logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Amica EBI 8874 AA - trudności z nagrzewaniem i utrzymaniem temperatury

George_michal 02 Kwi 2024 22:49 690 6
REKLAMA
  • #1 21030047
    George_michal
    Poziom 6  
    Ocena: 1
    Witam,
    Mam problem z utrzymaniem temp. piekarnika, dość długo się nagrzewa i jeszcze dłużej z podniesieniem temp. po otworzeniu drzwiczek i włożeniem blaszki.
    Sprawdziłem grzałki, jeśli dobrze pamiętam górna 56Ω i 26Ω a dolna 58Ω. Nie widać przepalenia ani uszkodzenia więc raczej dobre są... Czujnik temp. w lewym górnym rogu też jest dobry, chyba 2Ω mniej niż nowy. Chyba że czujnik inaczej się mierzy, ale raczej nie.

Może mam problem z termostatem, ale nie wiem gdzie może się znajdować, chyba nie w pokręteł do ustawiania temp. Nie jestem elektronikiem, samoukiem z jakąś wiedzą, proszę o pomoc. Na forach nie znalazłem nic co mogło by mnie doprowadzić do zlokalizowania usterki. Mam piekarnik Amica EBI 8874 AA, typ 10143.4TDDBHAOQAVJXSP

Jak było pieczone ciasto to zamiast godziny było 2, a i tak do końca nie upieczone. Żona mówi, że większe problemy pojawiły się jak zwiększyła temp. do 250°C i przy następnym pieczeniu już były problemy. Może tam są jakieś bezpieczniki w piekarniku, które pod wpływem temp. rozłączają dopływ prądu do grzałki?
    :arrow: Poprawiłem TONI_2003
  • REKLAMA
  • #2 21030071
    78db78
    Poziom 43  
    Ocena: 3192
    Wyciągnij piekarnik zdejmij tylną osłonę i ustaw grzanie góra dól włącz i sprawdź taką próbówka zwykła żarówka 60W na przewodach czy grzałki maja napięcia. Wsuwki kabli na grzałkach nie podpalone? Tam jest z tyłu albo na górze bezp. termiczny przykręcony do blachy, do sprawdzenia albo zmostkuj na próbę. A jak to nie to to wina sterownika styki przekaźników.
  • REKLAMA
  • #3 21030085
    George_michal
    Poziom 6