Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Odłączenie loggera od konta SOLARMAN Smart: Problem z przypisaniem loggera po usunięciu instalacji

premek1988 15 Apr 2023 18:19 3459 21
  • #1
    premek1988
    Level 3  
    Problem wygląda następująco. Została utworzona instalacja wraz z dodanym loggerem w aplikacji Solarman Smart. Ale wcześniej nie był nadajnik Wi-Fi od paneli połączony z siecią Wi-Fi jak już dowiedziałem się jak to zrobić, to chciałem zacząć od początku i wszystko usunąłem a mianowicie w aplikacji tą swoją instalację wraz z przypisanym do niej loggerem. Teraz przy tworzeniu od nowa innej instalacji, po próbie przypisania do niej tego samego loggera co wcześniej, wyskakuje komunikat że "logger został już dodany do innej instalacji, nie dodawaj go ponownie" i co ja mam teraz zrobić? Żadne resetowanie urządzenia nic nie daje. Odinstalowanie aplikacji ani anulowanie konta w sensie usunięcia go i stworzenia na nowo nic nie daje...
  • Helpful post
    #2
    captain4
    Level 25  
    Niestety SOLARMAN Smart nie jest dobrze zrobioną aplikacją.
    Spróbuj na innym urządzeniu zainstalować SOLARMAN'a i tam skonfigurować loggera do Wi-Fi.
    Jak nie pomoże, to wejdź do falownika przez przeglądarkę i skonfiguruj ją według instrukcji tak aby była widoczna w sieci Wi-Fi.
    Sam program nie jest za dobry i lubi się wieszać lub pokazywać głupoty.
    Te same parametry masz poprzez wejście do Falownika przez przeglądarkę, tyle że nie tak "ładnie" ubrane w GUI.
  • #3
    premek1988
    Level 3  
    Myślę że samo zainstalowanie aplikacji na innym tel za dużo nie zdziała bo to wszystko do konta przypisane pewnie. Może inne konto coś by zdziałało chociaż martwie sie że ten logger już jest u nich zarejestrowany i może wogóle być problem i na innym koncie i na innym urzadzeniu :(
    No ale i tak bardzo dziekuję za pomoc w razie co zostanie ten prosty odczyt przez przeglądarkę... Co zrobić.
  • Helpful post
    #4
    captain4
    Level 25  
    Logger musi się dać skasować, przynajmniej tak było u mnie.
    Jak połączyłem falownik przez Wi-Fi to i logger sią dał zrobić, bo miał inny IP w sieci a inny w połączeniu bezpośrednim.
    Pomimo softa SOLARMAN lepiej mi się podgląda w przeglądarce, czy to na kompie czy tez na tablecie.
  • #5
    premek1988
    Level 3  
    Próbowałem zrobić na innym koncie na innym telefonie nawet router zmieniłem aby było inne IP i cały czas komunikat "logger został już dodany do innej instalacji, nie dodawaj go ponownie" a przez przeglądarkę jak wejdę po wpisaniu tego 10,10,100,254 to mi tam jakieś chore wartości pokazuje. No ja loggera skasować nie umiem i nie wiem gdzie tego nawet szukać. Już szukałem wszędzie. Ale to też jest głupie logger dodany do instalacji w aplikacji instalacja skasowana chce człowiek stworzyć na nowo to nie da się loggera użyć, a przynajmniej powinien wyskoczyć komunikat "logger już użyty czy na jego podstawie chcesz stworzyć instalacje?" czy coś takiego. No chora sprawa :(
  • Helpful post
    #6
    captain4
    Level 25  
    Zresetuj falownik w przeglądarce.
    Poza tym nie napisałeś czy już podłączyłeś falownik w sieć domową.
    Robi sie to w przeglądarce poprzez wykonanie funkcji "Wizard".

