Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Cylinder 70 do głowicy 50 czy będzie problem z zamontowaniem go

_Deadly_ 26 Feb 2021 17:26 498 20
  • #1
    _Deadly_
    Level 3  
    Dzień dobry posiadam motor Romet Zk 50

    Jestem w trakcie jego remontu i żeby jakoś polepszyć jego osiągi planuje zakupić cylinder bez głowicy.

    Pytanie brzmi czy zainstaluje bezproblemowo cylinder 70 typu https://gmoto.pl/cylinder-70cm3-kpl,75838.html na głowice 50 i czy będzie bezproblemowo działać.
    Pomijając to ze obecnie go nie ma na stanie.



    Cylinder 70 do głowicy 50 czy będzie problem z zamontowaniem go [img-1]
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    sunrise84
    Level 42  
    _Deadly_ wrote:
    żeby jakoś polepszyć jego osiągi

    To zacznij od tego że zanim mu "stjuningujesz" serce to zainteresuj się jak potem zatrzymać takiego "potwora" .
    Wiosna idzie więc dawców nerek zaczyna przybywać.
  • #3
    _Deadly_
    Level 3  
    Niby hamulce bębnowe są ale bez przesady choć tego co powiedziałeś podważyć nie mogę zależy już od użytkownika i jak jezdzi
  • #4
    sanfran
    Level 40  
    Ja już bym trochę dopłacił i wziął razem z głowicą. Mogą być większe średnice zaworów, po co tracić niepotrzebnie moc na dławieniu silnika mniejszą głowicą.
  • #5
    _Deadly_
    Level 3  
    Jesteś w stanie cos podlinkować ? Dzwoniłem po różnych miejscach i 600zl na zamówienie .. a nie opłaca się kompletnie
  • #6
    sunrise84
    Level 42  
    sanfran wrote:
    Mogą być większe średnice zaworów, po co tracić niepotrzebnie moc na dławieniu silnika mniejszą głowicą.

    I gaźnikiem do 50cmm3 .
    Zapewne będzie potrzebny cały kit dla tego Romet-a .
  • #7
    sanfran
    Level 40  
    _Deadly_ wrote:
    Jesteś w stanie cos podlinkować ? Dzwoniłem po różnych miejscach i 600zl na zamówienie .. a nie opłaca się kompletnie


    Sugerowałem się twoją aukcją, przewinie się na dół i jest zestaw za 380.

    Dodano po 1 [minuty]:

    sunrise84 wrote:
    Zapewne będzie potrzebny cały kit dla tego Romet-a .


    Tak to już jest.
    Rzekłbym z komputerami jest podobnie.
  • #8
    RafalGT2
    Level 24  
    Nie wiem skad wy bierzecie te ceny na znanym portlu mcie po 200 pare zloty, co do cyl 70 do glowicy dzialc bedie ale moze byc problem z odpalaniem szybsze zuzycie wału najlepiej montowac caly kit 70 cm
  • #11
    servicemen
    Level 28  
    Kolego robiłem taką przeróbkę w skuterze mojego taty. Co prawda to nie był romet ale praktycznie wszystkie "chińczyki 4T" to to samo.
    Jeżeli chcesz jeździć tym sprzętem to zapomnij o częściach z All..... i wszelkiego rodzaju chińskich podzespołach za sto kilka-dziesiąt zł.
    Wymieniłem chyba ze 4 komplety i każdy kończył się po kilkuset kilometrach. I żeby nie było skuter jeżdżony na oleju Motul.
    Dopiero cylinder + tłok z firmy Naraku dał radę niestety po kilku tyś. kilometrów rozsypał się wał (łożysko na czopie) i skończyło się na wymianie na wał również z Naraku.
    Niestety tanio nie będzie ale od czasu remontu skuter zrobił już z 10k km i wszystko działa prawidłowo.
  • #12
    sunrise84
    Level 42  
    servicemen wrote:
    Jeżeli chcesz jeździć tym sprzętem to zapomnij o częściach z All..... i wszelkiego rodzaju chińskich podzespołach za sto kilka-dziesiąt zł

    +
    servicemen wrote:
    Dopiero cylinder + tłok z firmy Naraku dał radę niestety po kilku tyś. kilometrów rozsypał się wał (łożysko na czopie) i skończyło się na wymianie na wał również z Naraku.
    Niestety tanio nie będzie ale od czasu remontu skuter zrobił już z 10k km i wszystko działa prawidłowo.

    AMEN.
  • #13
    hevet2
    Level 31  
    servicemen wrote:
    Kolego robiłem taką przeróbkę w skuterze mojego taty. Co prawda to nie był romet ale praktycznie wszystkie "chińczyki 4T" to to samo.
    Jeżeli chcesz jeździć tym sprzętem to zapomnij o częściach z All..... i wszelkiego rodzaju chińskich podzespołach za sto kilka-dziesiąt zł.
    Wymieniłem chyba ze 4 komplety i każdy kończył się po kilkuset kilometrach. I żeby nie było skuter jeżdżony na oleju Motul.
    Dopiero cylinder + tłok z firmy Naraku dał radę niestety po kilku tyś. kilometrów rozsypał się wał (łożysko na czopie) i skończyło się na wymianie na wał również z Naraku.
    Niestety tanio nie będzie ale od czasu remontu skuter zrobił już z 10k km i wszystko działa prawidłowo.

