Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

problem z pilotem w kluczyku

byrek1 04 Lis 2005 11:57 7450 16
  • #1 04 Lis 2005 11:57
    byrek1
    Poziom 9  

    Witam
    Mam problem z pilotem w kluczyku do seata toledo. Mianowicie cały czas działał bez żadnego problemu tylko coraz bardziej był słabszy po wymianie baterji działał, sygnał był słaby ale działał po 2 dniach znowu padł, baterie były wyczerpane wjęc kupiłem nowe, po kilku dniach problem sie powtórzył, kupiłem nowe baterie i zauważyłem że po naciśnięciu przycisku dioda kontrolna się delikatnie jarzy wjęc cały czas pobiera prąd. Sprawdziłem mikrostyki (przyciski) są dobre nie robią zwarcia wjęc dioda nie powinna się jarzyć a jednak. Niewjem gdzie może tkwić problem co powoduje że baterie sie rozładowują. Za odpowiedzi z góry dziękuje
    POZDRAWIAM

    0 16
  • #2 04 Lis 2005 13:26
    sivex
    Poziom 27  

    Stawiam na wilgoc. Napewno nie raz wpadl do kaluzy lub sniegu i z czasem jest wynik.

    Jak nie miales doczynienia z lutowaniem (tymbardziej pewnie sa tam SMD)
    radze podjechac do warsztatu.

    pozdr.

    0
  • #3 04 Lis 2005 15:03
    tumosz
    Poziom 10  

    Mam podobny problem (zasygnalizowałem go w dziale "układy scalone"-prąd spoczynkowy).Pewnie chodzi o tem sam typ układu scalonego.W moim kluczyku jest HCS-200 i również jest bardzo krótki żywot baterii.Pomierzyłem prądy i napięcia no i wg.mnie prąd jest zbyt duży (ok.4 mA)przy odłączonym wyjściu sterującym tranzystor.Więc jeżeli jesteś pewny jakości połączeń i czystości obwodu drukowanego to pozostaje nam poczekać na pomoc innych bardziej doświadczonych kolegów.

    Dodano po 10 [minuty]:

    Wracając do kwestii zamoczenia czy tym podobnej historii (a więc jakości samego obwodu drukowanego) to miałem kiedyś przypadek że elektrolit z kondensatora wsiąkł w laminat i powodował upływności między ścieżkami.W moim kluczyku ten wątek wykluczyłem a Ty kolego Byrek 1 możesz to wykluczyć.Przyjrzyj się dokładnie ścieżkom.Pozdrawiam

    0
  • #4 05 Lis 2005 00:12
    byrek1
    Poziom 9  

    Dzięki za szybkie odpowiedzi.
    Jak najbardziej jestem pewien czystości druku i jakości połączeń sprawdziłem jest ok. Pilot jest w całości zbudowany na elementach (SMD) i nigdy nie był zamoczony w kałuży ani nic z tych rzeczy może kilka razy był narorzony na wstrząsy typu upadek. Ale to kluczyk od samochodu wjęc to normalne i niepowinno to robić takich problemów. Cały układ jest odłączony od zasilanie już kilka dni czy nie spowodowało to już rozprogramowania i teraz będę już zmuszony udać sie do serwisu.
    Załączam zdjęcia układu
    Pozdrawiam.[/img]

    0
  • #5 05 Lis 2005 15:14
    tumosz
    Poziom 10  

    Rozprogramowanie na skutek braku zasilania nie wchodzi w grę.No ale problem pozostał,podobnie jak u mnie.Na razie zero odzewu.Chciałem pobrać Twoje fotki niestety system ząda odemnie punktów więc nic z tego nie rozumiem.Za chęć udzielenia pomocy trzeba płacic podatek?To tak jak w życiu Fiskus nawet od darczyńców bierze swoją dolę(zakładając oczywiście że byłbym w stanie Ci pomóc).Nadal nie wiem jaki u Ciebie jest scalak może też HCS-200?podaj te dane może razem skuteczniej uda nam się znaleźć pomocna dłoń.Pozdrawiam

