Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem przy odpalaniu Golf III 1.9 TDI 90KM silnik 1Z '94r

18 Paź 2005 21:14 9840 18
  • Poziom 10  
    Witam serdecznie!
    Mam problem z golfem III 1.9 TDI 90KM silnik 1Z '94r. komp 028 906 021 C, objawy są takie:
    Mam problem z odpaleniem, nieraz trzeba 3 razy zakręcić i dodać "gazu", a nieraz za pierwszym razem odpali, ale za każdym razem jak odpala następuje jakby "drugi zapłon", (tak jakby odpaliły 3 cylindry i za chwile czwarty), raz na 20 razy zapali OK!
    Dodam, że podłączałem Vag'a ale błędów żadnych nie ma, próbowałem także odpiąć czujnik temperatury i także nic. Świece żarowe nowe, grzeją 1 sekundę, czyli tak jak powinno być - dopiero przy niskich temp. w TDI dłużej podgrzewają. Gdy go kupiłem w marcu wszystko było Ok, a po jakimś tygodniu zaczęło się dziać tak jak opisałem. Jeżeli ktoś ma jakieś pomysły na mój problem proszę o wypowiedź na forum.
    Dziękuje serdecznie!
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 15  
    Witam. Myślę że problemem będzie w twoim przypadku uszkodzona pompa wtryskowa, co nie jest rzadkością w tych samochodzikach. Możesz jeszcze dla pewności sprawdzić zapłon, ale myślę że niewiele to da. Pozdrawiam
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 18  
    Witam.
    Sprawdź szczelność układu paliwowego.
  • Poziom 10  
    Co do szczelności to chyba jest OK, przymajmniej w przewodach paliwowych nie ma pęcherzyków powietrza (węże przy pompie mam przeźroczyste), a wiecie jak sprawdzić zapłon w dieslu? Jeżeli macie jeszcze inne pomysły, to śmiało piszcie, będę próbował. Pozdrawiam i dziękuje za dotychczasowe odpowiedzi.

    Dodano po 10 [minuty]:

    Wspomne jeszcze, o czym zapomniałem dodać w poprzednich postach, że przy przyspieszaniu od ok. 120km/h - w górę auto przyśpiesza ale są czasami takie jakby "huśtawki" tzn. przyśpiesza ale jakby mniej paliwa dostawał, (takie bujanie - 3 sekundy dobrze szybko, 3 sekundy wolniej, 3 sekundy szybko, 3 wolniej - nie szarpie ani nic podobnego, wszystko płynnie, tylko -nie wiem jak to opisać) - podobny efekt gdy kogoś holujemy i przyspieszamy, to lina się napręża i rozluźnia. Naprawde nie wiem jakbym mógł to opisać - poetą nie jestem ;-)
  • Poziom 10  
    mam te same obiawy w golfie silnik 1z w pompie popękały spręzyny sekcji wysokiego ciśnienia wymiana 300zł ijest dobrze
  • Poziom 10  
    Witam po długiej przerwie! Oba przypadki usunąłem sam. Usunięcie usterki z odpaleniem wyniosło mnie ok 2zł i złamaniem paznokcia ;-), a w drugim przypadku wymiana orginalnej części za ok. 180zł.
    Jeżeli ktoś byłby zainteresowany, to proszę na priv.

    Pozdrawiam!
  • Poziom 17  
    sisqod
    Cytat:
    Witam po długiej przerwie! Oba przypadki usunąłem sam. Usunięcie usterki z odpaleniem wyniosło mnie ok 2zł i złamaniem paznokcia , a w drugim przypadku wymiana orginalnej części za ok. 180zł.
    Jeżeli ktoś byłby zainteresowany, to proszę na priv.

    Myślę że od tego jest to forum aby dzielic się ze sobą swoja wiedzą . Jeśli już piszesz to pisz , a nie chowaj wiedzy do kieszeni czy na priv. Ludzie wyszukuja odpowiedzi i być może rozwiązanie które u Ciebie zadziałało - pomogło by komuś innemu . Pozdrawiam
  • Poziom 18  
    Masz rację sq8luu
    właśnie wyszukałem ten post, owiany tajemnicą i niepotrzebnie tracę czas na jego czytanie, bo nawet nie wyjaśnił jak złamał paznokcia
    Na szczęście nie wszyscy są tacy i z większości postów można się coś nauczyć nie zawracając innym głowy powtarzającym się problemem
    Więc szukam dalej
    Pozdrawiam Janek
  • Poziom 10  
    Problemy z odpalaniem można usunąć przez wymianę kostki przy stacyjce. Jeżeli odpalamy i znikają kontroli na tacho, to znak że przy odpalaniu zanika napięcie na +15, należy wymienić kostkę przy stacyjce.
    Problem z zajęczymi skokami można usunąć przez wymianę N75, ktoś może mieć inne przyczyny, np. pęknięty wężyk od podciśnienia.

    Pozdrawiam!
  • Poziom 10  
    Podłączając się do tematu - mam problem z golfikiem z dokładnie takim samym silnikiem.

