Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
TermopastyTermopasty
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes W212 2.2 CDI - Zatarty silnik chwile po wymianie na nowy regenerowany

03 Mar 2019 15:39 53577 361
  • Level 12  
    Witam serdecznie,

    Mam mercedesa w212 2.2 cdi 2010r 136km silnik OM651
    Oryginalny silnik poprzez lejący wtrysk został zatarty (wypalona dziura w tłoku)
    Auto zostało skierowane do mechanika, który stwierdził ze najsensowniej będzie wymienic cały słupek, wiec został zakupiony nowy po całkowitej regeneracji słupek silnika. Wtryski zostały zregenerowane, turbina zregenerowana, pompa wtryskowa wymieniona na używana z auta o niskim przebiegu.

    Mechanik wymienił słupek silnika, osprzęt pozostał. Początkowo auto zapalało tylko na plaka i tylko na plaku pracowalo, mechanik odpowietrzal wtryski. Auto zapalało i bardzo szybko gasło po sekundzie ale tez bardzo głośno chodziło... Po odpowietrzaniu wtrysków (? - nie było mnie w tym momencie na warsztacie) auto zapalało bez plaka na 20 sekund i gasło. Zakodowane zostały wtryskiwacze ale nic to nie zmieniło. Komputer pokazywal błąd pompy paliwa zwarcie do masy, ale pompa dzialala. Po 3-4 odpaleniach (które niestety ja wykonałem bo auto w sumie było złożone i gotowe) i lekkiej przygazowce do 2400 obr/min i gaśnięciu po 20 sekundach rozrusznik zaczął ciezko kręcic i szybko rozładowywało akumulator az w końcu się zatarł i nawet już nie kręci... Kaput...

    Problem w tym, ze nie ma winnego. Gość od regeneracji twierdzi ze mechanik go zatarł odpalaniem na plaka oraz nie nabił ciśnienia 4 bar do magistrali przed startem silnika, w związku z tym nie przyjmie gwarancji.
    Mechanik twierdzi ze silnik musiał byc złe złożony albo pompa oleju niesprawna, lub sam nie wie co jest grane, nie poczuwa się do winy.

    Co mogło się stać w takiej sytuacji? Niezalezny mechanik twierdzi ze odpalanie na plaka przetarło silnik ponieważ czujniki nie łapią sygnału i pompa nie daje oleju??
    Czy Twoje urządzenia IoT są bezpieczne? [Webinar 22.06.2021, g.9.00]. Zarejestruj się za darmo
  • TermopastyTermopasty
  • Level 43  
    Kubik213 wrote:
    Co mogło się stać w takiej sytuacji? Niezalezny mechanik twierdzi ze odpalanie na plaka przetarło silnik ponieważ czujniki nie łapią sygnału i pompa nie daje oleju??
    Ciekawa teoria :idea:

    Kubik213 wrote:
    Po 3-4 odpaleniach (które niestety ja wykonałem bo auto w sumie było złożone i gotowe) i lekkiej przygazowce do 2400 obr/min i gaśnięciu po 20 sekundach rozrusznik zaczął ciezko kręcic i szybko rozładowywało akumulator az w końcu się zatarł i nawet już nie kręci... Kaput
    Co w tym czasie działo się z lampką kontroli ciśnienia oleju ??
    Teraz podstawowe pytanie : Ile to kosztowało ?? W takiej sytuacji chyba lepiej kupić kompletny silnik z osprzętem z ,,rozbitka" który jeździł do końca.
  • TermopastyTermopasty
  • Level 43  
    To niech ci da na piśmie że odpalanie na plaka zatarło silnik. Do tego skoro nie odpalał to sam nabił sobie ciśnienie oleju. Chyba że został źle złożony. Lub tylko umyty a nie zregenerowany.
  • Level 12  
    Lampka ciśnienia oleju na 90% się nie świeciła, deska rozdzielcza była czysta nie przypominam sobie żadnego komunikatu. W tym modelu powinien się chyba wyświetlić komunikat graficzny. Silnik po regeneracji kosztował 7500. Hmm... Firma co regeneruje te silniki ma naprawdę dobre opinie i tych silników 651 wkładają 4 tygodniowo, mówi ze silnik był w 100% sprawny tylko nieumiejętnie odpalony. Podobno te silniki w mercedesach potrafią się zatrzeć momentalnie gdy nie nabije się tego ciśnienia, a tym bardziej jak na plaka odpalali (słowa gościa od rege)
  • Level 43  
    @Kubik213 Same dziwy - silnik miał smarowanie (lampka ?) i się zatarł ewidentnie ?

