logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

[Rozwiązano] MSI GT72S MS-1782: Wyczyścić BIOS czy szukać nowego przy wymianie chipsetu?

andrzejz78 01 Lut 2024 22:53 438 11
  • #1 20940304
    andrzejz78
    Poziom 19  
    Ocena: 109
    Jutro lub sobotę możliwe, że będę miał wymieniony chipset Intel C236
    Z tego, co wiem, potrzebny jest "czysty" BIOS lub BIOS "wyczyszczony", czyli gotowy do inicjacji z nowym chipsetem.

Lepiej wyczyścić region w oryginalnym (nigdy tego nie robiłem), czy szukać czystego?

Jeśli trzeba jakieś dane szczegółowe, to podam.

W tej kwestii jestem zielony więc proszę o wyrozumiałość ;)
  • #2 20940324
    dt1
    Admin grupy komputery
    Ocena: 8197
    Witaj.
    Jeśli będzie konieczność to lepiej wyczyścić Twój. Nie będzie trzeba przenosić danych DMI, LAN i licencji MS, jeśli jest obecna.
  • #3 20940432
    andrzejz78
    Poziom 19  
    Czyli na oryginalnym będą problemy z bootowaniem laptopa
    Ale czy na obecnym da się odpalić laptop po zmianie chipsetu? Czytałem że tak tylko długo to trwa
    Chodzi o sprawdzenie czy płyta ruszy po wymianie chipsetu

Biosu nie zdążę przygotować a nie chcę tego robić na szybkiego Kilka lat się tym nie zajmowałem i muszę od nowa się uczyć Dobrze że jest sporo poradników to się temat ogarnie :)

A przy okazji Procedury POST nie da się jakoś przyśpieszyć albo i pominąć? Ja z tych niecierpliwych i trochę denerwuje mnie czekanie (z tym pominięciem to trochę żartem napisałem ale gdyby..... ;) )
  • #4 20940449
    dt1
    Admin grupy komputery
    Warto sprawdzić, czy będą potrzebne poprawki i poprawiać dopiero, jeśli się okaże, że czyszczenie ME jest niezbędne.
    Procedury POST nie da się pominąć.
  • #5 20940467
    andrzejz78
    Poziom 19  
    Ok dzięki
    Dam znać co wyszło z wymiany
  • #6 20943196
    czasnaczok
    Poziom 26  
    Ocena: 108
    andrzejz78 napisał: