Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Co to jest?(?!!)

mpiekacz 22 Lis 2005 13:49 3563 8
  • #1 22 Lis 2005 13:49
    mpiekacz
    Poziom 13  

    Mam takie pytanko. Co Ci ludzie od tuningu robią ze przy zmianie biegów jest świst??

  • #2 22 Lis 2005 14:02
    dymek
    Poziom 27  

    tu nie chodzi o zmiane biegow bezpośrednio to co wydaje ten świst to tzw Waste gate czyli zawór upustowy jeżeli turbina pedzi z pelna predkoscia a cisnienia jest za duzo gdy silnik hamuje waste gate wydmuchuje przez siebie nadcisnienie i jest wtedy świst:)

  • #3 22 Lis 2005 14:09
    mpiekacz
    Poziom 13  

    W co najlepiej zainwestować podczas tuningowanie golfa 3 z 1992r i z silnikiem 1.8?? oczywiście benzynka. co zrobic z silnikiem?? zastanawiam sie po pewnym czasie nad nitro. Da sie to tego samochodu wstawić podtlenek? chce uzyskać jak najwiecej koni itp.

  • #4 22 Lis 2005 14:26
    dymek
    Poziom 27  

    pewnie ze mozna wstawic podtklenek do kazdego mozna ale tak na serio to wiesz jak nitro działa prawda jest wtryskiwany na chwile i daje chwilowe efekty czyli kopa przy duzych obrotach 2-3 sekundy i papa pozatym duzo kosztuje i to sie montuje raczej jak juz sie zrobi wszystko co sie da zrobic skraca zywotnosc zwyklego seryjnego silnika itd to całe nitro. pozatym butle trzeba wozic itd
    ja rozumiem ze chodzi ci o tuning mechaniczny no coz ja bym zaczal od glowicy czyli walki bardziej agresywne wogole przebudowa glowicy koszt 1500 -3000 a efekty napewno lepsze pozniej zajal bym sie dolotem moze spreareczka jak sprezarka to i chip a po tym wszystkim to mozna zajac sie dolem silnika czyli kute tłoki korbowody i mozna wtedy podtlenek i doladowanie wieksze
    niestety jak chcesz jakas moc wykrzesać z silnika bez turbiny to ciezko bedzie bo to ze niektorzy mowia zaloz stożkowy filtr i wydech i bedzie super to ściema
    moze wydech to jeszcze jeśli z głową zrobione ale filtr powietrza to pic na wode. widzialem wyniki testow i nie przedstawialy soba wymiernych jakichs efektow w czesci samochodow + 1km w czesci -5 no różnie było nie wiem jak to jest ale jest :)
    na głowicy i wydechu zmienionym mozna nawet ze 30 km wykrzesać
    no i pozniej pompa paliwa o wiekszej wydajności no cóż ta zabawa tania nie jest ech:)

  • #5 23 Lis 2005 19:32
    senso
    Poziom 20  

    Dokładnie,podtlenek dajesz na koniec,jesli dajesz go na pierwszy etap tuningu,znaczy że nie masz pojęcia o tuningu...i długo nie pojeździsz

  • #6 23 Lis 2005 19:39
    dziqus
    Poziom 18  

    mpiekacz napisał:
    W co najlepiej zainwestować podczas tuningowanie golfa 3 z 1992r i z silnikiem 1.8
    ile ten silnik ma przejechane? 200kkm? jesli myslisz powaznie o rasowaniu silnika najpierw go doprowadz do idelanego stanu! pozniej policz ile kasy mozesz wylozyc na tuning i wtedy sie zastanow co za ta kase mozesz zrobic. w przypadku niemlodego motoru zalozenie podtlenku moze go zabic

  • #7 30 Lis 2005 11:05
    eldorado84
    Poziom 10  

    Ja bym zmienił silnik na 2.0 lub 2.0 16V. Silnik kupisz za ok 1tys.zł (jak dobrze poszukasz - tak jak ja - 2.0 16V z osprzętem). Zostawiłem mechanikowi, za dodatkowe części wydałem 500zł a za robocizne 350zł po znajomości. czyli taki tuning wyszedł mnie prawie 2tys. zł a "nabyłem" ok 57kucy więcej. Też miałem 1.8 90km. Nie chciałem sprzedawać bo ogólny stan jest bardz dobry. Więc jak kto woli. Bo SWAP (czyli zmiana silnika) to najszybszy sposób na podniesienie mocy.