    0
  • #6 05 Lis 2005 19:37
    Robert H
    Poziom 20  

    byrek1 napisał:
    Witam
    Mam problem z pilotem w kluczyku do seata toledo. Mianowicie cały czas działał bez żadnego problemu tylko coraz bardziej był słabszy po wymianie baterji działał, sygnał był słaby ale działał po 2 dniach znowu padł, baterie były wyczerpane wjęc kupiłem nowe, po kilku dniach problem sie powtórzył, kupiłem nowe baterie i zauważyłem że po naciśnięciu przycisku dioda kontrolna się delikatnie jarzy wjęc cały czas pobiera prąd. Sprawdziłem mikrostyki (przyciski) są dobre nie robią zwarcia wjęc dioda nie powinna się jarzyć a jednak. Niewjem gdzie może tkwić problem co powoduje że baterie sie rozładowują. Za odpowiedzi z góry dziękuje
    POZDRAWIAM

    Różne mogą być przyczyny ja serwisuje piloty i alarmy samochodowe od 10 lat i z doświadczenia wiem że może to być kondensator który jest na zasilaniu, swith przycisk też jeżeli ma parę lat , dioda , układy raczej bardzo rzadko powodem są zbyt dużego prądu . Zmierz czy masz oporność na stykach swithy - w pierwszej kolejności.

    0
  • #7 05 Lis 2005 23:34
    byrek1
    Poziom 9  

    Niewjem o co chodzi mu z tymi punktami mnie się wszystko wyświetla ok spróbuj prosze wejśc na te adresy
    w w w.elektroda.pl/rtvforum/files/obraz_002_540.jpg
    w w w.elektroda.pl/rtvforum/files/obraz_708.jpg
    jak by dalej nie mogłeś ściągnąc te fotki to podaje dane scalaka. Jest fo motorola 2E30A,XLAB9834 jeśli chcesz mogę ci je posłać na e-mail
    A jeśli chodzi o przyciski to jest oporność na stykach łączom bez żadnego problemu. Jutro pomieże jeszcze kondensator bo musze go najpirew wylutować
    Pozdrawiam

    0
  • #8 06 Lis 2005 00:44
    tumosz
    Poziom 10  

    Wracając do sprawy kluczyka wynika z tego co napisałeś że aczkolwiek scalaki nasze są różne to jednak problem podobny.Dzisiaj dokonałem kolejnych pomiarów i oględzin i stwierdziłem co następuje:
    -nie ma w układzie żadnego kondensatora na wejściu napiecia zasilania
    -po odłączeniu wszystkich elementów z wyjść scalaka (patrz załączony schemat) prąd spoczynkowy wynosi ok 4,5 mA po ustabilizowaniu się (bo przez pierwsze 30 s z wyjscia sterujacego tranzystor wysyłane są impulsy które w normalnym układzie pracy powodowały kilkukrotny wzrost tego prądu)
    -wielkość tego prądu przy odłączonych wszystkich elementach jest wg.mnie za duża gdyż po pomnożeniu przez 2400 h (100 dni) daje pojemność baterii 10,8 Ah a więc totalne nieporozumienie gdyż bateria jaka jest w moim pilocie (8LR932) co najwyżej może mieć jakieś 100÷200 mAh co skłania mnie do stwierdzenia że prąd ten nie może przekraczać 10 µA i taka bateria mogłaby wystarczyć mniej więcej na rok.
    Jak widać szanowny kolego w moim przypadku wszystko wskazuje jednak na to że to scalak jest walnięty no ale Ty jak rozumiem masz jeszcze przed sobą pomiary.Zyczę sukcesu,no a mi pozostaje śledzić ten temat a być może jeszcze znajdzie się jakiś ratunek.Pozdrawiam

    A jednak "scalak".Pokusiłem się o zbudowanie identycznego układu elektrycznego i jako "pewniaka" wlutowałem scalak z zapasowego kluczyka.Było wszystko ok'.Pomiar prądu dał wynik 9 µA.Wiem że było to ryzykowne posunięcie ,ale nie chciałem żyć w niepewności.Nie polecam takiego zagrania vabanque przy tak małych elementach,ale czego sie nie robi w pogoni za wiedzą.Pozdrawiam i zyczę lepszych efektów.

