logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

[Rozwiązano] Renault Captur 1.5dci 2018 - komunikat usterka elektryczna zagrożenie po 20s

arrsen1 16 Lis 2024 13:26 2289 3
REKLAMA
  • #1 21305375
    arrsen1
    Poziom 8  
    Ocena: 1
    Witam i bardzo proszę o pomoc
    Niedawno zakupiłem auto Renault Captur 1.5dci X87 z 2018 roku z automatyczną skrzynią biegów, auto paliło i jeździło bezproblemowo, aż dwa tygodnie temu pojawił się na wyświetlaczu komunikat "sprawdź start stop" a przycisk tej funkcji stał się nieaktywny. Coś mnie podkusiło, żeby połączyć się z komputerem aplikacją Pyclip i zobaczyć co tam się dzieje, oczywiście zupełnie nie mam doświadczenia w tego typu diagnostyce, ale poklikałem gdzieś i o dziwo teraz start/stop funkcjonuje normalnie. Niestety mniej więcej od tego momentu mam objaw taki, że około 20 sekund po uruchomieniu silnika pojawia się komunikat "usterka elektryki zagrożenie", świeci kontrolka stop i bateria. To wszystko świeci aż do wyłączenia silnika, przy czym auto jeździ normalnie, tylko funkcja tempomatu nie działa. Żadnych błędów właściwie nie ma z wyjątkiem błędu związanego chyba ze świecami żarowymi, ale znajomy, który diagnozował jakimś uniwersalnym komputerem, twierdzi, że to nie ma związku. Inny spec próbował innym sprzętem, skasował 100 i stwierdził, że nie potrafi określić przyczyny. Z tego co wiem, żaden z tych komputerów nie był Clipem, pytanie, czy Clip jest w stanie pomóc? Jeśli tak to będę szukał kogoś, kto posiada takie ustrojstwo tylko, nie wiem, czy to nie strata kasy.
    Być może opisany objaw nie ma związku z moim grzebaniem w ustawieniach pyclipem, coś tam zmieniałem w jakiejś opcji "obsługa różnych akumulatorów", być może też wykonałem jakiś reset, nie myśląc, że to może coś popsuć.
    A może to wszystko nie ma związku i coś padło akurat w tym samym czasie, tylko co by to mogło być?