Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Hyundai I30 - Słabe ogrzewanie

przemek102 25 Sep 2021 23:41 1323 8
  • #1
    przemek102
    Level 10  
    Pacjent to Hyundai I30 1.6 benzyna z 2010 roku. Po zakupie zaciął się termostat. Wentylator się włączał, temp. na zegarach niecałe 90 stopni, z podłączonym kompem 100-105. Z uwagi na bardzo zabrudzony układ chłodzenia nie zdziwiło mnie to. Do tego bardzo słabe ogrzewanie kabiny. Zalałem płukankę do układu chłodzenia i jeździłem Ok. 2 tyg. (Z wyjętym termostatem). Po płukance, płukanie woda demoralizowania 5 razy. Woda po ostatnim płukaniu czyściutka. Nagrzewnice potraktowałem bardziej "brutalnie". Podłączyłem zewnętrzna pompkę i płukałem octem chyba z 6 razy. Po 1 wypłynęło czarne " cos". Jakaś mazia...po tym zabiegu ogrzewanie było ok. Zamontowałem oryginalny termostat i jest dobrze. Samochód w czasie jazdy 100-120 km/h. trzyma temp. w zakresie 88-90C. (odczyt z kompa). Ogrzewanie na początku było bardzo dobre, ale po ok. 10 min, jazdy zniknęło tzn. był nadmuch "na kabinę" dmuchało dosłownie gorącym powietrzem, przełączyłem na szybę, z powrotem na kabinę...dmucha letnim powietrzem. Przewody do nagrzewnicy, zarówno zasilanie jak i powrót są jednakowej temp. tzn. gorące.
    Macie jakieś pomysły na to? Czytałem, że jest jakiś siłownik obok schowka co reguluje ciepło/zimno.....
    Tylko dlaczego po przełączeniu na szybę "zginęło" ciepło....
    Dziś zajrzałem trochę pod schowek i jeden kabel jest w koszulce termokurczliwej...tak ma być czy ktoś już tu grzebał?
  • #2
    jerry1960
    Level 35  
    Ktoś tam już był.
  • Helpful post
    #3
    g107r
    Level 40  
    przemek102 wrote:
    Dziś zajrzałem trochę pod schowek i jeden kabel jest w koszulce termokurczliwej...tak ma być czy ktoś już tu grzebał?

    Aukcja z allegro
    Hyundai I30 - Słabe ogrzewanie
    Proponuję znaleźć podobną, będziesz widział, gdzie mogą być siłowniki/silniki od sterowania klapami, bo trop może być dobry, ale bierz pod uwagę, że płukanie nie musi być skuteczne.
    W innym aucie http://daewooforum.pl/temat72429.html przedostatni akapit pierwszego postu :?: , niekoniecznie to, bo już grzało i nagle zdechło, ale koncept rozumiesz?
  • #4
    Aleksander_01
    Level 41  
    To jest czujnik temperatury parownika. Sprawdź testerem wszystkie temperatury na żywo, może jakiś czujnik przekłamuje i zamyka "dopływ" ciepłego powietrza.
  • #6
    g107r
    Level 40  
    No, nie wiem...
    Manualną to ja miałbym w Lanosie :) , guzik z "prośbą o włączenie klimy" do sterownika silnika, i pokrętła do sterowania klap, zrealizowane na LINKACH, jak bym ustawił pokrętło na ciepło, to linka też tak ustawiała klapę, a u Ciebie silniczkami steruje jakiś sterownik, elektronika.
    Niby różnicy dużej nie ma, ale "mój" przykładowy manual zależał tylko od mechanicznych "dynksów" jak panel z linkami, nie jakiegoś dodatkowego układu elektrycznego, łączącego pokrętło z zespołem nagrzewnicy.
    U Ciebie "strzeli" bezpiecznik, może nie działać nic, u siebie dalej przestawię nadmuch, ustawię temperaturę, pomimo, że wentylator nie ruszy, bo bezpiecznik...
    Taka to trochę to inna "manualność", zakłócona bardziej skomplikowanym sposobem sterowania...
    przemek102 wrote:
    Czytałem, że jest jakiś siłownik obok schowka co reguluje ciepło/zimno....
    Bardzo możliwe, jak odkręcisz schowek, przypatrz, przysłuchaj się silniczkowi. Przestawia się coś, czy nie widać.
    Co do demontażu silniczka zdania nie mam, gdzieś w czymś innym widziałem, że trzeba kalibrować ich ustawienie, bo potrafią się popsuć zaraz po montażu. Bez nauczenia końców ich działania, potrafią dalej próbować zmieniać położenie klapy, mimo, że ta już będzie w skrajnej pozycji, i się coś tam w nich łamie.
  • #8
    Aleksander_01
    Level 41  
    Masz climatic.
  • #9
    przemek102
    Level 10  
    Zamieniłem przewody od nagrzewnicy. Tyle razy ściągałem, że sam zapomniałem jak było na początku. Zasilanie z silnika ma być podłączone do dolnej rurki nagrzewnicy (wbrew opinii, że to nie ma znaczenia-chyba jedna ma). Po podłączeniu "fabrycznym" ogrzewanie "wróciło" i naprawdę jest ciepło. Gdy zasilanie było podłączone na górę nagrzewnicy (co wydaję się logiczne), ogrzewania praktycznie nie było.