Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Citroen Xsara Picasso - Wymiana płynu hamulcowego

Bakem 14 Nov 2021 15:16 312 6
  • #1
    Bakem
    Level 3  
    Witam. Mam problem po wymianie klocków i tarcz w cytrynie samochód hamuje słabiej niż przed wymianą. Postanowiłem wymienić płyn hamulcowy tylko nie wiem czy zabierać się samemu czy udać się do warsztatu ponieważ może być potrzeba wymiana płynu pod ciśnieniem. Słyszałem też że w Picasso jest również potrzebny reset w komputerze, jeżeli się ktoś orientuje jak to jest to proszę napisać.
  • #2
    koleś kit
    Level 39  
    Płyn możesz wymienić normalnie bez komputerów i serwisów. Bał bym się tylko tego czy odkręcisz odpowietrzniki. NIe wiem też co można było zepsuć przy wymianie tarcz i klocków. Rozumiem że prowadnice wyczyszczone i zaciski sprawdzone?
  • #3
    78db78
    Level 40  
    Pojeździj parę km dotrą się klocki , zaciski luźno chodziły przeczyszczone dobrze tak samo piasta pod tarcza? Wymiana płynu tutaj nie pomoże.
  • #4
    mczapski
    Level 39  
    Przy wymianie tarcz i klocków część płynu hamulcowego cofnęła się z cylindrów do instalacji. A jest to część która brała udział w pracy układu czyli jakby zużyta/zanieczyszczona. Więc nie zaszkodzi usunięcie tej części ale ja wykonałbym to drogą podmiany czyli stopniowego upuszczania połączonego z uzupełnianiem w zbiorniku. Oceniam że 100 ml wystarczy. Lecz warto wiedzieć, że według wymagań płyn hamulcowy winien być wymieniany co dwa lata więc może z tego powodu warto by to uczynić ale też da się metodą uzupełniania. Nie można dopuścić do zapowietrzenia pompy ABS. Jednak nie spodziewałbym się aby wymiana płynu hamulcowego wpłynęła bezpośrednio na jakość/skuteczność hamowania krótkotrwałego. Tutaj zapewne chodzi o zanieczyszczenia zgromadzone na powierzchni tarcz i kloców zarówno po konserwacji jak i po montażu. Wielokrotne hamowanie spowoduje ich usunięcie. Zakładam przy tym że prowadnice zacisków jak i klocków są czyste i "lekko" nasmarowane.
  • #5
    Bakem
    Level 3  
    Hamulce hamują bo jeżdżę na codzień ale gorzej, pedał łapie przy podłodze. Dodam że wymieniane były tylko z przodu bo z tyłu są bębny. Specjalnie nie wymieniałem płynu żeby nie było spekulacji czy płyn czy hamulce odpowiadają za ewentualne problemy. Nigdy wcześniej płyn hamulcowy nie był wymieniany, samochód mam z salonu.
  • #6
    mczapski
    Level 39  
    Bakem wrote:
    samochód mam z salonu.

    Więc już coś około dziesięciu latek.
    Rozumiem że wymiana ograniczała się do tarcz i klocków a zaciski nieskalane. Jest więc możliwość że korozja coś tam dokonała i nie mamy pewności jak poruszają się tłoki. Niski pedał może sugerować niedowład hamulców tylnych w tym działania samoregulatorów. Czyli w sumie konieczność uczciwego przeglądu i być może napraw. A swoją drogą trochę zdziwiłem się że Picasso ma bębny z tyłu. Ja w zwykłej Xsarze hatchback miałem tarcze.
  • #7
    Bakem
    Level 3  
    Płyn hamulcowy wymieniony, metodą tradycyjną. Samochód zaczął lepiej hamować już przed wyminą. Teraz będzie tylko lepiej. Dzięki za pomoc.