Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Relpol przekaźnikiRelpol przekaźniki
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Jedna klawiatura a 2 komputery -> Jak?

09 Nov 2005 22:42 22209 27
  • Level 31  
    Bardzo często naprawiam w domu komputery a ze miejsca i funduszy brak to pracuję przy jednym biurku. Koncentrowania sygnału z 2 komputerów do jedego monitora już rzowiązałem, kupiłem monitor co mam 2 wejsćia i przełącznik z przodu :D myszki mam 2 co nie sprawia problemu bo są tanie i nie zajmują dużo miejsca. Największy problem jest z kawiaturą nie znalazłem w internecie urządzenia które by można tu zastosować zadnych rozdzielaczy przełaczników itp.... dlatego też musiałem coś wymyślić, (potrzeba matką pomysłów)

    z problemem zwracam sie do was
    1. czy zrobić przełacznik (bardzo prosty) na każdy pin wtyku czyli ka kazdą żyłe kabla do klawiatury wstawić przełacznik, lub wstawić przełacznik sprzężony (kilka sprzężonych ze sobą niezlaeżnych przełaczników).

    2 lub jakaś elektroniczna alternatywa mozę na przekaźnikach lub czymś innym

    3 no chyba że ktos wie gdzie można kupić niedrogo taki ustrojstwo to rozwiaże mój problem

    z góry dziękuję i pozdrawiam

    nelik1987
    [Szkolenie 22.06.2021, g.9.30] Zabezpieczenia Internetu Rzeczy (IoT) programowe i sprzętowe. Zarejestruj się za darmo
  • Relpol przekaźnikiRelpol przekaźniki
  • Level 26  
    Takie przełączniki to KVM, poszukaj na allegro, przełączają Klawiaturę + mysz + monitor i symuluja podpięcie tych urządzeń naawet w czasie pracy na drugim komputerze. Elektroniczne sa najlepsze (generalnie lepsze niż mechaniczne).
  • Level 17  
    jesli lubisz sie bawic to polecam jeden wielobiegunowy przelacznik (do kazdej zyly osobny biegun). Wtedy jednym przelaczeniem wlaczysz klawiature do odpowiedniego PC. Zawsze zostanie troche grosza w kieszeni
  • Level 31  
    To ja wiem ze takie coś istnieje ale mi chodzi tylko o klawaiturę czyli o ps2, a wydać 60 zł to trochę dużo do przełaćzania tylko 1 rzeczy....
  • Level 26  
    generalnie przełączniki mechaniczne mają tę wadę, że nie zawsze poprawnie komputer działa jak przełączy się nim klawiaturę czy mysz. Przełączniki elektroniczne i KVM podtrzymują stan portu i nie powoduję, że komputer głupieje.
  • Level 43  
    :arrow: micro
    Przyznam że to rozwiązanie to jak maszyna parowa służąca do gaszenia świeczki :lol:
    :arrow: nelik1987
    Polutuj zwykły Isostat i po bólu. Jest przede wszystkim tani i zajmuje mało miejsca.
  • Relpol przekaźnikiRelpol przekaźniki
  • Level 29  
    nelik1987 wrote:
    myszki mam 2 co nie sprawia problemu bo są tanie i nie zajmują dużo miejsca. Największy problem jest z kawiaturą nie znalazłem w internecie urządzenia które by można tu zastosować zadnych rozdzielaczy przełaczników itp....


    nelik1987 wrote:
    To ja wiem ze takie coś istnieje ale mi chodzi tylko o klawaiturę czyli o ps2, a wydać 60 zł to trochę dużo do przełaćzania tylko 1 rzeczy....


    Bez urazy ale skoro stac Cię na 2 myszki to dlaczego nie na 2 klawiatury?
    Nową kupisz już za kilkanaście złotych.
    Uważam że inne rozwiązanie będzie bardziej skomplikowane...

