Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak podłączyć silnik od pralki

XnIcRaM 29 Paź 2005 15:33 8417 4
  • #1 29 Paź 2005 15:33
    XnIcRaM
    Poziom 17  

    Mam silnik od pralki
    Jest to silnik OKC2-2/2D
    1-220V 50Hz
    2773/325 obr/min
    60/45W
    S1/S3-80
    16uF/500V

    Wychodzi z niego 5 przewodów całość jest zakończona kostką
    (żółty, czerwony, niebieski, żółto-brązowy,zielony) mam też drugą część kostki z której wychodzą przewody w kolorach: biały (3) niebieski (2) żółty (1) czerwony (5) zielony (4). Mam też schemat podłączenia (zamieszczam poniżej) ale niestety nie mogę dojść według tego schematu jak podłączyć. Może znajdzie się ktoś kto mi wyjaśni schemat tzn. który przewód z którym połączyć, gdzie podłączyć kondensator i gdzie przyłożyć napięcie

    3 4
  • #2 29 Paź 2005 15:50
    112828
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 29 Paź 2005 15:59
    XnIcRaM
    Poziom 17  

    nadal nie dokońca rozumiem
    faza - przewód nr. 3
    kondensator pod przewód 2 i 5
    zero pod przewód 5 lub 2
    przewody 1 i 4 pozostają nie podłączone

    sposób drugi to:
    faza - przewód nr. 3
    kondensator pod 1 i 4
    zero pod 1 lub 4
    przewody 2 i 5 pozostają nie podłączone

    dobrze kombinuję czy nie?

    2
  • #4 29 Cze 2008 20:16
    tascom
    Poziom 11  

    Pod 3 ZAWSZE idzie faza.
    Pod 2 i 5 podłączasz kondensator dla wysokich obrotów, zero idzie pod 2 lub 5, zalezy to od kierunku obrotów (prawo/lewo)
    1 i 4 to uzwojenie wolnych obrotów, jest ono nawinięnte odwrotnie do uzwojenia wysokich obrotów, aby silnik startował z wolnych obrotów i później wchodził na wysokie to musisz zero podpiąć na wolnych obrotach do 2, a na wysokich do 5.

    2
  • #5 30 Cze 2008 00:37
    Topolski Mirosław
    Moderator Elektrotechnika

    tascom napisał:
    Pod 3 ZAWSZE idzie faza.
    Pod 2 i 5 podłączasz kondensator dla wysokich obrotów, zero idzie pod 2 lub 5, zalezy to od kierunku obrotów (prawo/lewo)
    1 i 4 to uzwojenie wolnych obrotów, jest ono nawinięnte odwrotnie do uzwojenia wysokich obrotów, aby silnik startował z wolnych obrotów i później wchodził na wysokie to musisz zero podpiąć na wolnych obrotach do 2, a na wysokich do 5.

    Zanim napiszesz odpowiedż spójrz na datę postu.

    1