    Zakładam od lat do chinoli tanie, cylindry wały (może nie najtańsze) i te 10 tys. przejeżdżają bez problemu więc bez bajkopisarstwa. Jeszcze nie spotkałem,żeby coś stało się z chińskim tłokiem nawet po 20 tys. km. chyba, że zabrakło oleju w silniku (to Naraku nie też rady). Jak dbasz tak masz.
    _Deadly_ wrote:
    Niby hamulce bębnowe są ale bez przesady choć tego co powiedziałeś podważyć nie mogę zależy już od użytkownika i jak jezdzi

    Prawo jazdy posiadamy?
  • #14
    sunrise84
    Level 42  
    hevet2 wrote:
    Jak dbasz tak masz.

    +
    _Deadly_ wrote:
    jakoś polepszyć jego osiągi

    Miejmy nadzieje że zwiększenie mocy i osiągów a późniejsze wykorzystywanie tego nie zaowocuje "korby bokiem" .
  • #17
    servicemen
    Level 28  
    hevet2 wrote:
    Zakładam od lat do chinoli tanie, cylindry wały (może nie najtańsze) i te 10 tys. przejeżdżają bez problemu więc bez bajkopisarstwa.


    No to napisz koledze jakiej firmy części zakładasz i gdzie je kupujesz skoro są takie dobre. Również kupowałem te "droższe" na all.... i w sklepach specjalizujących się w sprzedaży części do motocykli/skuterów.

    hevet2 wrote:
    Jeszcze nie spotkałem,żeby coś stało się z chińskim tłokiem nawet po 20 tys. km. chyba, że zabrakło oleju w silniku (to Naraku nie też rady). Jak dbasz tak masz.


    A czy ja napisałem że coś się stało? Mam na myśli jakość wykonania, pasowanie cylinder-tłok. Silnik po prostu tracił kompresję i nawet jak udało się go uruchomić to o jeździe mogłeś zapomnieć.
  • #18
    hevet2
    Level 31  
    servicemen wrote:



    A czy ja napisałem że coś się stało? Mam na myśli jakość wykonania, pasowanie cylinder-tłok. Silnik po prostu tracił kompresję i nawet jak udało się go uruchomić to o jeździe mogłeś zapomnieć.

    To jak się nie stało skoro tracił kompresje serwismenie? Sam sobie zaprzeczasz i piszesz tylko dla ilości postów bo w celu pomocy na pewno nie. Skoro piszę, że jeździły 10 tys. km. to chyba dały się zapalić? (pytanie retoryczne nie oczekuje odpowiedzi). Nie jestem od reklamowania części wystarczy wejść do sklepu i kupić te w średniej cenie (a nawet te najtańsze oceniane dobrze przez kupujących). Naraku nie zrobi z tego silnika Yamahy. Temat wyczerpałem.
  • #19
    servicemen
    Level 28  
    hevet2 wrote:
    To jak się nie stało skoro tracił kompresje serwismenie?


    A tak:
    servicemen wrote:
    pasowanie cylinder-tłok
    są takie niedoróbki że wszystko lata, pierścienie ledwo to uszczelniają ale to na krótką metę.

    hevet2 wrote:
    Naraku nie zrobi z tego silnika Yamahy


    I nie ma zrobić, ale jakość wykonania jest o niebo lepsza co opisałem na własnym przykładzie.
    Temat również uważam za wyczerpany a autor posta zrobi/kupi jak uważa.
  • #20
    RafalGT2
    Level 24  
    Od 5 lat montuje zestawy w granicach 200 zł daje na to paragon i gwarancje, mam stałych klijentów i jak kolega hevet pisał smiało daja radę min 10tys km najwazniejsze to dobra regulacja mieszanki dobre jakosciowo oleje zmieniane na czas, mam 3 klijentów testerów pierwsy mlody chlopak romet zetka przejechane 22 tys na chinczyku za 200 zł silnik leżący biegowy, drugi dojezdza codziennie 25km do pracy zwykły gy6 zrobione 19tys skuter nadal jeździ, trzeci to starszy pan skuterek dla odmiany 2t zrobione 7 tys km i nadal wszystko ok. Ja chetnie sie dowiem co bylo nie tak z tym pasowaniem tłoka jakieś pomiary co zużyte nie twierdze ze cinskie części co idealne ale u mnie 90% silnikow smialo nakreca 10tys km a miałem zatarte takze cylindry malosii polinni itp i to po kilku tys km
  • #21
    _Deadly_
    Level 3  
    Temat zamykam ze zwgledu na to ze wkładam standardowy cylinder 50 zamiast modyfikacji na większy lepiej jeździć bezpiecznie i mieć potwierdzenie ze dojadę do calu niż o strachu jechać i czy korba wywali jak wspomniał Sunrise.