    "ale ważna jest idea"

    Pozdrawiam
    HenryK3
  • Level 31  
    to ja wiem że można kupić klawiaturę 2 co do myszko to 2 są z odzysku czyli za free jak prawie zawsze szukamy sposobów rozwiązania problemu jak najtaniej bo kto ma teraz nadmiar pieniędzy :D

    problem z klawiaturą jest taki zę ja nie mam juz gdzie jej położyć a chciałem sobie dobrze przygotować stanowisko do naprawy komputerów
  • Level 30  
    można by trochę poeksperymentować ze schematem wrzuconym przez "micro"- zlikwidować część "Od myszy" natomiast dorobić na 4066 układ podłączający do komputera , który w danej chwili nie współpracuje z naszą klawiaturą, elektronikę z jakiejś starej, zużytej mechanicznie klawiatury, żeby pecet " nie głupiał" .... zmieści się to w obudowie tego przełącznika. ;) Isostat byłby najwygodniejszym ale czy ten ułamek sekundy przy przełączaniu, gdy żaden z kompów nie widzi klawiatury, nie wpłynie negatywnie na ich działanie ?? warto sprawdzić.
  • Moderator
    Witam!
    ... używałem izostatu jako przełącznika dla dwóch komputerów PC oraz Amiga przez kilka lat i nie było żadnych problemów nigdy .
    Polecam więc to rozwiązanie jako najtańsze i sprawdzone!
  • Level 28  
    niechcialo mi sie czytac polowy tych postow bo sa one bezsensu jak chcesz miec klawiature na przelaczniku to mozesz to tak zrobic ze do przelaczknika podlaczysz do data+ i data- i wyjscia na 2 kompy ale mi tez wielka filozofia. a jak checsz zrobic tak ze np gdy jeden komputer jest wlonczony a drugi wylonczony to automatycznie klawiatura przelancza sie na ten wlonczony to musisz zastosowac jeden przekaznik
    Moderated By TONI_2003:

    Proszę tonować swe wypowiedzi bo polecą do kosza , a może zaistnieć i coś więcej !

  • Level 31  
    wader_669 wrote:
    niechcialo mi sie czytac polowy tych postow bo sa one bezsensu jak chcesz miec klawiature na przelaczniku to mozesz to tak zrobic ze do przelaczknika podlaczysz do data+ i data- i wyjscia na 2 kompy ale mi tez wielka filozofia. a jak checsz zrobic tak ze np gdy jeden komputer jest wlonczony a drugi wylonczony to automatycznie klawiatura przelancza sie na ten wlonczony to musisz zastosowac jeden przekaznik


    dziękumę panie wszechwiedzący moze by jakiś scheamcik czy coś takiego rysunek pomocniczy bo nie dla każdego jest tak domyślny i nie bedzie wiedział w jaki sposób podłaczyć tenb przekaźnik no i jak to wszytsko podaczyć czy reszta kabli mzoę być cały czas podłaczona do obu kompół ze gnd to wiem ale czy + itd moze też być podłaczone na stałe bez przełącznika??
  • Level 22  
    Wader- BARDZO niepodoba mi się twoja odpowiedź w tym temacie... Jak ty będziesz o coś pytał też ci odpowiem w ten sposób - mimo to, że masz rację.

    A co do tematu, według: http://www.hardwarebook.net/connector/userinput/keyboardpc6.html

    wystaczy przełaczać (isostatem) pin 1. (data) a, jeżeli by nie działało proszę przełączać też pin 5.(clock) - Resztę pinów (3,4 i 6) należy zewrzeć na stałe.

    Pozdrawiam
    Darek
  • Level 35  
    Tak jak pisze SanceS, wystarczy przełączać DATA i CLOCK, linie odłączone od strony komputera (znaczy tego, od którego klawiatura jest aktualnie odłączona przełącznikiem) powinny być poddciągnięte do +5V przez rezystory (jakieś 10k na oko)

    Ważna rzecz - komputerów nie można uruchamiać jednocześnie, bo jeden z nich nie wykryje klawiatury, najpierw trzeba poczekać, aż uruchomi się jeden, a dopiero potem przełączyć klawiaturę i uruchomić drugi.

    To co pisze wader_669, będzie działać, ale z klawiaturą USB... :P

    A swoją drogą, za gniazdo PS/2 dałem jakieś 3PLN, potrzebne są dwa + isostat ze 2-4PLN + wtyk 3PLN = >11PLN.
    Klawiatura firmy (nieważne jakiej, ważne, że działa, podpowiem, że na M :P) kosztuje 11PLN.
  • Level 22  
    Shg - masz rację klawiatura kosztuje 11 złotych (czy tam 19...) ale jak pisał założyciel tematu -> nie ma już miejsca na biurku. Po za tym mnie osobiście praca na dwóch klawiaturach i myszkach denerwuje (zawsze sie myle i grzebie przy kablach, bo wydaje mi sie ze sie cos wypięło :D

