Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

czujnik temperatury w reduktorze tomasetto do bingo s4 - gaz

14 Gru 2005 21:13 13452 13
  • Poziom 11  
    witam szanownych
    moze ktos wie jaki ma konkretny symbol lub gdzie kupic i ile to moze kosztowac a mianowicie czujnik temperatury cieczy chłodzącej podpięty pod centralkę BINGO S4 w parowniku tomasetto <lpg II generacji wielopunkt>
    jet to czujnik siedzący w parowniku a jego uszkodzenie objawia się tym że po podpięciu do komputera przez interfejs kiedy silnik ma około 80 stopni pokazuje ze ma 30<tyle odczytuje> tak więc mysli ze mu zimno i przełącza jak głupi to gaz to bezyna az prawie do max nagrzania a ja robie krutkie trasy i zamiast na gazie to na bezyni;/
    jesli ktos bedzie mógł niech pomoze
    z góry dziekuje
    przemek extreemII(małpa)interia.pl
  • Poziom 30  
    Witam

    Przedwczoraj naprawiałem takiego kompa dokładnie to miał napisane bingo s.4 ale to pewnie to samo. Testowałem go podłaczonego do komputera ale zupełnie bez oryginalnych czujników. Doszedłem do tego ze to musi być zwykły termistor ntc 2k ohm albo 3kohm (w temperaturze 25 stopni C). Czyli ze jest to zmiana rezystancji wraz ze zmianą temperatury. Gzdie kupić - pewnie najlepiej u producenta ale w firmie kme trudno chyba cokolwiek zamówić - innego niż seryjnie pakowane, dostępne w sklepie. www.kme.com.pl - znajdź telefon i zapytaj.
  • Poziom 11  
    Opcje temperatury mozna wylaczyc i nie ma problemu.Jezeli chodzi o 2 gen to ,nie ma on istotnego znaczenia.
  • Poziom 26  
    ma duze, jesli ktos chce miec zywotny reduktor i normalna jazde po przelaczeniu na gaz,nie polecam wylaczania,mozna zmienic prog na 10 st. co i tak nie zmienia faktu,ze musisz zmienic czujnik. napisz do kme,moze Ci podpowiedza,sprzedadza sam czujnik.przyjemni ludzie tam pracuja ;-)
  • Poziom 15  
    uważam że czujnik ten robi dużo zamieszania w czasie jazdy.nie wiem jak was ale mnie wkurzało samoczynne przełączenie na lpg np. na skrzyżowaniu przy skręcie w lewo kiedy jest luka wciskasz gaz aby przeskoczyć a tu zmiana zasilania. został pominięty a rozgrzanie reduktora mierzę na wyczucie -dużo bezpieczniej. jak mocno się upierasz to ci go wyślę za symboliczną opłatą.
  • Poziom 11  
    Zgadzam sie jak najbardziej z Mateo027, ale tylko z fizycznego punktu widzenia.Bo nie potrafie sie dopatrzec logiki w rozumowaniu:)
    Gosc wyplacil z 2gen. okolo 2tys.- przypuszczam po to aby zaoszczedzic na paliwie.I za kazdym razem kiedy temp reduktora spadnie ponizej tych umowionych 10 st. draluje na pb...A zwlaszcza przy krotkich odcinkach jazdy ,w rezultacie jezdzi na benzynie-wiec gdzie oszczednosc?
    To nie sekwencja gdzie temp. reduktora ma dosc istotne znaczenie, poniewaz tam gaz jest wtryskiwany pod cisnieniem i temp ma wplyw na jego objetosc :)
    Przy drugiej gen. gaz jest zasysany i wszelkie zmiany jego objetosci w stosunku do powietrza sa korygowane silniczkiem krokowym.A z praktyki wiem ze nie sa w duzym stopniu uzaleznione od temp. ze wzgledu na bardzo niskie cisnienie gazu na wyjsciu reduktora.
