Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes sprinter om 651 - Ciśnienie oleju 10 bar jaka może być przyczyną

Szofer124 01 Mar 2021 21:48 2193 11
  • #1
    Szofer124
    Level 8  
    Witam jaka moze być przyczyną dużego cisnienia oleju . Pompa oleju nowa delphi . Zawory sterujące wymienione na oryginalne nowe proszę o pomoc
  • #2
    trojan 12
    Level 38  
    Sprawdź ciśnienie normalnym manometrem.
  • #3
    arturvfr750
    Level 5  
    Szofer124 wrote:
    Witam jaka moze być przyczyną dużego cisnienia oleju . Pompa oleju nowa delphi . Zawory sterujące wymienione na oryginalne nowe proszę o pomoc
    +
    Odgrzewam kotleta bo mam podobny problem , tyle że u mnie cisnienie skacze od 3 do 7 bar falowo . Ktos rozwiazał problem tego zbyt wysokiego ciśnienia oleju ????
  • #4
    decybel91
    Level 42  
    Musisz zadzwonić do kogoś kto robi te silniki, coś kojarzę że jest jakiś zawór ciśnienia oleju co puszcza olej na denko tłoków? Mogę się mylić więc zweryfikować tą informację.
  • #5
    arturvfr750
    Level 5  
    Ma taki zawór tylko jestem ciekawy czy to on może powodować takie skoki ciśnienia
  • #6
    blizniak79
    Level 10  
    arturvfr750 wrote:
    Ma taki zawór tylko jestem ciekawy czy to on może powodować takie skoki ciśnienia


    Ten zawór o którym piszesz ma za zadanie regulację przepływu i w granicznych wartościach może przestawić pompę na ciśnienie od 2 do 5 bar nic więcej. Jeśli pompa podaje Ci 10 bar, to jest problem w zaworze przelewowym umieszczonym wewnątrz w samej pompie, lub przez zacięcie mechanizmu zmiany geometrii samej pompy. Jeśli tak się dzieje bezwzględnie należy wymienić pompę oleju, ponieważ jeśli już się zacina, oznacza, że zaczyna sypać opiłkami w stronę wymiennika, co dalej w konsekwencji spowoduje jego zatkanie, a później zatarcie silnika. Zawór o którym mówisz należy usunąć i w jego miejsce wstawić zaślepkę, między innymi o tym pisałem tu: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=19919791#19919791
  • #7
    arturvfr750
    Level 5  
    Ja pisze o zaworze regulującym natrysk na denka tłoków, pompa oleju nowa pierburg, po rozgrzaniu do 70 stopni falowanie ustępuje. Zaworu regulującego ciśnienie, tego na dole kolo pompy brak - jest zaślepka. Jak SD wyłączę zawór ciśnienia na tłoki to przestaje falować. Ciśnienie na rozgrzanym silniku, na wolnych obrotach ok 1 bar.
  • #8
    blizniak79
    Level 10  
    arturvfr750 wrote:
    Ja pisze o zaworze regulującym natrysk na denka tłoków

    Tak, to też może być przyczyną skoków ciśnienia, ale raczej nie w górę, tylko w dół, czyli spadków, bo jeśli zawór otwiera się przy zbyt niskich obrotach, to ciśnienie będzie spadało. Przy normalnej pracy nie powinno przekraczać 5 bar, więc jeśli skacze powyżej, to moim zdaniem przyczyną może być zacinający się zawór zwrotny wewnątrz samej pompy oleju (patrz zdjęcie), który odpowiada za utrzymanie górnej wartości ciśnienia w normie.
  • #9
    arturvfr750
    Level 5  
    Pompa nowa pierburg , jak temperatura oleju osiągnie ok 70 stopni to się uspokaja, natomiast w każdej chwili mogę SD odłączyć zawór natruskow na tłoki i w tym momencie przestaje pulsować ciśnieni oleju - bo to dokładnie pulsuje między 7 a 10 bar
  • #10
    decybel91
    Level 42  
    Pierburg z Intercars to podróbki. Szukaj orginału.
  • #12
    jacekjs
    Level 2  
    arturvfr750 wrote:
    Ja pisze o zaworze regulującym natrysk na denka tłoków, pompa oleju nowa pierburg, po rozgrzaniu do 70 stopni falowanie ustępuje. Zaworu regulującego ciśnienie, tego na dole kolo pompy brak - jest zaślepka. Jak SD wyłączę zawór ciśnienia na tłoki to przestaje falować. Ciśnienie na rozgrzanym silniku, na wolnych obrotach ok 1 bar.


    Witam.Mam taki sam problem. Na zimnym skacze ciśnienie od 2 do 8 bar. Po rozgrzaniu objaw zanika. Ma ktoś jaki patent na to? Pompa była zmieniana na używkę ale ideał,poprzednia też była dobra ale przytrafiła jej się pewna przygoda przy wymianie rozrządu.. Po zasterowaniu zaworu natrysku oleju na denka objaw ustępuje.
    Może być przyczyną wymiennik oleju?
    Nie mam pojęcia a nie chce mi się wyjmować silnika po raz kolejny bo efekt może być na koniec ten sam.
    Pozdrawiam