logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak podłączyć lampę 1 klasy ochronności z 3-żyłowym kablem z sufitu?

lars161 14 Lut 2025 19:16 420 13
REKLAMA
  • #1 21439644
    lars161
    Poziom 3  
    Podłączenia lampy (1 żarówka)

Cześć, proszę o pomoc, ponieważ jestem totalnie zielony w tych tematach, a w internecie nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi na moje pytanie.

Chcę podłączyć lampę (1 żarówka). Z sufitu mam kabel 3-żyłowy (brązowy, niebieski, PE). Lampa (zdjęcie w załączniku) jest w 1. klasie ochronności i ma tylko 2 żyły (brązowa, niebieska). Co zrobić z przewodem PE z sufitu? Z tego co znalazłem w internecie, to przy 1. klasie powinien być przy lampie PE.

Przy zakupie innej lampy, której finalnie nie zamontowałem, był fragment kabla PE (zdjęcie w załączniku). Czy mogę go wykorzystać? Jeżeli tak, to jak to podłączyć? Z góry dziękuję za pomoc.
    Część lampy z przewodami i etykietą na drewnianej podłodze.
    Zielono-żółty przewód zakończony oczkowym złączem.
  • REKLAMA
  • #2 21439647
    krzysiek7
    Moderator Elektrycy
    Ocena: 1941
    Pokaż wszystkie elementy lampy, a nie tylko jej fragmenty.
  • #3 21439678
    lars161
    Poziom 3  
    Elementy lampy:

Elementy zestawu lampy widziane z góry na drewnianej podłodze.
  • REKLAMA
  • #4 21439706
    krzysiek7
    Moderator Elektrycy
    Ocena: 1941
    Ten zielono/żółty przewód z oczkiem, to też był w zestawie?
  • REKLAMA
  • #7 21439737
    klm787
    Poziom 37  
    Ocena: 942
    Chodzi jeszcze tylko o to aby te wszystkie elementy były z sobą połączone galwanicznie.
    Bo po tym czarnym, okrągłym to widać, że całe polakierowane, no chyba że plastikowe.
    Ale wątpię w to.
  • REKLAMA
  • #8 21439749
    lars161
    Poziom 3  
    Zielono/żółtego przewodu z oczkiem nie było w zestawie. Mam go z innej lampy.

Łączę kostką trzy kable z trzema z sufitu. Czy tak będzie okej?