logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jaki zawór zwrotny do ogrzewania grawitacyjnego: Grzybkowy czy Klapkowy? Opcje awaryjne.

gadek80 19 Lis 2022 20:52 1092 3
REKLAMA
  • #1 20292928
    gadek80
    Poziom 31  
    Ocena: 399
    Witam
    Jaki zawór zwrotny (grzybkowy klapkowy) założyć aby otwierał się pod naporem ogrzewania grawitacyjnego?
    Mianowicie piec ma działać standardowo na pompce obiegowej, ale w przypadku braku prądu przepływ wody poszedł równoległą rurą w która otworzy się zaworem zwrotnym.
    Nie znam się ale pierwsze pomyślałem o zaworze a drugie, że zawsze przepływ z pompki na luźną rurę mogę przełączyć ręcznie zaworami.
    Czy któreś rozwiązanie jest lepsze czy może inne jeszcze jest?

Dziękuję
  • REKLAMA
  • #2 20292938
    stanislaw1954
    Poziom 43  
    Ocena: 4622
    Do rury równoległej z pompką montuje się zawór różnicowy, a nie zwrotny. . Jak masz montować pompkę , jeśli się nie znasz?
  • REKLAMA
  • #3 20292955
    gadek80
    Poziom 31  
    Ocena: 399
    Będę to montował z wujkiem, który jest hydraulikiem, zapewne świetnie doradzi, ale że od początku moje zmiany w instalacji planuję sam, tutaj też zadaję wcześniej pytanie.
    Czyli odpowiedzią jest jeden zawór różnicowy, który na pewno działa przy ruchu grawitacyjnym wody?
  • #4 20292966
    stanislaw1954
    Poziom 43  
    Ocena: 4622
    gadek80 napisał:
    Będę to montował z wujkiem, który jest hydraulikiem, zapewne świetnie doradzi, ale że od początku moje zmiany w instalacji planuję sam, tutaj też zadaję wcześniej pytanie.
    Ja bym w takim razie zaczął od 0,5 l z wujkiem i ewentualnie coś w zapasie. Spisujesz sobie wszystkie zmiany na kartce i dyskutujesz. Jeśli jest w tym dobry, to po co pytać na forum.
    gadek80 napisał:
    Czyli odpowiedzią jest jeden zawór różnicowy, który na pewno działa przy ruchu grawitacyjnym wody?