Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Candy C836 XT => Wybija roznicowke

12 Gru 2005 09:39 3225 13
  • Poziom 29  
    Witam.
    Mam taki problemik z ta pralka. W momecie wlaczenia przycisku zalaczajacego pralke wybija mi roznicowka. Doszedlem do tego ze problem znajduje sie w podlizu grzałki. Jezeli odlacze przewod idacy od wlacznika (termostat chyba) do grzalki to pralka startuje i nic nie wybija. Natomiast jak go zostawie to roznicowka wybije. Odpiecie przewodu z drugiego konca grzalki nic nie powoduje, takze wybija roznicowka.
    Grzalka nie ma przebicia na obudowe, termostat takze.

    Gdzie szukac, jak zbadac przyczyne :?:
  • Poziom 22  
    - jeśli po odłączeniu przewodów zasilających grzałkę (obu) różnicówka nie wyłącza się to znaczy że grzałka ma przebicie. Pomiar omomierzem grzałki nie daje wiarygodnego wyniku! Wyłącznik różnicowy zadziała już przy bardzo małym prądzie upływu. Megaomomierz induktorowy coś by pokazał. - powodzenia
  • Poziom 29  
    Sprawdzałem dobrym miernikiem i nawet na zakresie Mega omów nic nie wskazywał. Grzałka była wymieniana 2 miesiące temu. :|
  • Poziom 28  
    Dobrym miernikiem, ale do pomiaru rezystancji izolacji tak jak napisał Dido230.
  • Specjalista AGD
    Mialem takie przypadki ze pomiary byly ok. ale grzalka nabierala wody do wewnatrz i wtedy wybijala bezpieczniki.Musi to byc podobny przypadek.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 17  
    Podłącz grzałke niezależnym przewodem bezpośrednio do gniazdka i zobaczysz czy wybija, jeżeli tak to grzałka do wymiany :D
  • Poziom 15  
    Calgonu kolega nie używa? ;)
    Wszyscy zastanawiamy się jaki problem tkwi w urządzeniu ale może to nie o to chodzi, może w obwodzie zabezpieczanym różnicówką znajduje się inny odbiornik z uszkodzoną izolacją a dołączenie kolejnego o nawet niewielkim prądzie upływu (a takim akurat pralka nie jest - tu mamy mierzalny naogół prąd) powoduje przekroczenie prądu upływu i wyzwolenie?
    Prądy upływu się sumują więc wszystko jest możliwe, miałem kiedyś taki przypadek - wywalało w kuchni po przyłączeniu czajnika dlatego, że na tym samym obwodzie w łazience była podłączona uszkodzona suszarka a nie zawsze tam była podłączona - to dopiero była zagadka:D
    Faktycznie pomysł z grzałką w gniazdko jest dobry ale proponuje odłączyć przedtem wszystkie inne odbiorniki z obwodu zabezpieczanego przez różnicówkę.:)
  • Poziom 29  
    Hmmmmm...nie sadze zeby wybijalo cos innego a pralka mu tylko pomagala ale sprawdze jako samotne urzadzenie. Do tej roznicowki jest podpieta kuchnia i lazienka wiec moze cos w tym jest. Sprawdze z ta grzalka takze na osobnym przewodzie.

    Czy to mozliwe zeby grzalka tak szybko padla po 2 miesiacach ?? Zostala wymieniona bo poprzednia byla tak zniszczona przez kamien ze takze wybijala roznicowke, tylko ze wtedy miedzy zaciskiem a zerem ochronnym bylo przejscie rzedu setek ohm wiec dosc klarowne.
  • Poziom 29  
    Wiec sprawa wyglada tak:
    Podlaczylem grzalke na osobnym przewodzie do gniazdka i co sie okazuje nic sie nie dzieje, zaczyna grzac :O Podlaczam grzalke do pralki wlaczam pralke i dziala normalnie :| Zglupialem. Wlasnie pierze sie teraz 8)

    Wydaje mi sie ze jest to tak jak mowil kackers ze w polaczeniu z innymi urzadzeniami zaczelo wybijac. Mozliwe ze pies ktory ma miske przy lodowce a za lodowka jest przedluzacz mogl cos nachlapac i tak wyszlo, chociaz szczerze w to watpie.

    W kazdym badz razie narazie znowu zaczelo wszystko dzialac :)
  • Poziom 22  
    Ze względów tylko bezpieczeństwa dopiszę!
    Trzeba być świadomym zagrożeń związanych z przebiciem i porazeniem prądem. Przypomnę stary dość skuteczny sposób na sprawdzenie ewentualnych przebić izolacji...

    Już zadziałanie wyłącznika różnicowoprądowego jest sygnałem że prądy upływu sa. Niby jest dobrze, na szczęście jest różnicówka ale ja bym się upewnił jeszcze co do grzałki.
    Sposób: Robi się obwód szeregowo łącząc fazę zasilania sieciowego przez bezpiecznik jak najmniejszy np 6A z obudową zdemontowanej i położonej na podłożu izolacyjnym grzałki następnie do zacisków zasilania grzałki podłącza sie żarówkę np 60W i do przewodu neutralnego czynnego.
    Trzeba sprawdzić oba zaciski zasilania grzałki.

    Jeśli żarówka zaświeci cokolwiek to na pewno jest przebicie. ta metoda sprawdza sie równierz przy spr silników.
    Powodzenia

    Dodano po 30 [minuty]:

    - muszę dodać dla precyzji i bezpieczeństwa (nie mógłbym spać mając wątpliwości czy zostałem dobrze zrozumiany)

    - żarówka szeregowo w stosunku do zasisku badanego grzałki i przewodu neutralnego


    Temat chyba został wyczerpany! Reszta zależy od poważnego podejścia samego zainteresowanego.
  • Poziom 27  
    1-Po pierwsze -to jest suma "upłwność- pralka+coś więcej -jeśli jest nie zależny-różnicowy-to "wymiana grzałki(może odwrócenie -końcówek)pomogło tzn. że jednak grzałka "leży"
    Ps.Nowe urządzenia są tak "odkłucone"że "filtry przeciwzakłóceniowe" z powodu dużej pojemności w fitrze powwodują -reakcje -RÓŻŃICOWO-prądowych.
    Proszę o komentarz.
  • Poziom 29  
    Wszystko jest podlaczone jak bylo zawsze. Zadnej koncowki nie zamienialem itd. Puki co dziala.

    Nie mam pojecia co to bylo wtedy. Jezeli z pralka byloby cos nie tak to niedlugo wybije.
  • Poziom 29  
    Może jak grzałka była załączona na chwilę bez wody to izolacja jej się wysuszyła ;)
    Żartowałem.
    A tak na poważnie to przecież izolacja przewodów w instalacji nie jest idealna. Ułamki miliamperów się sumują a różnicówka potrafi wyzwolić już przy 17-20 mA. Zdarza się też czasem, że pierwsze załącznie urządzenia wyrzuci różnicówkę.

    Ale miejmy nadzieję, że już wszystko będzie dobrze.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 17  
    Istnieje coś takiego jak higroskopijność i powodoje zawilgocenie ceramiki grzałki i to cała przyczyna(prądy upływowe). Pralki są eksploatowane w pomieszczeniach wilgotnych i po pewnym okresia mogą występować podobne objawy. Można to zrobić w taki sposób jak sobie poradził kolega.
    Pozdrawiam.