    Moderated By CameR:

    Usunąłem zbędny komentarz
    Reg. 3.1.9. Nie ironizuj i nie bądź złośliwy w stosunku do drugiej strony dyskusji.

  • Level 26  
    W takim przypadku to rzeczoznawca i niech rozbiera silnik a najlepiej to jeszcze niech to robi przy mechaniku i gościu od regeneracji,bo inaczej będzie tylko wojna.
  • Level 43  
    Off - top, bo czasem Kolegów to interesuje. Tu, u mnie, w Surinamie szroty są pełne kompletnych silników z osprzętem, fakt, ze to w zasadzie tylko Japończyki JDM, kompletny silnik z miesięczną gwarancja rozruchowa kosztuje ~ 1000 -2000 $
    np. Lexus. 6V 3 litry
  • Level 43  
    @Kubik213 Albo silnik by się wyłączył......20 sekund, pamiętasz ? Nie znam tego samochodu, ale spadek ciśnienia oleju kwalifikuje silnik do natychmiastowego wyłączenia! Brak lampki, czy symbolu na wyświetlaczu (brak smarowania) - tak jest np. w wielu agregatach prądotwórczych czy zaawansowanych kompresorach śrubowych. Poczekamy na jakiegoś Specjalistę tutaj i Jego opinię. I teraz, logicznie - brak ciśnienia oleju - odcięcie paliwa - stop silnika - a tu paliwo dalej w postaci plaka.
    Fujjjjjj :cry:

    Kubik213 wrote:
    Niezalezny mechanik twierdzi ze odpalanie na plaka przetarło silnik ponieważ czujniki nie łapią sygnału i pompa nie daje oleju??
    Raczej odwrotnie. Ale......
  • Level 26  
    Czyli mechanik nie zastosowal sie do zalecen firmy regenerujacej i nie wpompowal oleju do kanalu ?

    Swoja droga czujnik oleju jest za filtrem oleju, wiec trzeba by cos pomodzic zeby zrobic instalacje do tloczenia oleju z filtren ktora mozna wkrecic w magistrale olejowa.

    Firma od regeneracji z miejsca na Cie z glowy. Zostajesz tylko Ty kontra mechanik. Ewentualnie rzeczoznawca i jak ktos wczesniej pisal... rozebrac przy mechaniku i dojsc co sie stalo.
  • Level 12  
    Zalecenia firmy regenerującej były post factum, firma rege stwierdziła, że każdy (konkretny) mechanik wie, że trzeba wpompować olej do magistrali (w mercedesach w tych silnikach z CR) i sprawdzic cisnienie manometrem (4 bar) i spytał się czy byłem przy pierwszym odpalaniu silnika (powiedziałem, że nie) po czym stwierdził: "to na pewno jeszcze na plaka go odpalali"
  • Level 26  
    Skąd wiadomo, że silnik się zatarł ?!

    Da się obrócić wałem korbowym ? czy stoi na amen ?!
  • Level 12  
    Da się obrócić ale bardzo ciężko to idzie, rozrusznik robi tylko "cyk"...
  • Level 26  
    Zostaje tylko poinformować mechanika żeby wyciągnął silnik. Umówić się z rzeczoznawcą na oględziny silnika. I wybierz jakiegoś konkretnego a nie ledwo żyjącego dziadka z pzmot'u.

    Mechanik niech wyciągnie silnik bez spuszczania oleju z miski bo rzeczoznawca będzie chciał go zobaczyć.

    Zacząć od panewek i wału, jeżeli tam nic nie ma to lecieć dalej. W tym momencie nikomu nie wierz na słowo, na wszystko papier, rozmowy nagrywaj itp. przydadzą się w sądzie.
  • Level 43  
    Manometr to tylko potwierdzenie dobrze zrobionej roboty. Silnik musi zassać sam olej. Jak ma sprawna pompę. Bez tego nic dobrego. Więc manometr powinien być.
  • Level 12  
    Silnik ma 2 miesiące gwarancji, gość z regeneracji mówi, że mogę go odesłać do nich i oni go rozbiorą przy biegłym i to oni ocenią stopień uszkodzeń oraz winowajcę, ale żebym nie liczył na wiele bo według nich silnik był sprawdzony i sprawny w 100%... najgorsze jest to że silnik był wysyłkowo, ja i mechanik Elbląg, regeneracja Kraków. Mechanik się nie poczuwa do winy i stwierdził, że jeśli ma go znowu wyjmować to koszta liczy od 0, no śmiech na sali
  • Level 26  
    systemy paliwowe common rail tak samo trzeba odpowietrzać przed "suchym" startem po demontażu / montażu. Zapewne nikt nie pokwapił się dać tę używaną pompę CR do sprawdzenia ? Teraz to będzie bieganie wokół własnego ogona. Pompę kupiłeś TY, czy mechanik ? Jeżeli Ty to daj ją do sprawdzenia.

