Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

fiat 126 pytanie o moduł zapłonowy na IRF840

padalec007 14 Gru 2007 14:41 13102 17
  • #1
    padalec007
    Poziom 11  
    Witam, niedawno kupiłem malucha z 85r, niestety wiadomo jak coś takiego działa gdy jest zimno, mam zrobiony moduł zapłonowy na tranzystorze IRF 840 (znalazłem go tu w jakimś temacie o maluchu), i mam pytanie, czy trzeba usunąć drut oporowy? Oraz, czy wystarczy jeden moduł? jeżeli ma byc jeden to jak działa cewka w maluchu że daje iskrę na 2 cylindry? Gdzie radzicie umieścić moduł żeby nie było mu za gorąco? Zalany jest sylikonem.

    Mam jeszcze problem z ładowaniem akumulatora, w maluszku mam prądnicę, więc wymieniam ją na alternator, czy regulator napięcia jest inny tu i tu? Czy prócz alternatora potrzebuję do przeróbki jakiekolwiek inne rzeczy?
  • #2
    zygu666
    Poziom 17  
    cewka w maluchu daje na obu cylindrach iskrę w tym samym momencie tylko ze w jednym jest akurat sów sprężania czyli mieszanka paliwa z powietrzem a w drugim cylindrze sów wydechu czyli spaliny które sie nie zapalają:) od przeskakującej iskry czyli taka podwójna cewkę traktuj jak pojedyncza z wejściem na dwa przewody wysokiego napięcia

    Dodano po 11 [minuty]:

    w alternatorze regulator jest inny ale montowany w okolicach szczotek taka aluminiowa coś jak radiator na dwie śrubki i przy podłączaniu alternatora przykręcasz do niego przewód gruby (B+) czerwony czasem biały albo brązowy i cienki przewód z konektorem jest on od kontrolki ładowania
  • #3
    web69
    Poziom 28  
    A jeszcze poza alternatorem potrzebujesz blachy osłaniającej wentylator (do prądnicy jest inna), oryginalny regulator wywal i jak kolega wyżej napisał do B+ podłącz ten kabel który ze starego regulatora podłączony był do rozrusznika.
  • #4
    bmw 550
    Poziom 11  
    CO do ukladu zaplonowego to ciekawy (ma fajne nastawy i mozliwosci )ten z ostatnich wersji z czujnikiem polozenia walu produkcji OBREM -Krakow
  • #5
    piorun0
    Poziom 20  
    Miałem kiedyś "malucha"rok 1985 " z prądnicą sam w domu po wymontowaniu regulatora wyregulowałem go,ustawiając trochę wyższe napiecie,a układ zapłonowy elektroniczny robiłem samodzielnie na tranzystorze TIP 162 jak się nie mylę i działał super zamontowałem go patrząc od tyłu po prawej stronie w komorze silnika,oczywiście tranzystor miał odpowiedni radiator,a cewka zapłonowa była dwu obwodowa,mam gdzieś schemat tego układu zapłonowego jeżeli Ci bardzo zależy to go znajdę i Ci prześlę.
  • #6
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Schematów modułów zapłonowych jest całe multum. Na forum, w sieci, w czasopismach. Na różnych elementach. A do malucha wystarczy najprostszy moduł do układu stykowo - tranzystorowego. I w zależności od rozwiązania, przewód oporowy usuwa się lub zostawia (częściej usuwa). Usuwa się także kondensator i można zmniejszyć przerwę na przerywaczu (mały prąd nie spowoduje wyładowania łukowego). Można oczywiście pójść wyżej, zrezygnować z przerywacza i przerobic układ na bezstykowy.
    PS. Bmw 550 napisz coś więcej o tym zapłonie z OBREM.
  • #7
    bmw 550
    Poziom 11  
    Temat bede rozszerzal w (*modul zaplonowy w Jawce* )-mam slabosc do jednosladow :) A schemat wrzuce jakos w tygodniu w kafejce ---bo nie mam czym przetworzyc....(zwie sie uklad GL-226) byl ladowany do CC i 126 EL i do rajdowek....NAJCIEKAWSZE JEST TO ZE CALA charakterystyka zawiaduje ----mikroprocesor 80C51 ---firma oferowala rozne mapy... Osrodek Badawczo-ROZWOJOWY Mikroelektroniki i Rezystorow w Krakowie ...go PRODUKOWAL I OPRACOWAL -------I NIECH MI KTOS POROWNA JEGO PARAMETRY Z takim *czyms* na IRF 840---nie skomentuje...bo szkoda miejsca .Jesli KTOS ZLAPIE z TA FIRMA KONTAKT TO WRZUTE PROSZE....
  • #8
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Jeśli jest to w takiej lekko trójkątnej aluminiowej obudowie, to widziałem artykuł, ale nigdy nie spotkałem się z tym w naturze.
  • #9
    bmw 550
    Poziom 11  
    Tak jak juz pisalem... opis byl w *re* ---opis i schemat mi sie podoba i to ze mozna sie nim bawic....przeladowujac tego 80C51. Jesli da sie uzyskac kilka map ...to podmiana czujnika polozenia walu na cos z transoptorem bedzie miala sens...i do DUZEJ ILOSCI SILNIKOW MOZNA BEDZIE GO ADAPTOWAC...(wszystkie motorki z bylych demoludow ...i maluchy fiaty poldki...)
  • #10
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Jeśli kolega posługuje się cyrylicą, to jest forum, wprawdzie motocyklowe, gdzie sa prezentowane bardzo ciekawe rozwiązania.
    może od razu podeślę linki do właściwych działów:
    http://oppozit.ru/modules.php?name=News&new_topic=45
    http://oppozit.ru/modules.php?name=News&new_topic=32
    Jest trochę schematów modułów elektronicznych bez wyprzedzenia, z regulowanym wyprzedzeniem, na "klasycznej"elektronice, na procesorach...
  • #11
    dodek10
    Poziom 15  
    ZaCZNE Robić właśnie ten modul zapłonowy po sesji teraz na feriach ciekawe czy go zdołam zrobić