  • #8 30 Lis 2005 11:41
    raveland
    Poziom 28  

    eldorado84 napisał:
    Ja bym zmienił silnik na 2.0 lub 2.0 16V. Silnik kupisz za ok 1tys.zł (jak dobrze poszukasz - tak jak ja - 2.0 16V z osprzętem). Zostawiłem mechanikowi, za dodatkowe części wydałem 500zł a za robocizne 350zł po znajomości. czyli taki tuning wyszedł mnie prawie 2tys. zł a "nabyłem" ok 57kucy więcej. Też miałem 1.8 90km. Nie chciałem sprzedawać bo ogólny stan jest bardz dobry. Więc jak kto woli. Bo SWAP (czyli zmiana silnika) to najszybszy sposób na podniesienie mocy.


    zakladam ze skrzynia i te inne pochodne ci pasowaly
    a co z zawieszeniem ??
    wymieniles tez??
    nie wiem czy wiesz ale zawieszenie tez powinno byc juz inne ten silnik wazy napewno wiecej wiec samochod stracil ci wlasciwosci jezdne takie jak przewidzal konstruktor moze tego nie odczuwasz teraz ale moze sie ukazac z czasem powiedzmy jakas awaria zawieszenie lub tez niedajboze w najmniej odpowiednim momencie przy jakims szybkim manewrze

  • #9 30 Lis 2005 15:14
    colin_2b
    Poziom 13  

    raveland napisał:
    eldorado84 napisał:
    Ja bym zmienił silnik na 2.0 lub 2.0 16V. Silnik kupisz za ok 1tys.zł (jak dobrze poszukasz - tak jak ja - 2.0 16V z osprzętem). Zostawiłem mechanikowi, za dodatkowe części wydałem 500zł a za robocizne 350zł po znajomości. czyli taki tuning wyszedł mnie prawie 2tys. zł a "nabyłem" ok 57kucy więcej. Też miałem 1.8 90km. Nie chciałem sprzedawać bo ogólny stan jest bardz dobry. Więc jak kto woli. Bo SWAP (czyli zmiana silnika) to najszybszy sposób na podniesienie mocy.


    zakladam ze skrzynia i te inne pochodne ci pasowaly
    a co z zawieszeniem ??
    wymieniles tez??
    nie wiem czy wiesz ale zawieszenie tez powinno byc juz inne ten silnik wazy napewno wiecej wiec samochod stracil ci wlasciwosci jezdne takie jak przewidzal konstruktor moze tego nie odczuwasz teraz ale moze sie ukazac z czasem powiedzmy jakas awaria zawieszenie lub tez niedajboze w najmniej odpowiednim momencie przy jakims szybkim manewrze


    No silnik wazy gora 10-15kg wiecej - blok jest wyzszy o 2cm a glowica kilka kg ciezsza. Reszta wlasciwie podobna.
    Nitro prosta sprawa i nie ma przeciwwskazan do zakladania (oprucz farmazonow ze to na koniec jak juz sie nic nei da zrobic i na 3-4 sekundy). Natomiast przyrost jest chwilowy (do 30s max) i jezeli chcesz byc pewny ze nie zniszczysz silnika, to bez innych inwestycji przyrosty powinny wynosic gora 35-50KM (zaleznie od paliwa i stanu technicznego silnika).
    Turbo tez mozna zalozyc, ale koszty (jak wszystko) no i jak zwykle stan techniczny silnika graja role.

    Jak juz napisal Eldorado84 najprosciej wlozyc silnik 16v (1.8 KR albo 2.0 ABF) i cieszyc sie moca 139-150KM za przyzwoite pieniadze. Mozna tez przerobic ten silnik co masz na 16v - trzeba zmienic glowice i tloki oraz uklad wtryskowy z komputerem, kolektory. Jezeli chciec wiecej to lepiej rzezbic na bloku 16v (ma natrysk oleju na denko tloka, poza tym to tosamo co 8v).
    Taki telegraficzny skrut.

    Pozdrawiam