Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Osprzęt kablowy
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

LAGUNA II 1,9 dCi - brak mocy

17 Gru 2005 14:49 52963 25
  • Poziom 10  
    Witam , problem polega na tym , że nie ma mocy silnika , tak jakby nie włączała się turbina. Może to jest związane z podciśnieniem , które powinno włączyć zawór w turbinie , ponieważ jak ściągnę wężyk kóry wchodzi na zawór w turbinie to nie ma reakcji , czyli turbina się nie włącza. Co może być tego przyczyną takiej sytuacji ?
  • Osprzęt kablowy
  • Poziom 14  
    Witam
    To o czym piszesz nie koniecznie może mieć związek z turbina .
    A że jest tam jakiś wężyk to nie do załączenia turbiny ale wręcz przeciwnie do ograniczenia gazów aby turbina się nie rozbiegała .
    I dlatego nie odczułeś efektu . Trzeba sprawdzić układ paliwowy i dolotowy . Napisz coś więcej , czy jest nadmierne dymienie i czy słabnie podczas jazdy pod górę ?
    Powodzenia .
  • Poziom 16  
    Ten wezyk to jest od wast gate'a i prawidlowo ze sie nic nie zmienia ale nie radze go odpinac :) A tak pozatym to skad wiesz ze turbina nie dziala? Mierzyles cisnienie doladowania ? A moze poluzowaly sie jakies przewody na drodze turbina-intercooler-dolot? Pozatym to moze tez byc wina elektroniki.
  • spec od auto-elektro
    a jakie masz kody błedów zarejestrowane w sterowniku?
    moze padł masowy czujnik przepływu lub pompa
  • Osprzęt kablowy
  • Poziom 10  
    dziękuję za zainteresowanie moim problemem !
    turbina się nie wlancza to jest pewne , jechac można do 90 km/h , do zaworu który jest w turbinie przychodzi wężyk w którym powstaje podciśnienie i zawór ten powinien się podnieść / to jest moje zdanie/ , jednak zawór ten się nie podnosi , gdy podniosę ręcznie dzwignię zaworu to turbina pracuje po przegazowaniu jest to odczuwalne, ponieważ podniosłem ten zawór do próby i zablokowałem go na chwilę i jest moc.Problem jest w tym że musi albo gdzieś być nieszczelność że nie można uzyskać odpiwiedniego podciśnienia do podniesienia tego zaworu.
    Byłem u mechanika , podłączył komputer i turbina nie ładuje , natomiast jeżeli podniesie się ten zawór ręcznie to pokazuje że turbina ładuje.
  • Poziom 16  
    Nie wiem jaka jest turbina w dci ale jakas inna zasada dzialania od standartowych z tego co opisales. Normalnie turbina zawsze sie kreci i nie ma zaworu ktory by ja calkowicie odlaczal. Owszem jest tzw wast gate ktory przy przekroczeniu po stronie kompresora max cisnienia otwiera zawor i spaliny czesciowo omijaja wirnik turbiny przez co spadaja obroty i spada cisnienie w ukladzie doladowania. A podcisnieniem to normalnie steruje sie zaworami EGR. Sprawdz jakie konkretnie cisnienie daje turbina. Moze jest tak ze cos z nia nie tak i stawia opor wylatujacym spalinom a jak otworzysz zawor wast gate to omijaja czesciowo turbine.
  • Poziom 10  
    auto ma przebieg 136 tys.km i to się stało z dnia na dzień , nie miałem nigdy wcześniej takich problemów

    Dodano po 32 [minuty]:

