logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Narzędzia do majsterkowania w drewnie dla początkującego - co wybrać?

mprzydomek 27 Gru 2024 19:18 393 8
REKLAMA
  • #1 21364533
    mprzydomek
    Poziom 2  
    Witam, jestem totalnym nowicjuszem w temacie majsterkowania, ale chciałbym zacząć dłubać w drewnie. Chciałbym zająć się prostymi projektami, takimi jak robienie krzeseł, stolików czy przęseł do płotu – raczej weekendowe zajęcia, przy których będę mógł się nauczyć pracy z drewnem i obsługi narzędzi. W związku z tym chciałbym zapytać, czy narzędzia, które podałem niżej, mi do tego wystarczą? Może warto jeszcze coś dodać? Jeśli możecie, to polećcie proszę konkretne modele, które mieszczą się w podanych budżetach. Narzędzia preferowałbym na akumulator, ale wiadomo, budżet pewnie to dość ogranicza.
    - Frezarka górnowrzecionowa do 400 zł
    - Szlifierka do 300 zł
    - Wkrętarka do 300 zł
    - Pilarka ręczna tarczowa do 500 zł
    - Zaciski do drewna – chciałbym mieć kilka długich i krótkich, ale nie wiem, ile powinienem przeznaczyć na ten cel
    - Nie wiem, jak się to nazywa, ale chodzi mi o wiertło (?) na wkrętarkę, które robi nam własne kołki.

Z góry dziękuję za odpowiedzi :)

AI: Czy mógłbyś podać swój całkowity budżet na wszystkie narzędzia razem? To pomoże w lepszym dopasowaniu rekomendacji.
    2500
    AI: W jakim regionie mieszkasz? To może pomóc w poleceniu konkretnych modeli dostępnych w Twojej okolicy.
    Zachodniopomorskie
  • REKLAMA
  • #2 21364661
    osiniak75
    Poziom 35  
    Ocena: 542
    Masz jakieś pomieszczenie do tego dłubania? Podstawą będzie dobry stół na którym będziesz mógł pracować. Z pilarek przyda się też stołowa, wiertarka stołowa, strug elektryczny, piła ukośnica lub skrzynka uciosowa, wyrzynarka itd...
    Wiertło do robienia kołków (flekownik) to akurat bardzo sporadycznie używane narzędzie.
  • #3 21364700