Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra II 2003 1,6 16v - gasnie na wolnych obrotach ;(

swodz 23 Paź 2005 11:44 2662 13
  • #1 23 Paź 2005 11:44
    swodz
    Poziom 10  

    WItam serdecznie - cos sie dzieje z nasza rodzinna Asterka II 1,6 16v z 2003r....po przejechaniu np. 15 km gdy silnik sie rozgrzeje - zaczyna gasnąć na wolnych obrotach - wrzuce luz na dojazd do swiatel i wtedy obroty spadaj do zera i trzeba ponownie odpalic - czasem po ponownym odpaleniu jest oka dalej przez kilka km, ale wczoraj np. juz bez trzymania gazu na luzie nie dalo rady jechac...
    Prośba do znawców - jakies pomysły na diagnoze usterki - nic sie na desce nie zapala, zaden check itd.
    Pozdrawiam swodz.

    0 13
  • #2 23 Paź 2005 11:50
    very
    Poziom 10  

    Silniczek krokowy biegu jałowego przy przepustnicy pewnie się zacina (przyciera). Proszę sprawdzić najpierw wtyczkę i przewody.

    0
  • #3 23 Paź 2005 11:54
    swodz
    Poziom 10  

    Ale jak sprawdzic tą wtyczke - docisnac? Jestem laikiem i chyba bez wizyty w warsztacie sie nie obejdzie ;( . Mam ksiazke do Opla - wiec poszukam tam.

    1
  • #4 23 Paź 2005 11:56
    Jacek79
    spec od auto-elektro

    odczytaj kody bledów i podaj jakie wystepója. i napisz czy masz tam gaz i jaki.

    0
  • #5 23 Paź 2005 12:06
    swodz
    Poziom 10  

    Nie mam zamontowanego gazu w niej....na benzynie sie tak zachowuje...Nie ma komputera zeby odczytac kody bledow - chyba ze metoda sygnalowa za pomocą przewodzika w zlaczu diagnostycznym?

    0
  • #6 23 Paź 2005 12:10
    Jacek79
    spec od auto-elektro

    podjedz do kogos kto ma kompa (niekoniecznie ASO , dzis prawie kazdy elektryk ma kompa) i niech ci zdiagnozuje usterke

    0
  • #7 23 Paź 2005 12:13
    swodz
    Poziom 10  

    podjade do kompa - u mnie na dzielnicy bierze 70zl - warto ??
    Poki co - zobacze ten krokowy silnik - moze go przeczyscze jakas benzynka ekstrakcyjna itd.....tylko gdzie szukac tego silnika krokowego ??

    0
  • #8 23 Paź 2005 16:00
    janusz kaczor
    Spec od samochodów

    A już było tak fajnie,kiedyś na kazde niedomaganie pojawiało się " silniczek krokowy ".Myslałem że temat zapadł w sen zimowy.Proszę podać kod silnika bo w tym roczniku raczej niema silniczka krokowego.

    0
  • #9 23 Paź 2005 16:11
    Tony J.
    Poziom 20  

    A właśnie, że bywały silniczki krokowe.

    0
  • #10 23 Paź 2005 16:14
    Jacek79
    spec od auto-elektro

    ja za podlaczenie biore 50, w tym jakas mala naprawa jesli sie da. sam ocen czy warto zaplacic czy sie meczyc.

    0
  • #11 23 Paź 2005 17:36
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #12 23 Paź 2005 23:34
    jarek_car
    Spec od samochodów

    ze względu na rocznik podejrzewam że masz sinik Z16XE
    dość często pojawia się w nich problem z zaworem EGR. rejestruje się wtedy P0400 - auto gaśnie na skrzyżowaniu i ciężko go zapalić - trzeba z gazem. może też być problem z elektrycznym modułem przepustnicy - zanieczyszczona przepustnica.
    polecam jednak najpierw diagnostykę
    jarek

    0
  • #13 24 Paź 2005 18:35
    janusz kaczor
    Spec od samochodów

    Tak jak sugeruje jarek_car rocznik 2003 ma przepustnice sterowaną elektrycznie (niema silniczka krokowego) .Od 2001 roku weszły Z-tki z tym typem przepustnic.

    0
  • #14 25 Paź 2005 11:38
    swodz
    Poziom 10  

    Juz zmieniłem 2 miechy temu EGRa na uzywke za flaszke - bo wlasnie wczesniej tez mialem problem z nim - wtedy nie moglem zapalic dlugo auta....ale nie gasl - zmienil mi mechanior na uzywke za flaszke i 2 miechy bylo oka - zgasla dioda na desce rozdzielczej i bylo oki do tej pory - zapala extra - ale mowie po przejechaniu tych 15 km - jest objaw zgasniecia auta i problemy z jego odpaleniem i oczywsicie zlosc innych kierowcow ;)
    Pewnie uzykwa EGR`a poszla - 300 zl trzeba bedzie wydac ;)

    0