Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Cewka zapłonowa, jak sprawdzić?

bhtom 29 Oct 2005 06:18 6112 5
  • #1
    bhtom
    Level 38  
    Witam, mam pytanie: Jak można sprawdzić przy użyciu omomierza cewkę zapłonową czy jest dobra?
    Mam polo 86C 1,3i z 1990r i coś mi przerywa na wysokich obrotach, jak na rozgrzanym silniku wcisnę gaz prawie do oporu, to silnik przerywa, może to któraś ze świec się zalewa? Poza tym w aucie śmierdzi trochę paliwem.
    Dzięki za informacje,
    Pozdrawiam.
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • Helpful post
    #2
    a.gry
    Level 16  
    Ja myśle że to nie cewka, rzadko się zdarza aby cewka wysiadła. Sprawdź przewody wysokiego napięcia ,rozdzielacz i świece . Ale nie zapomnij o paliwie, bo sam pisałeś że coś ci śmierdzi.
  • Helpful post
    #3
    hyper2000
    Level 17  
    Najlepiej jest sprawdzic cewke na pracujacym silniku czy iskra ktora wytwarza cewka jest prawidlowa i czy w ogole jest.
    Podlacz do kabli wysokiego napiecia dodatkowa swiece po kolei do kazdego kabla i obudowe swiecy dotykaj wtedy do masy silnika.
    Jesli iskra jest najlepiej niebiseskiego koloru to jest ok.
    Sprawdz tez to na wysokich obrotach od razu bedziesz mial sprawdzone kable. Cewka nieraz przerywa na wysokich obrotach jesli jest wilgotna - wtedy sprobuj ja wysuszyc i sprawdz czy sie poprawilo. Allbo jesli masz mozliwosc przeloz z innego samochodu na probe.
    Moglbym Ci cos jeszcze podpowiedziec jak bym wiedzial jakiego rodzaju masz ta cewka i jaki zaplon z komputerem juz czy gaznik.
    Najlepiej zrob zdjecie cewki.
    Pozdrawiam.
  • #5
    mariomad
    Level 12  
    jeżeli sprawdzasz iskrę na przewodzie wysokiego napięcia to świeca musi byc zmasowana osobnym przewodem bo w przypadku układów zapłonowych elektronicznych można uszkodzic moduł w twoim przypadku trzeba sprawdzic cisnienie paliwa