    Jezeli instalacja jest prawidlowo wyregulowana, po odpaleniu calkiem zimnego silnika w temp. otoczenia nawet -10st. mozna go smialo przelaczyc na gaz po uplywie okolo 2min pracy na benzynie-w tym czasie sonda zdazy juz sie minimalnie rozgrzac i wspolpracowac.
    Ale to oczywiscie tylko taka moja skromna opinia na ten temat... :)
    Pozdrawiam
  • Poziom 26  
    Zgadzam się z Toba alpin po części :-) więc reduktor wpina się w mały obieg,który to się nagrzewa szybko jesli oczywista jest termostat sprawny. Z doświadczenia wiem, że jak wrzucisz na 10 st. to po 500 m juz masz na gazie. co do wrzucania na gpl na zimnym motorze,pewnie ze bedzie pracowal,ale nie bedzie mial mocy,a membranki też z tego zadowolone nie beda ;-) twarde są i jakoś to nie idzie jak powinno.i przy sprawnym ukladzie te 2 minuty jak mowisz silnik uzyska powyzej 10 st w malym obiedu :-) również IMHO.
    Pozdrawiam serdecznie!
    P.S. co do zmiany zasilania i tarpania,jesli masz skrzynie manualna to polecam ustawic na przelaczanie opadajaco,nie bedzie tarpniecia,bo gaz zalaczy przy spadku obrotow i tego nie odczujesz.
  • Poziom 15  
    niestety to automat 3.3 i długo się grzeje
  • Poziom 11  
    Jak chcesz to moge ci wyslac pare takich czujnikow.Ale rozwaz sobie ktore z rozwiazan bardziej ci odpowiada.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Tylko jezeli juz bedziesz wkrecal w reduktor nowy czujnik to od strony plaszcza wodnego, poniewaz Tomasetto bardzo nieregularnie sie nagrzewa.
  • Poziom 26  
    zobacz czy gaziarze Ci dobrze wstawili parownik,czesto pojawia sie on w duzym obiegu i temu sie tak grzeje...jesli sie zdecydowales na stale przelaczanie to masz w opcjach mozliwosc wylaczenia :) jak nie masz przewodu to mozesz podskoczyc jakos sie uwowimy,bo widze ze z jednej metropolii jestesmy :)
  • Poziom 11  
    witam widze ze nie tylko ja mam problemy z tym paskudztwem w kme cisza az w uszach dzwoni widze ze są tu panowie z białego moze dali byscie jakis namiar na siebie bo ten mój gaziarz wyparł sie mnie razem z gwarancją:/ i wzajemnie chyba ze cos wyniknie w miedzyczasie to nie bede zawracał głowy:)
    pozdrowienia
  • Poziom 11  
    witam raz jeszcze
    otóż poradziłem sobie z tym problemem całkiem przypadkowo
    w sobote nie miałem co robić i podłączyłem mase na elektrozaworze (ten na parowniku) do minusa akumulatora bezpośrednio i wszystko jest ok powiem wiecej chodzi lepiej niz na początku takwięc u mnie tu był pies pogrzebany
    dziekuje i pozdrawiam
    temat zamkniety :D
  • Poziom 22  
    Panowie chcialem sobie ustawic w Bingo S4 włączenie gazu zaleznie od temperatury ustawilem na 30 stopni ale soft twierdzi ze temp jest za niska do przełączenia na gaz. A programowy wskaźnik temperatury pokazuje 0 stopni C, kiedy ciecz auta ma temp 90 stopni. Gdzie znajde ten czujnik temperatury ?? moze go nie podpieli albo wogole go nie ma ??
    Wiem ze znajduje sie on na reduktorze ale z ktorej strony bo nic tam takiego nie moge zlokalizowac.
  • Poziom 12  
    Jak zwykle za późna - moje rozwiązanie z wczoraj: opornik ~2k i pokazuje zawsze temperaturę silnika ~30 st.C i ładnie przełącza na LPG po przekroczeniu obrotów 1900 - w moim przypadku.