    to samo mi powiedział mechanik , podpiął komputer i mu pokazało ok 900 /nie wiem w jakich wartościach pokazuje/ , a gdy podniosłem zawór poprzez zassanie wężyka ustami zawór poszedł do góry i na komputerze pokazało ok 1800 oczywiście po przegazowaniu i było słychać charakterystyczny świst turbiny
  • Poziom 10  
    witam ponownie , otworzyłem skrzynkę z bezpiecznikami tą w komorze silnika i dwa z nich 70A są przepalone , czy to może mieć związek z moją usterką to zobaczę jak kupię i wymienię .
  • Poziom 22  
    witam
    a czy podczas jazdy swieci ci sie zolta kontrolka (wyglada jak swieca, najczesciej sie wlacza przy wyzszych obrotach) jesli tak, to ja mialem dokladnie taka sama sytuacje - 2 mechanikow nie wiedzialo, pojechalem do trzeciego, kupilem nowy zawor (42 zlote) i jak reka odjal.
  • Poziom 15  
    U mnie było podobnie, adł elektrozawór i nie włączała się turbina i wkońcu ją trafiło...
  • Poziom 10  
    witam mam podobny problem czy ktos moze mi powiedziec gdzie ten zawor sie znajduje i jak sie on nazywa bo a osobiscie znalazlem tam trzy elektrozawory
  • Poziom 2  
    witam
    wktorym miejscu go szukac
  • Poziom 9  
    Witam.A wiec tak jestem posiadaczem Laguny II 1,9 dCi 2001r 180tys od ok miesiaca.Nigdy nie miałem stycznosci z doladowanym silnikiem diesla. Pare dni po kupnie samochodu zacza wyskakiwac mi bład Fuel Injection Fault..... cos tam i pokazywac sie blad na pomaranczowo .Oczywiscie moc spadla rozpedzic ja do 130 km to jest sukces.Wiec poszukalem no i znalazlem ze trzeba wyczyscic zawor EGR zrobilem tak i nadal to samo.Podjechalem na komputer gdzie wyskoczyl szereg bledow ale po skasowaniu zostal tylko jeden , czujnik doladowania..A wiec kupilem taki czujnik zamontowalem i błąd zniknał ale mocy nie przybylo ( moze tylko zraz jak by sie zalaczyla turbina) ciekawe jest to ze nie mam tego bledu do czasu jak jade samochodem pod gorke i go mecze np. 3 biegu (pod obciazeiem)wtedy powraca ten sam blad po zgaszeniu i odpaleniu nie ma go.Prosze powiedzcie gdzie mam szukac tej mocy jak sprawdzic ze turbina dziala domowym sposobem lub co moze byc prawdopodobna jeszcze przyczyna tego.