    Problem jest następujący. Auto jeździło normalnie aż pewnego dznia po zgaszeniu nie chciało już odpalić :( Silnik kręci ale auto nie odpala. Pomyślałem - podepnę sie vagiem i błędy sprawdzę ale nic z tego :( nie może się skomunikować z silnikiem. Do poduszek udało mi się podłączyć ale do silnika za nic w świecie :( Co to może być? Uszkodzony komp? Jak sprawdzić czy komputer jest dobry? Nie wiem czy to ma jakieś znaczenia ale pali się cały czas kontrolka od poduszek pomimo iż vag nie znajduje żadnych błędów w poduszkach :(

    Pozdrawiam:

    Sławek
  • Poziom 10  
    Wyciągałem ten przekaźnik już wcześniej i sprawdziłem pod akumulatorem - przekaźnik przełącza się pod wpływem napięcia. Styki są ładne i całość też wygląda dobrze. Pomierzyłem napięcie na złączu do ECU i przy wyłączonym zapłonie na jednym z pinów było 12V po włączeniu zapłonu na kilku pinach było 12V. Masę też znalażłem chyba na 2 pinach. W immobilajzerze był błąd który umieściłem w załącznikach. Są tam zrzuty ekrany z trzech programów. Golf jest z 95r. jak mechanik podał 12V bezpośrednio na elektrozawór to auto na chwilę odpalało i później gasło
    Zauważyłem też, że dość długo świeci się kontrolka od świec żarowych. Czy ktoś ma jakieś sugestie?



    Pozdrawiam:

    Sławek.
  • Poziom 18  
    sprawdzic by trza kostki od immo
  • Poziom 12  
    witam problem dotyczy długo świecącej się kontrolki świec żarowych przy rozruchu oczywiście silnik niezapala .po lewej stronie za włącznikiem od świateł a nad tablicą z bezpiecznikami jest jakiś moduł z elektroniką po otwarciu tego modułu trzeba sprawdzić trzy przekaźniki często sie zdarza że są tzw. zimne luty na płytce trzeba je więc poprawić bo niełączą problem miałem taki sam i mój szwagier więc to naprawiłem pomaga czasami uderzenie ręką w deskę lub kierownicę i autko zapala.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 1  
    Witam wszystkich
    podobnie jak Wy jestem posiadaczem wymienionego w temacie golfa 3 1.9TDI z silnikiem 1Z i podobnie mam ten sam problem. Niedawno nabyłem to autko, wszystko było ok, palił na dotyk. Wczoraj wróciłem do domu i zacząłem podłączać radio. Przy umieszczaniu radia w kieszeni nie wiem jakieś zwarcie się zrobiło bo przygasła żarówka w światełku. Dałem sobie spokój z radiem. Spróbowałem odpalić auto - zonk :( posprawdzałem bezpieczniki- ok. Po resecie ciężko jak by na 2 razy odpalał, być może dlatego że był rozgrzany silnik.? Dzisiaj już wcale nie chce. W czym mogę upatrywać przyczyny?? Jakiś przekaźnik się spalił?? Pomóżcie proszę. :cry:
  • Poziom 9  
    Witam. Ja miałem tak w swoim TDi, że pewnego dnia auto nie chciało mi zapalić wcześniej palił na dotyk:( Było tak jakby się paliwo cofało po zgaszeniu silnika i przy odpaleniu czasem odpalił a czasem nie a gdy odpalił to tak się zadławił i dopiero normalnie chodził. Byłem u mechanika i popatrzył na silnik i powiedział, że pompa się rozszczelniła i przy odpalaniu się zapowietrza dlatego nie chce odpalać, dodam, że gdy auto zapali to działa normalnie nie straciło na mocy, problem jest tylko z odpaleniem. W poniedziałek jadę do niego zostawić auto na 2-3 dni i powiedział, że uszczelni mi pompę, wyreguluje i troszkę pomodzi żeby mocy przybyło:) Gdy będzie ktoś miał problem z odpaleniem to wystarczy zajrzeć pod maskę i jak na pompie jest olej napędowy to znaczy, że pompa się rozszczelniła. Szukałem wcześniej w internecie coś na taki temat ale takiej odpowiedzi nie znalazłem więc piszę i mam nadzieję, że komuś się to przyda:) Pozdrawiam
  • Poziom 1  
    Witam.
    Mam problem z odpalaniem Golfa III 1,9 td. Jest to problem występujący sporadycznie. Silnik kręci ale nie chce zaskoczyć. Doraźnie stosuje dociskanie wszelkich przewodów pod maską. Teoretycznie pomaga ale nie jestem pewna czy to na pewno to. Proszę o pomoc bo nie chcę żeby jakiś mechanik mnie naciągnął. Z góry dziękuje za pomoc.
  • Poziom 13  
    Kiedyś miałem podobny problem. Nie umiałem sobie z nim poradzić (po włączeniu zapłonu świeciły świece żarowe i dopuki nie zgasnęła kontrolka nie zapaliło auto). Po chamsku dociągnąłem "+" po stacyjce do elektrozaworu pompy i po problemie. Musiałem podłączyć przez przekażnik, bo nie umiałem zgasić auta.