logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Lutowanie taśm LED RGB - jak usunąć lakier i połączyć fragmenty w domowych warunkach?

matokek 09 Cze 2021 17:42 1353 9
  • #1 19472274
    matokek
    Poziom 8  
    Ocena: 2
    Cześć.
    Chciałbym połączyć dwa fragmenty taśmy LED ze zdjęć poniżej.
    Na taśmach znajduje się fabrycznie dodany bezbarwny lakier od spodniej strony. Usunąłem go na obu końcach za pomocą czyścika z włókna szklanego i chciałem po prostu nanieść cynę i polutować fragmenty, jednak to nie takie proste.

Nie znam się dokładnie na sposobie tworzenia takich taśm, jak i chemii PCB, dlatego pytam tutaj.

W jaki sposób i czy w domowych warunkach mogę je połączyć?

Lutowanie taśm LED RGB - jak usunąć lakier i połączyć fragmenty w domowych warunkach? Lutowanie taśm LED RGB - jak usunąć lakier i połączyć fragmenty w domowych warunkach?
  • #3 19472296
    matokek
    Poziom 8  
    Nie mam możliwości połączenia fragmentów od strony diod - pady (styki) z miedzią są obcięte, dlatego chciałem zabrać się do sprawy od drugiej strony próbując połączyć ścieżki.
  • #4 19472512
    2konrafal1993
    Poziom 38  
    Ocena: 745
    To przygotuj sobie druciki z kabla i skręć ze sobą kilka sztuk, potem pocynuj je wszystko rób z zapasem. Pocynuj miejsca które będziesz łączyć a potem złącz zesobą obie części taśm i gotowe. Możesz też zrobić to bez drucikow stosując zasadę jak na filmie, czyli robisz zakładkę i dajesz odpowiednią ilość cyny aż oba pola się połączą, dobrze jest grot pociągać wzdłuż ścieżek.
  • #5 19472797
    kicajbas
    Poziom 32  
    Ocena: 144
    2konrafal1993 napisał:
    ...czyli robisz zakładkę i dajesz odpowiednią ilość cyny

Z tego co widać na foto, autorowi pozostają tylko kabelki ponieważ na zakładkę ścieżki się nie pokryją ( cięte w różnych miejscach mozaiki - nie pasują do siebie )

Pozdr.
  • #6 19472831
    2konrafal1993
    Poziom 38