    Podam drugą literkę firmy: e - to wyraz dwu członowy :D
  • Level 28  
    ja sie nie zgadzam z tym ze moje rozwiazanie bedzie dzialac tylko na klawiature usb. Ps/2 ma 4 w sumie linie gnd, 5v i data +, data- tak samo jest w usb dlatego te przejsiowki z ps/2 i usb sa tak tanie bo tam nie ma zadnego uklady to jest zwykly adapter. moge sie mylisc z tym podlonczeniem ps/2 ale chyba dobrze mowie
  • Level 14  
    wader_669: a gdzie ty masz w klawiaturze na PS/2 data+ i data- ?
    takie rzeczy to tylko w usb...
  • Level 22  
    Kolega wszechwiedzący Wader jednak się pomylił, w ps2 mamy jedną linię data :D...

    Nelik1987- i jak zrobiłeś przełącznik ?
  • Level 28  
    no dobra ja jestem robotem i zle mnie zaprogramowali. teraz serjo no wiem ze w usb jest data+ i data- no myslalem ze jest podbnie w ps/2 w tym przypadku nie ma roznicy czy jest to data- + czy clock. jak wczesniejszym postem kogos urazilem to sory wiadomo kazdy ma zly dzien a tym bardziej ze ja pisze polowe postow w nocy :D i ledwo zywy. no ale musiscie przyznac ze do tak prostej rzeczy taki schemat troche ktos przesadzil
  • Level 31  
    hmmm jak narazie nie zrobiłem nic cały czas czyma wasze posty ale wychodzi na to zę nie bedzie to takie skomplikowane bo nie przeba robić 6 przełaczników tak jak ja myslałem ale wystarczy zrobić 2 przełaczniki. Jak narazie to na monitorze lezy 2 klawiatura :D ale nie chce żeby tak było w przyszłosći jak coś wykombinuję to przedstawię

    dziękuję za wszelkie odpowiedzi
  • Level 22  
    Cóż hehe, jak ktoś napisał.... maszyną parową można gasić świeczke - czemu nie :D

    Wader - myślę, że niepotrzebnie sie uniosłeś.

    A czy data- i Clock to to samo to bym polemizował...:D

    Pozdrawiam :)
  • Level 13  
    Ja tez mam pytanie. Czy takie urzadzenie KVM obsluzy zestaw bezprzewodowy klawiatura i myszka (pod 1 USB) czy trzeba jakas przejsciowke na PS/2 czy moze jednak trzeba kupic osobno klawiature i mysze? Zestaw to A4Tech KBS-2680RP. A moze sa urzadzenia przelaczajace monitory i zestawy USB???
  • Level 12  
    Panowie, oczywiście można odpinać sygnały z myszy czy klawiatury. Ale jaki będzie efekt zależy od płyty głównej. Spotykałem się z przypadkami takimi, że wyjęcie wtyczek od klawiatury i myszy i ponowne włożenie nic nie zmieniało. W innych przypadkach po ponownym przyłączeni przestawało działać jedno z urządzenń bądź obydwa.

    Generalnie w myszy powinniśmy pozostawić wszystkie połączenia a odpinać CLOCK podając w tym czasie sygnał z generatora na wejście CLOCK myszy. W przypadku klawiatury zostawiamy wszystkie połączenia a przecinamy DATA, a sygnał zastępczy podajemy na wejście DATA w gnieździe klawiatury na płycie gł.

    Sygnał zastępczy możemy wykorzystać z gniazda myszy na płycie (CLOCK) po przepuszczeniu go przez monoflop o czasie impulsu ok 100us.

    Może się mylę, jeśli tak jest to mnie poprawcie.
  • Level 31  
    i jak zawsze wychodzi na to ze najlepiej kupić gotowe urządzenie wychodzi tio prawie zawsze taniej bo masów jaet bardzo tania a kupowanie pojedyńczych częśći jest bardzo drogie więc kupiłem uzywane urządzonko sprawdza się dobrze jedynym minusem jest to ze jest pasywne i ma wielki przełącznik ale planuję kupić takie ładne małe na allegro widziałem za 60 to się opłaca, nie warto robić tego samemu, takie decyzje o budowaniu samemu jakiś urządzen trzeba dobrze przemyśleć