logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak podłączyć ekran kabla telefonicznego i poprawić internet VDSL

mustang01 14 Lut 2021 10:55 1149 9
  • #1 19255164
    mustang01
    Poziom 10  
    Ocena: 1
    Witam, kiedyś przeczytałem tutaj na tym forum wypowiedz jakieś technika lub ISP, że podłącza zawsze wszystkie ekrany kabla telefonicznego przy głowicy w DSLamie. Mam internet Orange VDSL2 profil 17a 40Mbps/8Mbps, długość lini ok. 1,2 km. Ja też chciałbym tak zrobić, niestety nie wiem czy mój kabel ma taki ekran i jak to zrobić.

Mianowicie od słupka na ulicy wchodzi do mojego domu kabel telefoniczny ziemny 2 parowy w czarnej powłoce PE wewnątrz jest gruba folia aluminiowa izolowana jakimś lakierem (długość ok. 30m). Kabel ma parę czerwoną (obecnie używana) i białą (nie podłączoną). Niestety nie znam się na kablach telefonicznych, a w szafach na ulicy widziałem tylko łącza przyłączeniowe LSA nie ekranowane. Wydaje mi się, że mój kable niema ekranu, a ta folia to zapora przeciwwilgociowa. Niedaleko miejsca wprowadzenia kabla do budynku jest szyna wyrównawcza PE, do której chciałbym podpiąć ekran sieci komputerowej i ten telefoniczny. Wygląda to na kabel XzTKMXpw -> https://bitner.com.pl/data/t4txt_photos/034329270519_1_XzTKMXpw.pdf ,
    który w dodatku jest źle podłączony, bo para jest biało-czerwona(według za linkowanej dokumentacji), a nie czerwono-czerwona.

Piszę tego posta, bo od kilku lat borykam się z problemami spadku prędkości internetu. Z deklarowanych 40 Mbps w testach speedtest mam niekiedy spadki do 17 Mbps - 27 Mbps i bardzo rzadko uzyskuje maksymalna prędkość 40 Mbps.

Obecna predkość synchornizacji dslam przy snr 6dB (download) .
      DS Actual Rate          : 45070000 bps   US Actual Rate       :  8566000 bps
       DS Attainable Rate      : 48334056 bps   US Attainable Rate   :  9295000 bps

Proszę o jakieś porady.