    powiem szczerze nie bardzo znam sie na tym schemacie
    macie może takie schemat jak co gdzie lutować tak jak tam był jeden taki schemacik w pdf-ie tylko do malucha?
    jak co mam przylutować na tej plytce bo jestem troche przersazony tym głownym schematem czekam na info

    i jak zamontować ten irf do radiatora aby sie nie spalił??

    ,

    Dodano po 1 [minuty]:

    fiat 126 pytanie o moduł zapłonowy na IRF840
  • #12
    jaku_z_jelcza
    Poziom 11  
    własnie zmontowałem moduł wg tego schemaciku, no rewelka, nie to autko. ale irf sie grzeje nieźle, trzeba koniecznie radiator. i mam pytanie, czy moge go zalać zywicą poliestrowa z dodatkiem utwardzacza?? bo tylko taka mam
  • #13
    gimak
    Poziom 38  
    Ja miałem moduł GL100 zabudowałem go w maluchu w (roku 82 lub 83) w tunelu pod tylną półką w nawiewie zimnego powietrza do chłodzenia silnika. Później przełożyłem go do FSO 1500. Bardzo dobra rzecz.
    Odnośnie prądnicy w maluchu. Jak u mnie w zamierzchłych czasach, nawalił w regulatorze napięcia odłącznik prądnicy (wypaliły się styki) to je pominąłem (zwarłem) i prądnicę do instalacji samochodowej włączyłem poprzez dwie równolegle połączone 10A diody na radiatorze, które umieściłem jak wyżej. Do regulacji napięcia na prądnicy wykorzystałem pozostałą cześć regulatora. Charakterystyka ładowania upodobniła się do takiego jakby był alternator.
  • #14
    Czerep-__-
    Poziom 10  
    Ja znalazłem taki schemat powiedźcie mi czy wiele on się różni od poprzedniego i który by był lepszy bo muszę któryś z tych zastosować gdyż na zimę liczę że będę jeździć mym maleństwem :) a każdy wie jak to jest z maluchami w zimie

    fiat 126 pytanie o moduł zapłonowy na IRF840
  • #15
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda
    To może ty się zmuś do odrobiny wysiłku intelektualnego i wskaż choć jedną różnicę, jaką różni się twój schemat od zamieszczonego powyżej.
  • #16
    Czerep-__-
    Poziom 10  
    W elektronice nie jestem za bardzo obeznany ale z tego co widzę to jest zastosowana dioda dodatkowa na zdjęciu zaznaczyłem gdzie

    fiat 126 pytanie o moduł zapłonowy na IRF840
  • #17
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda
    To sprawdź sobie datasheet tranzystora IRF840.
  • #18
    Czerep-__-
    Poziom 10  
    Sory mój błąd nie przyjżałem się dokładnie