    Spróbowałeś się zalogować w SOLARMAN´ie na pierwszych danych, które zrobiłeś podczas pierwszej instalacji??
  • #7
    premek1988
    Level 3  
    Wygladało to tak od samego początku. Zainstalowałem aplikacje Solarman Smart stworzyłem instalację, dodałem logger ale nic się nie działo bo myślałem że to po prostu się łączy z tel po Wi-Fi między tel i falownikiem. Dopiero później zajrzałem na YT i faktycznie najpierw logowanie poprzez stronę czyli Wi-Fi na tel łączenie z falownikiem, przeglądarka adres10.10.100.254 i zakładka Wizard, podłączenie do punktu dostępu i ok połączono. Następnie chciałem zrobić nową instalacje od początku, bo tamtą w międzyczasie (bo nie działała) skasowałem i zrobię kolejno jak na YT i później już loggera dodać nie mogłem. I falownik już resetowałem poprzez przeglądarkę i restartowałem też. Nic to nie dało. Myślę że ten logger poszedł do bazy danych w ich aplikacji i co tutaj dalej zrobić.
  • #8
    captain4
    Level 25  
    Skoro jest w bazie, to powinno dać się go odzyskać.
    Spróbuj zalogować się ze starym/pierwszym emailem i hasłem.
  • Helpful post
    #9
    LordZiemniak
    Level 13  
    Sami znawcy tematu... dramat, loger po przypisaniu do utworzonej instalacji zostaje w chmurze. Usunąć się go da tylko trzeba znać "topologię" tej sieci :) albo mieć trochę oleju w głowie, w tym momencie jak nie masz dostępu do starego konta gdzie przypisałeś loger to pisz do chińczyków - oni Ci to usuną i dodasz raz jeszcze. Solarman smart/businesa nie trzeba instalować by dodać falownik do internetu.

    W skrócie to działa tak:
    1.Loger bez aplikacji możesz dodać "do internetu" logując się bezpośrednio do logera i tam logujesz się do swojej sieci Wi-Fi, jak loger "ma internet" to dioda net świeci na zielono :) i dane są słane do chmury
    2. Teraz mając ID logera możemy podglądać dane które wysyła do chmury, aby to zrobić dodaje się ID logera do konta utworzonego w systemie Solarman. Jak raz dodamy loger to drugi raz do innej instalacji nie da się go dodać, należy go usunąć i wtedy można dodać do innej instalacji, samo usunięcie instalacji nic nie daje bo "loger jest przypisany w chmurze" najpierw trzeba usunąć loger z instalacji :)
    Edytowałem.[T.M.]
  • #10
    captain4
    Level 25  
    mail to: customerservice(_at_)solarmanpv.com

    Tu masz maila do nich.
    Pisz co masz za problemy, myślę że dadzą odpowiedź.
  • #11
    premek1988
    Level 3  
    Napisałem co prawda przez translator bo mój angielski kuleje:) i odpisali mi coś takiego:
    Dear,

    The data recorder you provided did not find any binding to the plant. Please confirm again. Thank you
  • #12
    captain4
    Level 25  
    No wlasnie, logger nie ma polaczenia z falownikiem.
    Program Solarman musi odnalezc polaczenie z Falownikiem, dopiero po tym zapisze dane w chmurze.

    Polacz telefon z Falownikiem bezposrednio przez adres10.10.100.254.
    Po czym skonfiguruj tam twoja siec WiFi i wpisz mu staly adres IP, w Falowniku i Routrze.
    Saktualiztuj oprogramowanie Falownika.

    Ps.
    wyszedl nowy App do Solarmana Android.
    Jezeli nie akutualizowales go to sie NIE zameldujesz w App Solarmana.

    Mozesz tu pobrac:
    https://download.solarmanpv.com/qrdownload/index.html?target=c
  • #13
    premek1988
    Level 3  
    Dzisiaj po prostu wszystko udalł się zrobić, nie wiem co się stało że się udało ale HURA! Działa:) dziękuje w każdym bądz razie za pomoc i cierpliowść. Pozdrawiam :)
  • #14
    LordZiemniak
    Level 13  
    captain4 wrote:
    Polacz telefon z Falownikiem bezposrednio przez adres10.10.100.254.


