logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Elektryka i automatyka w utrzymaniu ruchu: jak zdobyć podstawy, rozwijać kwalifikacje?

GermanikAzV 30 Sty 2023 12:11 489 3
  • #1 20412858
    GermanikAzV
    Poziom 2  
    Witam.
    Pracuję w branży spożywczej na utrzymaniu ruchu. Na chwilę obecną zajmuję się modernizacją maszyn, remontami oraz usuwaniem awarii. Mam 25 lat, kończyłem technikum mechaniczne w zawodzie operator maszyn skrawających. W pracy łączę ze sobą takie zawody tj. tokarz, mechanik, a także spawam TIG. Myślę, że w mechanice odniosłem duży progres. Jedna rzecz, która mnie trapi to brak elementarnych podstaw z elektryki. Tutaj pojęcia trochę mylone bo zatrudnia się elektryka, a musi zajmować się automatyka, ale instalacje elektryczne też nie są tu obce i często wiele awarii to sama infrastruktura elektryczna.

Zastanawiam się w jaki sposób mogę podnieść swoje kwalifikacje. Szczerze to nie mam żadnych podstaw. Najprędzej musiałbym zacząć od podstawowych pojęć o prądzie, instalacjach itp. Na YouTube oglądam dużo schematów typu jak podłączyć stycznik, podtrzymanie cewki stycznika, sterowanie start/stop itp. Generalnie dużo informacji na początek. Myślę, że w domu warto budować proste schematy i analizować jakie zjawiska temu towarzyszą.

Hmm może zapytam... Co byście polecili do nauki ? Bardziej chodzi mi o książki i w jakiej kolejności warto układać sobie wiedzę z tego zakresu ?
    Dziękuję i pozdrawiam
  • #2 20413054
    OPservator
    Poziom 39  
    Ocena: 1247
    Jeśli elektryka, to najprościej - kurs, kończący się egzaminem SEP.
  • #3 20413075
    GBW
    Poziom 31  
    Ocena: 293
    W tym wypadku potrzebny jest kurs elektryki praktycznie od podstaw, sam Sękowski to za mało, może dostaniesz papiery ale z wiedzą nadal będzie cienko. Poszukaj w okolicy może ktoś prowadzi kursy ale trochę dłi niż weekend czy dwa.
  • #4 20413218
    GermanikAzV