Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Włącznik zmierzchowy - problem z przekaźnikiem

matmic 18 Lis 2005 22:10 7393 36
  • #1 18 Lis 2005 22:10
    matmic
    Poziom 14  

Ze względu na to, że jestem początkującym i nie znam się jeszcze dokładnie na elektronice ale do tego dąże, żeby się znać, mam problem z prostym układem http://www.elektroda.net/cir/2.html.
    Otóż to, na schemacie pokazany jest przekaźnik od 5 do 6 V. Nie wiem dokładnie jaki to ma być, ile wyprowadzeń ma mieć, i co i gdzie pod te wyprowadzenia mam podłączyć?
    Również co ma być podłączone pod zasialanie oznaczone 6V ?

PROSZĘ O POMOC POCZĄTKUJĄCEMU

0 29
  • Pomocny post
    #2 18 Lis 2005 22:23
    edekk
    Poziom 26  

Witam. Nie musi to być przekaźnik i zasilacz na 6V. Możesz wykorzystać zakres od 5 do 24V. Tylko napięcie znamionowe cewki przekaźnika musi być takie same jak zasilacza. Jako przekaźnik to musisz zastosować taki, aby nie przekroczyć jego obciążalności styków. Przekaźniki np. Relpol RM-81, RM-96, R2-M, R-15, itp.

0
  • #3 18 Lis 2005 22:24
    matmic
    Poziom 14  

A co pod te nóżki przekaźnika podłączyć ? Jest ich chyba 5 ?
    Ma to być przekaźnik napięcia stałego czy zmiennego ?

0
  • Pomocny post
    #4 18 Lis 2005 22:30
    Misholotti
    Poziom 15  

Cytat:

na schemacie pokazany jest przekaźnik od 5 do 6 V. Nie wiem dokładnie jaki to ma być

Otóż musi to być dokładnie.... przekaźnik 5-6 woltów :) Innymi słowy dowolny na to napięcie - taki jaki możesz zdobyć.

Cytat:

ile wyprowadzeń ma mieć

Każdy przekaźnik ma dwa wyprowadzenia do zasilania i po trzy wyprowadzenia na każdy "kanał" (styk). Zatem jeśli chcesz go użyć do włączania czterech obwodów to musi mieć:
    4*3+2=14 - to tylko przykład (nie wiem czy takie istnieją) ;)
    Cytat:

i co i gdzie pod te wyprowadzenia mam podłączyć?