logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

[Rozwiązano] Wybór zestawu do zasilania elektroniki: Inwestor PROTECTOR SINUS 1000 czy Volt Sinus Pro 500E?

dawid810909 12 Sty 2025 09:01 603 6
REKLAMA
  • #1 21388978
    dawid810909
    Poziom 4  
    Ocena: 1
    Dzień dobry. Który zestaw lepiej sprawdzi się do zasilania delikatnej elektroniki, jak komputer, telewizor itp.:
    - Inwestor PROTECTOR SINUS 1000 AGM 100Ah
    czy:
    - Volt Sinus Pro 500E 500 VA/350 W akumulator Volt VRLA AGM 12 V 100 Ah
    Zakresy napięć w Inwestorze Protektor wydają mi się bardziej bezpieczne 230 /- 10% (207-253 V) niż w Sinus PRO (140-275 V), ale generalnie jestem zielony w tym temacie.
    Jak by sytuacja wyglądała przy podpięciu takich zestawów pod agregat prądotwórczy wyposażony w regulator AVR?
    AI: Jakie jest całkowite zapotrzebowanie na moc urządzeń, które planujesz zasilać za pomocą wybranego zestawu?
    200-300 W
    AI: Jakie są specyfikacje agregatu prądotwórczego z regulatorem AVR, którego planujesz używać?
    wytwarzany prąd: 230 V / 50 Hz
    maks. moc AC: 3.8 kW
    moc stała AC: 3.3 kW
    gniazdo wyjścia AC: 230 V/50 Hz
    gniazdo wyjścia DC: 12 V 8.3 A x 1
    wbudowany AVR
  • REKLAMA
  • #2 21390787
    jarekgol
    Poziom 40  
    Ocena: 1151
    Oba UPSY pracują w trybie przełączanym, czyli odbiornik jest połączony z siecią i jak UPS wykryje że coś jest nie tak, to odpina odbiornik od sieci i uruchamia przetwornicę.
    Jeśli chcesz się bardzo zabezpieczyć, to są takie w technologii online. Są droższe i żrą więcej prądu.
    Z agregatem bym uważał, dobrym zwyczajem jest obciążyć agregat żarówką tradycyjną / reflektorem na stałe. To znacznie zmniejsza wahania napięcia.
    Ale lepszy jakikolwiek ups niż żaden, do tego dają możliwość podpięcia się do samochodu, w razie dłuższej przerwy w prądzie.'