    0
  • #9 06 Lis 2005 14:54
    Robert H
    Poziom 20  

    byrek1 napisał:

    A jeśli chodzi o przyciski to jest oporność na stykach łączom bez żadnego problemu. Jutro pomieże jeszcze kondensator bo musze go najpirew wylutować
    Pozdrawiam

    Sprawdzić opornosć przy niewciśniętych przyciskach

    0
  • #10 06 Lis 2005 15:28
    byrek1
    Poziom 9  

    tak też zrobię bębę musiał pomierzyć wszystko tak jak ty a może się uda. Dzięki za odpowiedzi i myśle ze wskrzesisz do życia twój pilocik pozdrawiam.
    Wracając do kwestii oporności przy niewciśniętych przyciskach to miernik wyświetlił mi 0.L MΩ to znaczy że przyciski są ok bo nie stykają się.

    0
  • #11 10 Sty 2007 21:28
    Waldek088
    Poziom 13  

    Ja mam podobna sytuacje z tym pilotem, i nie moge nigdzie znalezc takiego ukladu, w calym necie, poprostu niema. Moze limitowana seria i przeznaczona tylko do seata.

    0
  • #12 01 Lut 2007 15:20
    kamil_c86
    Poziom 10  

    Tak czytam wasze wypowiedzi i też chcę się was poradzic!!! Mam Alhambre 98rok i przestał mi działac centralny z oryginalnego kluczyka z dnia na dzień. Dioda świeci jak przyciskam przyciski na kluczyku, ale nic się z centralnym nie dzieje!!! Pytanie!!! Czy to wina układu bądź baterii w kluczyku, czy może coś w aucie mi się skopciło. może bezpiecznik byc przyczyną??? Auto dodam że stoi pod chmórką!!! Proszę O Pomoc i z góry dziękuję!!!! Pozdrawiam Kamil_c86

    0
  • #13 01 Lut 2007 17:06
    xwit
    Poziom 33  

    Kamilku trzeba go najprawdopodobniej zsynchronizować.

    0
  • #14 01 Lut 2007 22:24
    kamil_c86
    Poziom 10  

    No dzięki za podpowiedź. Moge to zsynchronizowac we własnym zakresie, czy trzeba do tego fachowca?

    0
  • #15 02 Lut 2007 11:04
    xwit
    Poziom 33  

    E no taki lewy to chyba nie jesteś.Wal do carriera na priw po kwity i dasz radę.Czyli po instrukcję programowania.On ma chyba kwity na wszystko i wszystkich :D

    0
  • #16 02 Lut 2007 11:32
    diablokomis
    Poziom 19  

    Robiłem taki kluczyk sąśadowi jakiś czs tem miał podobny przypadek , bateria po kilku dniach padała płytka niby czysta ale wrzuciłem do wanienki i od ponad mieśiąca działa idealnie , prosze jeszcze zwrócić uwage na ten izolator co odziela bieguny bateri bo gdy on jest nieczysty lub wilgotny to tez należy wyczyścić.

    0
  • #17 14 Gru 2009 20:25
    dlugiiii
    Poziom 13  

    przepraszam,że odnawiam temat ,ale mam inne pytanie:
    Podczas czyszczenia płytki rozsypała się "podkówka" do regulacji. Czy to jest rezystor regulowany ?? Jeżeli tak to jakiej wartości jest ten element ??

    problem z pilotem w kluczyku problem z pilotem w kluczyku
    problem był taki ,że po sparowaniu z modułem działał kiedy chciał(baterie nowe) .Przeważnie pomagało pokręcenie "podkówką" i sparowaniu ponownym(do czasu tak się dało ;) ).Wszystkie luty poprawione,dip switche sprawne,ścieżki przewodzą

    0