdają. Taka ciekawostka! Zwróć proszę uwagę na umiejscowienie bagnetu. Takim dziwnym trafem silniki OM651 z bagnetem czerwonym lub żółtym po lewej stronie silnika patrząc na silnik po otwarciu maski, mają częstsze problemy z łańcuchem? Zaś z zielonym po prawej już mniej.
  • #17
    elmer-83
    Level 12  
    Ok. Dzięki za info . Też myślałem o wyrzuceniu odmy. Co do drzwięku to gościu od wtrysków też mi to powiedział, ten typ tak ma.
    Bo już nawet to sprawdzałem. Sprawdziłem też ciśnienie sprężania, wymieniłem pompę vacum bo cykała. Wymieniłem łańcuch, ale go przeciągnąłem i sprawdziłem endoskopem ślizgi i koło.
    U mnie bagnet jest po prawej stronie i nie mam też regulatora ciśnienia oleju.

    VITO W447 190 OM651.950 - Ciśnienie oleju. Zatarło turbinę.

    Mam 52 a nie 55. Pytanie czy ten zawór to roznież jakiś zawór zwrotny 🤔

    Ja ogólnie mam już silnik po lifcie 2010rok tylko czemu ten olej spływa ? 🤦
  • #18
    asa25
    Level 12  
    Myślę, że tym olejem się nie przejmuj. Zasadnym jest by się zainteresować problemem w momencie gdy rzeczywiście coś się psuje, co nie oznacza tego by nie stosować zasady prewencji w miarę rozsądku. Spróbuj podpiąć manometr w głowicę. Da to możliwość sprawdzenia jaka jest zwłoka w budowaniu ciśnienia w szynie. Da to to też obraz ewentualnego niedoboru oleju w magistrali.

    Dodano po 1 [minuty]:

    elmer-83 wrote:
    Ok. Dzięki za info . Też myślałem o wyrzuceniu odmy. Co do drzwięku to gościu od wtrysków też mi to powiedział, ten typ tak ma.
    Bo już nawet to sprawdzałem. Sprawdziłem też ciśnienie sprężania, wymieniłem pompę vacum bo cykała. Wymieniłem łańcuch, ale go przeciągnąłem i sprawdziłem endoskopem ślizgi i koło.
    U mnie bagnet jest po prawej stronie i nie mam też regulatora ciśnienia oleju.

    VITO W447 190 OM651.950 - Ciśnienie oleju. Zatarło turbinę.

    Mam 52 a nie 55. Pytanie czy ten zawór to roznież jakiś zawór zwrotny 🤔

    Ja ogólnie mam już silnik po lifcie 2010rok tylko czemu ten olej spływa ? 🤦


    Jaki masz przebieg?
  • #20
    asa25
    Level 12  
    Witaj,
    zwróć uwagę, że egr nie działa tylko na wolnych obrotach. Za każdym razem jak odpuszczasz pedał akceleracji po przyśpieszeniu i trzymaniu go tylko minimalnie przyciśniętego w odpowiednich warunkach egr się otwiera i dopuszcza spaliny. Inżynierowie by sobie tylko na wolne obroty nie pozwolili. Chciałem się jeszcze podpytać Ciebie o to czy musiałeś już wymienić łańcuch. Ciekaw jestem bo to dziwne. Zapytam jesteś pierwszym właścicielem?
  • #22
    asa25
    Level 12  
    Witaj,
    proszę zobacz jak w myśl techniki wygląda eko
    VITO W447 190 OM651.950 - Ciśnienie oleju. Zatarło turbinę.
  • #24
    asa25
    Level 12  
    Cześć.
    Zrobię kilka fotek jak wrócę. Jak byś potrzebował to mam jeszcze kilka dronych rad dotyczących NTG4, pompy ABS-u, co nieco mogę też podpowiedzieć w Vediamo, DAS-ie, czy Xentry. Zawiechę też ogarnąłem.
    Pozdro.
  • #26
    elmer-83
    Level 12  
    Wczoraj przy dłuższej trasie zauważyłem, że silnik nie ciągnie tak dobrze do 2,5tys obr. Dopiero powyżej wciska w fotel. Jest widoczna różnica. Kiedyś wydaje mi się ciągnął równo. Może coś z pierwszą turbina , lub z czujnikiem doładowania pierwszej turbiny 🤔
  • #27
    asa25
    Level 12  
    Objaw, który opisujesz jest dość trudny w diagnozowaniu. Myślę, że trop małej turbiny jest jak najbardziej trafny. Xentry i dane rzeczywiste, zacząłbym od tego. Potem szukał najprostszych usterek. Zobacz jak działa zawór sterujący gruszką turbiny, przewód podciśnienia gruszki jest gumowy? Dopiero potem czujnik ciśnienia doładowania.
  • #29
    asa25
    Level 12  
    Będę w domu to sprawdzę jakie są dane wyjściowe. Dziś bez DAS/ Xentry to za wiele nie da się zrobić.