logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Po podlaczeniu komp. do TV buczenie i smieci na obrazie HELP

Suchy101 22 Paź 2005 17:01 1569 5
  • #1 1919353
    Suchy101
    Poziom 2  
    Witam wszystkich serdecznie.

Na wstepie okresle swoj stan wiedzy o elektronice jako niemal zerowy (jestem studentem na wydziale elektrotechniki i automatyki ale nauczyli nas tylko podstaw, wiec o praktyce nie mam pojecia), mam nadzieje ze nikogo nie zdenerwuje ale naprawde potrzebuje pomocy. Oto moj problem :

Jakies 2 tygodnie temu wreszcie kupilem sobie wymarzony telewizorek (32' panorame Panasonica), od razu pod katem intensywnego ogladania filmow z komputera.

Zakupilem kabelek S-Video i audio (jack-> chinch). Po spieciu wszystkiego zdziwienie - obraz drga niemilosiernie i mocno znieksztalcony (lata cos na nim + poziome szerokie, nieregularne, pasy typu jasno-ciemno), wszystko non stop w ruchu. Z kolei dzwiek - jednostajne, glosne, buczenie. Kiedy wszystko jest spiete reazem na obraz TV rowniez nakladaja sie jakies zaklocenia. Ten sam efekt wystepuje nawet przy wtykaniu wtyczki "jack" w wyjscia nie aktywnej karty dzwiekowej komputera (mam dwie - wbudowana + SB Live), jak rowniez do wyjscia sluchawkowego na wiezy (ktora jest podlaczona do komputera), nawet gdy wieza jest wylaczona (!!).

Sprawdzilem karte graficzna i komputer, wszystko sprawne, pomyslalem - telewizor. Wezwalem serwis, przyszedl gosciu i po paru probach obracania wtyczek itp powiedzial zebym wyciagnal kabel antenowy. POMOGLO. Stwierdzil ze nastepuje "sprzezenie mas" czy cos w tym stylu. Powiedzial ze powinienem zrobic separacje galwaniczna sygnalu i powinno pomoc. Cos rzucil ze nalezy wpiac szeregowo po kontensatorku (2.2 nF) w mase i przewod sygnalowy anteny.