logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Czy radar lotniczy w Zabierzowie wpływa na zdrowie mieszkańców?

piotrmirekpk 21 Gru 2024 11:12 936 13
REKLAMA
  • #1 21357187
    piotrmirekpk
    Poziom 2  
    Cześć,
    Mam pewien dylemat. Jestem zainteresowany kupnem działki pod budowę w domu w Zabierzowie. Wszystko wygląda fajnie, ale dokładnie 1km od działki jest umiejscowiony radar lotniczy (https://maps.app.goo.gl/WCNCNvBrhiL97zGd6). Nawet bym się tym nie przejmował, ale kolega zwrócił mi uwagę że takie radary generują promieniowanie elektromagnetyczne oraz stwierdził że on by nie kupił takiej działki ze względu na potencjalnie negatywne skutki zdrowotne spowodowane bliską obecnością radaru.
    Dodam żę działka jest umieszczona ok. 30m poniżej poziomu w którym jest podstawa (poziom gruntu) radaru.
    Jestem totalnie zielony w tych tematach więc proszę Was o opinię.
    Trzy osoby siedzące na kanapie z czapkami z folii aluminiowej na głowach.
    AI: Czy wiesz, jaki dokładnie typ lub model radaru znajduje się w pobliżu działki?
    Radar zwrotny
    AI: Czy są dostępne jakieś badania lub oceny zdrowotne dotyczące wpływu tego radaru na zdrowie mieszkańców?
    Państwowa agencja żeglugi powietrznej zleciła badania które wskazują że w najbliższej okolicy radaru (do 240m) promieniowanie jest ok. 8 krotnie niższe od limitu
  • REKLAMA
  • #2 21357311
    ptero
    Poziom 25  
    Ocena: 178
    Promieniowanie radaru "idzie górą", wiązka jest tak ukształtowana, że stożek promieniowania jest skierowany lekko w górę, żeby widzieć samoloty lecące dość wysoko. Ogólnie pobliski nadajnik GSM lub telefon przy uchu jest bardziej niebezpieczny od radaru. Z odległości 1km to promieniowanie ma już niską moc. Chyba, że jesteś krótkofalowcem i masz jakieś anteny, to potrafi zakłócać łączność. Czasem słyszę radar z odległego o jakieś 5km lotniska.
  • REKLAMA