Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Kadett '91 1.4i problem z rozruchem, kontrolkami

01 Lis 2005 11:56 2410 21
  • Poziom 10  
    Mam następujący problem, mianowicie dość często rano po przekręceniu kluczyka w stacyjce nie świeci się kontrolka akumulatora, w zasadzie z lewej strony tablicy świeci się tylko kontrolka hamulca ręcznego, po próbie odpalenia silnika często jest tak, że kontrolka akumulatora się zapala i już normalnie świeci, ale kilka razy mialem już tak, że auto nie chciało dłuższy czas zapalić. Ciekawostką jest to, że czasami pracuje silnik krokowy, po zgaszniu auta i wyjęciu kluczyków ze stacyjki. Muszę to sprawdzac, i w razie potrzeby go wyłączać, jeżeli nie to rozładowuje mi akumulator przez noc. Czy macie jakieś pomysły w związku z tymi przypadkami ? Kontrolki nie zapalają się od niedawna.
  • Poziom 20  
    Jeśli nie zaświeci się kontroka od ładowania to spróbuj lekko czymś stuknąć w alternator, możliwe że szczotki sie kończą. Jak długo pracuje silnik krokowy po zgaszeniu silnika, kilka sekund czy cały czas?
  • Poziom 10  
    Właśnie problem w tym, że silnik krok. chodzi cały czas (o ile się włączy po zgaszeniu silnika co jest losowe)
  • Poziom 24  
    Jak to może chodzić cały czas? Dochodzi do punktu krańcowego i cofa się zpowrotem i tak w kółko? Opisz to dokładniej.
  • Poziom 10  
    Dokładnie tak, silniczek cały czas pracuje (czyli chodzi od punktu krańcowego do punktu krańcowego), zauważyłem także podczas jazdy "pływanie obrotów", raz wchodzi na wysokie, innym razem na zbyt niskie, a czasem na normalnych obrotach pracuje. Mam wrażenie, że to wiąże się z silnikiem krokowym.
  • Poziom 34  
    kostka pod stacyjką uszkodzona.
  • Poziom 10  
    Jaka kostka pod stacyjką i czemu ona służy ?
  • Poziom 24  
    Na początek zczytaj kody błyskowe, jak nie wiesz jak to zrobić to Ci opisze. Może coś pokaże, z opisu na paczątku tematu wywnioskowałem że dzieje się coś ze stacyjką, po prostu niełączy. Ale żeby krokowy latał tam i zpowrotem? Może on sam jest uszkodzony, test kodów to pokaże.
  • Poziom 10  
    problem w tym, że silnik krok. jest na pewno sprawny, to już jest 2-gi i zachowuje się tak samo, a ten który był u mnie spisuje się bez zarzutu w innym kadecie. Mnie też to dziwi, ale faktycznie silniczek chodzi cały czas (zaznaczam jednak, że nie ma żadnej konsekwencji i nie zawsze się włącza) i muszę zawsze sprawdzić, czy po zgaszeniu silnika on chodzi, czy nie, jeżeli tak, muszę go wypiąć, bo rano będę miał po akumulatorze.
  • Poziom 24  
    Sprawdź kostkę w stacyjce tak jak radzi kol. Doktorr. Najlepiej podstaw drugą tam chyba coś sie dzieje w niej. Raz łączy raz nie.
    Ja też stawiam na stacyjkę.
  • Poziom 10  
    Kostka pod stacyjką to jest jakies dziwne urządzenie gdzie spotykają się kable ? Jak to wygląda, jak to się demontuje ? Szczerze powiem, że nigdy nie miałem z Tym do czynienia
  • Poziom 24  
    Jest to kostka w stacyjce, a raczej na jej zakończeniu, przykręcona jednym lub dwoma małymi wkrętami, załącza napięcia po przekręceniu kluczuka. Są tam w niej małe blaszki i sprężynki które czasami mogą niełączyć (auto nie jest nowe). Przy większym doświadczeniu można rozebrać, reanimować, czyścić ale raczej nie polecam. Lepiej podstawić drugą.
  • Poziom 10  
    Dzięki jutro sprawdzę (jak znajde trochę czasu) i napiszę wnioski. Auto faktycznie nie jest nowe :)
  • Poziom 25  
    Witam.
    Do silnika po jego prawej tylnej stronie przykręcone są kable masowe(kolor brązowe). Zobacz, czy czasami nie są naderwane, bo problem jaki opsujesz ma czasmi takie źródło. Wtedy tez nie świeci się kontrolka komputera. Daj znać jak i co.
    Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Przewód masowy jest cały, bez uszkodzeń, za to jest b. brudny przy silniku, ale czy to ma jakieś znaczenie ? Wiadomo, piach, brud itp.
  • Poziom 24  
    A co ze stacyjką? podstawiona druga? a ztym fisiowaniem silnika krokowego to zdejmij minusową klęmę z akumulatora na 15 minut, może mu coś zostało w pamięci.
  • Poziom 10  
    Stacyjki jeszcze nie ruszałem, brak czasu w weekend się zajmę, natomiast odłączenie akumulatora nic nie daje, robiłem to juz wcześniej, silnik nadaje jak mu się podoba :)
  • Poziom 14  
    Wiatm,
    miatam miałem podobne problemy z obrotami i po jakims czasie zdechł całkowicie. Możliwości są dwie:
    - uszkodzony komputer - sterownie pompy paliwoej i temp. silnika
    - uszkodzone zasialnie lub zatarta pompa paliwowa.

    Proponuje rozebrać tylne siedzenie i zobaczyć przewody zasilania pompy i filt paliwa.

    Czy w samochodzie jest GAS ?

    Bartosz
  • Poziom 10  
    W samochodzie jest gaz, pompka jest na pewno sprawna, filtr jest niedawno wymieniony.
  • Poziom 12  
    witam mialem taki sam problem w kadecie 91r 1,4l i wystarczy jak poczysciasz wszystkie masy, poprostu odkrecasz i czyscisz szczotka czy papierem. i 2 rzecz wszystkie wtyczki do lap migaczy w silniku itp. sikalem wd40. i autko smiga!!ewentualnie jak sa ponadrywane wtyczki do czujnikow to lutujesz!!ja najpierw rozebralem caly srodek auta licznik chcialem wymieniac a to tylko glupie masy i zasniedziale wtyczki!!pozdro!!
  • Poziom 1  
    mam problem z odpaleniem kadeta .przy przekreceniu kluczykiem silnik wydaje gluchy dzwiek tak jakby sam rozrusznik dzialal