Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Elektroniczny moduł zapłonowy - fiat 126p - pytanie ???

darrrrek 15 Nov 2005 22:15 9157 8
  • #1
    darrrrek
    Level 22  
    Witanko!

    Chce zbudowac taki wlasnie modul jak w zalaczniku ale jest on podobno przeznaczony do cewek 3 Omowych, moja cewka w malaczu ma rezystencje 2 Omy i teraz pytanko do tych ktorzy zbudowali taki ukladzik i wiedza cos na temat uruchamiania go razem z cewką 2 omową ????
  • #2
    WoŹnY
    Level 28  
    Mam dziwne wrażenie że tranzystor IRF jest spolaryzowany niepoprawnie tj. zamieniony jest dren ze źródłem, ale może się mylę. \co do oporności to ten unipolar powinien sobie poradzić
  • #3
    Jurek007
    Level 17  
    Cewka orginalnie jest chyba zasilana przez specjalny przewód-rezystor w celu ograniczenia prądu.
    U mnie był taki niebieski przewód w komorze silnika.
    Ja na podobnym wynalazku ujechałem 2km a potem tranzystor się usmażył mimo pokaźnego radiatora a może dobiły go duuuuuuuuże przepięcia z cewki
    do dzisiaj nie wiem :(
    Całe szczęście że mogłem wrócic do poprzednich ustawień :)
    Potem miałem zapłon tyrystorowy i przez 15 lat był spokój :)
    Pozdrowionka :D
  • #4
    dziqus
    Level 18  
    powiem tak, jak masz te wszystkie elementy w domu i masz na tyle pojecia o elektronice i budowaniu ukladow pracujacych w warunkach ciezszych niz "biurkowe" to skladaj, z tego co pisal gosc zajmujacy sie budowa takich ukladow, to urzadzenie zbudowane na podstawie tego schematu nie ogranicza pradu plynacego przez cewke a co za tym idzie przewod oporowy musi zostac tam gdzie jest, druga rzecz to prad samooczyszczania stykow ktorego tu nie ma (trzeba wstawic jakis rezystor, musialbym poszukac info jaki i gdzie). czyli podsumowujac -> jak chcesz to buduj, ale jesli te wszystkie (czy wiekszosc) czesci musialbys kupowac to imho lepiej zamowic najtanszy modul digitecha (35zl jak sie nie myle) i cieszyc sie dzialajacym sprawdzonym modulem.
  • #5
    darrrrek
    Level 22  
    Jurek007 wrote:

    Potem miałem zapłon tyrystorowy i przez 15 lat był spokój :)
    Pozdrowionka :D


    Mogłbys zarzucić jakis schemacik tego tyrystorowego zapłonu ??? byłbym wdzięczny

    Pozdrawiam
  • #6
    Jackuzy
    Level 11  
    Zbudowalem kilka takich ukladow, prototyp w postaci pajaka i sklecony z tego co bylo w domu (mosfet Toshiby) dziala bez zazutu nadal w mojej skodzie :D i jestem bardzo zadowolony, potem poskladalem jeszcze kilka takich ukladow ale juz z radiatorem zalewane zywica tak zeby im nic nie bylo i z tego co wiem to szystkie chodza slicznie nadal :D koszt takiego ukladziku zamyka sie w okolicach 8zl wiec naprawde mozna sprobowac...w tej chwili mam zamiar takiego wynalazka wstawic do mojego motocykla :D (Yamaha DT....81rok :P) i zobaczymy jak tam sie bedzie sprawowal :D


    Tylko informacyjnie pierwszy uklad w postaci pajaka powstal okolo 4 lat temu i jak pisalem nadall dziala pieknie w swojej postaci :D
  • #7
    adjar
    Level 24  
    Zrobilem jakis czas temu ten modulik (co prawda niedlugo go uzywalem). jesli chodzi o prad samooczyszczania stykow to jak go nie ma jak jest? W koncu sterowanie nadal jest przy pomocy przerywacza, przez ktory plynie prad (tyle ze stosunkowo niewielki). A co do kosztow - to sam MOS ok. 2,50 w sklepie, reszta elementow to grosze.
    Ja uzywalem go z cewka do zaplonu elektronicznego -rezystancja 1,5 Ohma bodajze, albo moze mniej nawet. Zeby ograniczyc prad, wstawilem szeregowo z MOSem rezystor (oczywiscie wysokomocowy).
  • #8
    darekxt
    Level 11  
    witam. ma ktos moze schemat takiego modułu?
  • #9
    adjar
    Level 24  
    Pod reka nie mam -ale jest na elektrodzie (stad go bralem). Uzyj wyszukiwarki i znajdziesz.