    Tutaj nie łączysz się bezpośrednio z falownikiem tylko z logerem, falownik nie ma swojej sieci wifi, loger ma
  • #15
    captain4
    Level 25  
    LordZiemniak wrote:
    captain4 wrote:
    Polacz telefon z Falownikiem bezposrednio przez adres10.10.100.254.


    Tutaj nie łączysz się bezpośrednio z falownikiem tylko z logerem, falownik nie ma swojej sieci wifi, loger ma


    No comment.
  • #16
    zenonkk
    Level 2  

    >>20541922
    Problem jeszcze istnieje? Miałem to samo i w końcu znalazłem sposób, jak ten raz wczytany logger usunąć, żeby móc go ponownie zainstalować w innym urządzeniu (mam nadzieję, że poprawnie nazywam te poziomy w aplikacji, ponieważ używam wersji z językiem niemieckim). Ostatecznie istniejące urządzenie z mikroinwerterami pozostaje tak, jak było zainstalowane kilka miesięcy wcześniej, a nowy inwerter Deye jest nowym urządzeniem (niestety w stanie błędu F35 albo F31).
  • #17
    maxmazurkiewicz
    Level 2  
    Witam.
    Jaki to sposób bo po aktualizacji solarman nic nie działa i nie moge przypisać logera do swojej instalacji bo wywala komunikat że jest już przypisany. Najlepiej byłoby gdyby udało się uzyskać dostęp do starego konta z danymi archiwalnymi produkcji falownika ale w ostatecznosci to chociaż dostęp przez telefon byłby ok.
    Co zrobiłeś aby zresetować ten loger i powiązać go jeszcze raz z instalacją
  • #18
    zenonkk
    Level 2  
    Cholerny Scheiss z tym dodaniem screenshot.

    Może wreszcie coś z tego będzie. Te dołączone screenshot powinny jednoznacznie pokazać w jaki sposób dojdziesz do usunięcia loggera z instalacji.
    W jakiejś instalacji idziesz na urządzenia, tam klikasz na loggera do usunięcia (po lewej najpierw trzeba tę opcję aktywować, a następnie tego właściwego wybrać), w prawym górnym rogu poprzez trzy kropki otwórz małe menu i wybierz wymazać, wykasować czy coś takiego. W ten sposób usuniesz niechcianego loggera z jednej instalacji, żeby móc go przypisać w innej. Powodzenia.
  • #19
    maxmazurkiewicz
    Level 2  
    Problem w tym że stara instalacje wywaliłem z programu a w nowej nie mogę dodać litera. W zakładce urządzenia nie znajduje kompletnie niczego nawet jak podaje sn litera i daje szukaj to nic nie znajduje
  • #20
    zenonkk
    Level 2  
    Ale masz swoje konto, czy tak? A gdybyś skasował swoje konto i założył nowe. Na pierwszej stronie w mojej wersji 1.7.6 na samym dole po lewej chyba po polsku Instalacje (albo urządzenia) a po prawej Mój (My, Mein), tam możesz wykasować konto. Nie będę tego próbował.

    Czy na pierwszej stronie w prawym górnym narożniku znakiem + możesz dodać nową instalację i jeśli tak to czy jeśli wyprowadzasz lub scanujsz QR-Code swojego urządzenia to masz reakcje już istnieje?
  • #21
    maxmazurkiewicz
    Level 2  
    W końcu się udało znalazłem login i hasło do drugiego konta i wszystko śmiga. Jak wszystko instalowałem jakieś 3 lata temu utworzyłem pierwsze konto z którym coś poszło nie tak i teraz ciągle się na nie logowalem stąd problemy.
    Dzięki za zainteresowanie i pomoc
  • #22
    zenonkk
    Level 2  
    A to najważniejsze. Mój Deye też zaakceptował warunki i chwilowo zadowala się jednym stringiem, a dojdą jeszcze dwa. Nigdzie nie doczytasz się, że takie zgłoszenie błędu należy 'przeczekać'. Czas przygotowania filiżanki kawy z automatu wystarczył, żeby Inverter dopasował się do warunków zasilania i wykasował samoczynnie swoje własne błędy, a raczej ostrzeżenia. Miło usłyszeć, że jednak coś funkcjonuje.