    Silnik tak jak piszę @kkknc powinien sam zassać olej i rozprowadzić go po silniku.

    Mechanik powinien przy takiej akcji, jako pierwsze odpowietrzyć układ paliwowy , wyciągnąć świece żarowe, odłączyć wtyczki od listwy CR żeby silnik nie zapalił. Wtedy kręcić silnikiem bez obciążenia żeby olej się rozprowadził po całym układzie. Wtedy masz wpięty manometr zamiast czujnika ciśnienia i wiadomo czy coś się dzieje. Brak oleju - wtedy telefon do gościa od silników. Więc facet od silników po części miał rację, mechanik dał ciała z odpaleniem, na resztę trzeba poczekać aż rozbierze go rzeczoznawca.

    Generalnie na wszystko bierz faktury, jeżeli mechanik nie będzie chciał go teraz wyciągnąć to weź od niego fakturę za wykonane czynności , dopilnuj żeby w adnotacji znalazły się wszystkie informacje takie jak , odmowa wymontowania silnika ,zakres prac wykonanych przez mechanika, zabierz do innego i tam go przy rzeczoznawcy rozbierz. Później to i tak tylko sąd. Zbieraj jak najwięcej dowodów, faktur, rozmowy telefoniczne, maile itp. Uwierz, że wszystko się później przyda.
  • Level 31  
    Kubik213 wrote:
    żebym nie liczył na wiele bo według nich silnik był sprawdzony i sprawny w 100%

    Firma która regeneruje spaprała robotę, a że mają dobre opinie wcale nie oznacza że akurat ten też był dobrze zrobiony. Skoro silnik był sprawdzany to musiał być odpalany, więc po co te opowieści o napompowaniu ciśnienia w magistralę. Idąc tym tokiem myślenia to musiałbyś każde auto z rana szprycować olejem przed rozruchem.
  • Level 12  
    Przepraszam, źle się wyraziłem... odpalany w aucie na pewno nie był, ale regenerujący zapewnił mnie, że składają po 4 takie silniki tygodniowo i nie zdarzyło im się takie coś...
  • Level 26  
    Czyli pewnie pompa oleju nie zalana i chodziło sobie na sucho :D

    Współczuję batalii. Też przez to przechodziłem.

    Tutaj z innego forum :

    http://www.racingforum.pl/index.php?s=&showtopic=28754&view=findpost&p=969795

    Dolacze sie do tematu smile.gif
    Czesta przypadloscia Mercedesow Sprinterow ( a raczej pierwszych odpalen po kompletnym remoncie jest wlasnie brak samraowania )
    odpalamy i brak cisnienia ... pare przygazowan nic ... pomaga tylko do dechy przez naprade dlugi czas wkoncu zaskoczy wiem bo widzialem nie jeden raz smile.gif szczegulnie w starych 2.9D .. rozrusznikiem sobie mozna ... Po takim odpalaniu juz tak dostaje po DU..PIE ze szkoda gadac .. A wystarczy zrobic to normalnie smile.gif
    Tutaj chodzi o skladanie silnika w jaki sposob sie go sklada jaka jest kolejnosc .. wiadomo ze sie smaruje czesci ruchome .. ale po kapitalce ..
    mycie mycie i jeszcze raz mycie .. potem dmuchanie dmuchanie i dmuchanie smile.gif Kanalow olejowych .. <-przypomne.. ale oczywiscie nie tylko smile.gif
    mycie pompy oleju lub wymiana zalezy od klienta smile.gif napelnienie jej olejem kanalow olejowych w bloku ( to nie problem .. tak samo w glowicy niewidze najmniejszego problemu .. zalanie filtra oleju przekrecenie czy rozrusznikiem czy recznie by olej dotarl w swoje miejsca docelowe ..
    turbina to samo .. luzujemy (lub mamy luzny przy skladaniu dolot oleju zasilanie) krecimy czekamy az doplynie .. itp ..
    Jak by nie gadac to jest CZAS same mycie pieszczenie czesci silnika do skladania to 60% roboty jak nie wiecej smile.gif potem tylko skrupulatnosc i nie olewanie podstaw i wszystko bedzie git smile.gif
    Ale srodki jakie sa w tym temacie wcale nie zaszkodza Jesli ktos ma pojecie jak caly proces ma wygladac naprawde .

