Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Problem z ładowaniem Ford mondeo mk4 2.0 benzyna 2009 r.

j_m 04 Mar 2023 17:59 420 9
  • #1
    j_m
    Level 9  
    Witam. Problem jak w temacie. Samochód stał ok. dwa tygodnie, po odpaleniu zapaliła się kontrolka ładowania, zmierzyłem ładowanie na śrubie alternatora bez obciążenia i wynik 13,7 do 13,76v.postanowiłem wymienić regulator. Regulator firmy Bosch tak jak orginał dobrany po numerach oryginału. Po założeniu i odpaleniu samochodu całkowity brak ładowania 12.4 tak jak na aku. mierzyłem na śrubie altka. Oddałem alternator do serwisu po sprawdzeniu na stole pomiarowym wszystko w porządku alternator ładuje, regulator dobrze dobrany. Po ponownym zamontowaniu ta sama sytuacja (brak ładowania) regulator na dwa piny z tym że u mnie jest podłączony tylko na jeden drugi pin pusty na niebieskim przewodzie od wzbudzenia jest napięcie od 1.5 do 1.7v. Niebieski przewód najprawdopodobniej jest sterowany przez (PCM) co może być nie tak?
  • #3
    j_m
    Level 9  
    Podałem masę bezpośrednio na silnik jednak bez zmian.
  • #4
    decybel91
    Level 42  
    Są dwa rodzaje regulatora, jednak najczęściej urwany jest kabel ten cienki niebieski. Daj numer z alternatora i tego nowego regulator. Warto sprawdzić koło pasowe wału i czy alternator kręci się dostatecznie szybko.
  • #5
    j_m
    Level 9  
    Numar oryginału Bosch F00M346097 zamiennik Bosch 1986AE0046. Jakie napięcie powinno być na tym niebieskim przewodzie?
  • #6
    decybel91
    Level 42  
    Żadne to jest cyfrowy sygnał pomiędzy dwoma sterownikami. Przede wszystkim wróć do orginalnego regulatora. To co założyłeś to jakaś porażka made on Tajwan. Dwa jeśli alternator ładuje powyżej 13v ale świeci się kontrolka ładowania to jest uszkodzony kabel a nie regulator czy alternator. Daj kod silnika to sprawdzę na schemacie dokąd ten kabel idzie.
  • #8
    Aleksander_01
    Level 42  
    j_m wrote:
    zmierzyłem ładowanie na śrubie alternatora bez obciążenia i wynik 13,7 do 13,76v.

    Jeżeli po odpięciu wtyczki ładowanie jest na poziomie 13,7 to oznacza że regulator "wystawia" takie napięcie awaryjnie, oraz to że jest sprawny.
    Zrób jak pisze @decybel91 , masz zwyczajną przerwę na tym niebieskim kabelku. Podejrzewam że nie dalej niż 0,5 metra od wtyczki jest zielenizna. Poszukaj to znajdziesz.
  • Helpful post
    #9
    decybel91
    Level 42  
    Pin w ECU a32 szara wtyczka, kolor kabla niebieski-brąz.

    Dodano po 5 [godziny] 53 [minuty]:

    Miałem dziś taki sam problem w sterownik silnika u0120 błąd komunikacji z alternatorem.
    Przyczyną jest wilgoć we wtyczce od modułu żaluzji przed chłodnica. Oba moduły są sterowane jednym lin.
  • #10
    j_m
    Level 9  
    Problem rozwiązany. Wróciłem do starego regulatora ładowanie wróciło do poziomu 13.7V,następnie zlokalizowałem przerwę na niebieskim przewodzie, była przerwa w miejscu gdzie gruba wiązka leży na pasie przednim. Napięcie po przekręceniu kluczyka w poz. zapłonu na niebieskim przewodzie 12V. Po tym zabiegu ładowanie 14.5-14.4 V.