    Dziekuje
    I Pozdrawiam wszystkich
  • Level 12  
    Nie mam pojęcia już co robić bo wygląda na to, że wina leży po obydwu stronach? Mechanik powinien kręcić samym rozrusznikiem z 30 sekund aby cała magistrala przepompowała olej najwidoczniej? Czy pompa w ogóle nie zaciągała oleju? Dlatego gasnął silnik bo smarowania nie było i się przycierał...

    #edit może inaczej:
    Silnik był ultra czysty w środku, 0 grama oleju. Mechanik zalał pewnie olej do silnika przez korek sądząc że smok zaciągnie olej z dołu, tymczasem chłodniczka oleju, filtr oraz pompa oleju były zapowietrzone, zrobiła się poduszka powietrzna i smok nie zaciągnął oleju z miski. Błąd mechanika... powinien zdjąć miskę, nalać oleju do pompy, wlać olej do filtra, do chłodniczki oleju tak samo, wtedy przepompować olej po silniku kręcąc rozrusznikiem na sucho.

    Chyba tutaj będzie zgodność.
  • Level 43  
    Kubik213 wrote:
    dlatego gasnął silnik bo smarowania nie było i sie przycierał...
    Możliwe, ale czekam na wypowiedź Specjalisty - czy ECU odłącza wtryski i pompę paliwową, na skutek braku ciśnienia oleju, tak jak to się dzieje w silnikach stacjonarnych z CR i nie tylko CR. Bo jeżeli faktycznie tak jest, to uruchamianie wielokrotne na plaka (!!??), rzeczywiście jest śmiertelne dla silnika. W ogóle ta metoda to jakiś idiotyczny wynalazek :cry: . Dobrze złożony silnik, przewody paliwowe, olejowe i chłodzenia napełnione - ma odpalić sam bez żadnych "usprawniaczy". I czy to diesel, czy benzynowy. W fabryce po raz pierwszy silniki "plakiem" odpalają?


    Kubik213 wrote:
    zrobiła się poduszka powietrzna i smok nie zaciągnął oleju z miski. Błąd mechanika... powinien zdjąć miskę, nalać oleju do pompy, wlać olej do filtra, do chłodniczki oleju tak samo, wtedy przepompować olej po silniku kręcąc rozrusznikiem na sucho.
    Albo podłączyć zewnętrzną pompę...
  • Level 12  
    Powiem tak, do tej pory martwiłem się faktem że ja go sam odpalałem dwa czy trzy ostatnie razy (bo oczywiście gasł i coraz bardziej się zacierał), bo gdyby mechanik doszedł do tego co jest grane i poprawił magistralę i silnik by chodził, odjechałbym nim i po 100-200 km by się zatarł bo był już ostro skatowany. Gwarancja do bramy a potem się nie znamy :)
  • Level 26  
    Już wiesz kogo możesz besztać. Teraz zostaje tylko rzeczoznawca...

    I tak skończy się na sądzie...
  • Level 12  
    Też tak sądzę, że się skończy w sądzie... Co ma konkretnie zrobić rzeczoznawca? W jaki sposób udowodnić winę mechanika w chwili obecnej?
  • Level 26  
    Generalnie musisz wyciągnąć od mechanika, że go katował na plaku, nie sprawdził ciśnienia oleju itp. Najlepiej dogadaj się z nim, żeby silnik wyciągnął on sam, i oględziny rzeczoznawcy zrobić wraz z wywiadem u niego w warsztacie.

    Ogólnie łaski Ci nie robi. Później weź graty i jedź gdzieś indziej to poskładać bo szkoda samochodu pewnie...

    Ogólnie pytanie zostaje, dlaczego nie odpalił samochód? Bo zatarcie jest następstwem czegoś a nie przyczyną...
  • Level 43  
  • Level 12  
    To że go katował na plaku to wiem bo byłem przy pierwszym odpaleniu, widziałem na własne oczy a nawet kazał mi kręcić kluczykiem - odpalać go...

    Auto później odpalało normalnie, nie mam pojęcia co zrobili bo nie było mnie przy tym ale domyślam się że odpowietrzali wtryski za pomocą plaka czy coś...
    Później jak odpalało to szybko gasło bo tj napisał Krzysztof Kamienski: "spadek ciśnienia oleju powodował to że ECU odłączało wtryski i pompę wtryskową".

    Czy sugerujesz, że pompa którą kupiłem jest niesprawna? Pompa była od tego samego silnika 651 2.2 CDI 136 km, tylko numer się nie zgadzał jedną cyfrą ale pompa była identyczna...