    dziekuje i pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Witam! Kupiłem ostatnio Lagunę 1.9 dCi o mocy 120KM. Mój problem polega na tym, że turbina nie włącza się na 1 biegu, czasem startuje od 2-go biegu a przeważnie od 3-go i idzie jak szalona (słychać jak gwiżdże). Najpierw pojawiał mi się błąd przeładowania turbiny więc zmieniłem elektrozawór. Pomogło tylko tyle, że nie wyświetla się akurat ten błąd... Zmieniłem czujnik ciśnienia doładowania i bez zmian, umyłem zawór EGR i dalej nic... pompa vacuum działa jak należy (sprawdzona wakuometrem) gdy jeżdżę spokojnie do 2200obr/min na każdym biegu nie czuć mocy, nie słychać turbiny i wyświetla mi się błąd na liczniku świece i spiralka... podpinam pod KTS'a i mam tylko jeden błąd o elektrozaworze mimo, że jest nowy PIERBURG'a... jeżeli na liczniku wyskoczy błąd turbina się zamyka i nie ma kompletnie mocy po otwarciu maski słychać jak ten elektrozawór "bzyczy" wyłączę motor i odpalę kontrolka znika i jedzie "normalnie" jak jeżdżę dynamicznie turbina działa jak należy ale dopiero od 2-go biegu i powyżej 2000obr/min... jadąc 120km/h na 6 biegu i zwalniając do 100km/h robię redukcję do 5 biegu dając gaz w podłogę nie ma żadnej reakcji a po jakiś 3-5 sekundach wyskakuje ta jeb***na kontrolka świec a gdy zredukuje do 4-go biegu i wrzucę ponownie 5 bieg przyśpiesza normalnie pod warunkiem, że nie zaświeci się kontrolka! Dodam jeszcze, że silnik nie dymi na żaden kolor... według mnie nie wkręca się spontanicznie w obroty mimo, że jest to common rail... Bączek przy turbinie się podnosi bo sprawdzałem! Turbina była myta i geometria się nie wiesza... Do tego w mieście pali 8,5-9 litrów ropy... trochę za dużo według mnie! Ogólnie to się poddałem bo już nie wiem co z tym śmieciem zrobić... myślę wyciąć katalizator... miał ktoś taki problem i udało mu się go rozwiązać? Pozdrawiam!
  • Poziom 2  
    witam mam problem laguna 1,9 dci 120 KM nie ma mocy turbina pracuje nie ma żadnych błędów silnik pali odrazu równo pracuje przekładałem przepływke czujnik doładowania zawór włączający turbo i nic kopci czasem na niebieskawo
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Żadnych błędów? A parametry sprawdzone?
    Przepływka podmieniona? A filtr powietrza sprawdzałeś?
    Czujnik doładowania inny? A sprawdzałeś jakie jest to ciśnienie?
    Zawór turbo? A sztanga od turbo rusza się?
  • Poziom 2  
    witam mam problem laguna 1,9 dci 120 KM nie ma mocy turbina pracuje nie ma żadnych błędów silnik pali odrazu równo pracuje przekładałem przepływke czujnik doładowania zawór włączający turbo i nic kopci czasem na niebieskawo
  • Poziom 11  
    Mam dokładnie to samo h4cker. Należy się jednak tutaj małe sprostowanie. Ta wyskakująca usterka, to nie jest kontrolka świec (to nie spiralka oznaczająca świece), tylko jest to kontrolka błędu układu wtryskowego (inaczej nieco ten symbol wygląda - taki przebieg piłokształtny). Kontrolka przestała mi się zapalać jak podregulowałem elektrozawór turbiny ale mocy za wiele nie przybyło choć jest poprawa. Aktualnie jestem na etapie wymiany przepływomierza, bo ma uszkodzenie. Jak zamontuję drugi to dam znać czy ta jego usterka (przepływomierza) miała znaczenie.
  • Poziom 2  
    filtr powietrza wymieniłem, paliwa zawór egr podmieniłem i nic mułowaty jest, turbine mechanik nawet podkręcił
  • Poziom 11  
    POWER IS BACK - tak mogę podsumować moją walkę z Lagunką :)
    Po kolei więc.
    - wymieniłem przewód doprowadzający powietrze od przepływomierza do turbinki bo był uwalony i ktoś go kiedyś zanim to autko kupiłem taśmą izolacyjną posklejał co i tak musiało się prędzej czy później rozpaść,
    - posprawdzałem czujnik doładowania - po odłączeniu zapala się błąd układu wtryskowego czyli wygląda na sprawny,
    - posprawdzałem elektrozawór turbiny - po odłączeniu zapala się błąd układu wtruskowego, dodatkowo pomierzyłem multimetrem cewkę, rozebrałem, wyczyściłem wyregulowałem co nieco (tutaj zaobserwowane zjawisko - jak za bardzo jest wykręcony, to słychać jego głośną pracę i wywala błąd układu wtryskowego, delikatnie więc wkręciłem i błędu nie miałem, ale mocy nadal brakowało),
    - wyczyściłem EGR i sprawdzałem jego działanie, jest ok.
    - w międzyczasie odłączając wtyczkę od przepływomierza nie miałem żadnej różnicy w jeździe, no może minimalnie - pomyślałem więc, że tak to chyba być nie powinno, bo jakiś wpływ powinien być na jazdę. Zaryzykowałem i kupiłem na allegro używany przepływomierz. Paczuszka po 2 dniach przyszła, zamontowałem go wczoraj wieczorem a że późno było to poszedłem na wypoczynek. Rano wstałem, uruchomiłem autko, ruszam do pracy i .... POWER IS BACK - tak to mogę podsumować. Autko wkręca na obroty, pod górkę przyspiesza a nie zwalnia jak jeszcze nie dawno, słowem usterka usunięta.
    Jak masz skąd pożyczyć przepływomierz czy elektrozawór to polacam podmienić i sprawdzić efekt, nie trzeba wtedy od razu kupować. Ja nie miałem skąd pożyczyć, więc pomyślałem, że przez jakiś czas zrezygnuję z piwka i pieniążki na częśći wydam :).
    Co do elektrozaworu turbiny, to spotkałem się na forach, że niektórzy nim regulują i nic nie widać aby się "śruba" wkręcała czy wykręcała. Jest to możliwe bo u mnie tak było. Ta "śruba" była powiedzmy zaklejona syfem jakimś w tuleji w którą się ją wkręca i obracała mi się cała tuleja a nie śruba w nią wkręcana. Za pomocą sródków typu WD40 i Kontakt60, oraz grubszej śruby i imadła (postaram się zdjęcia zrobić aby to było bardziej zrozumiałe) udało mi się ruszyć tą "śrubę" od elektrozaworu i efekt taki, że obraca się leciutko i wkręca i wykręca, dzięki czemu mogłem bezproblemowo wyregulować ten elektrozawór.

    Podsumowując - za brak mocy odpowiedzialny był przepływomierz a elektrozawór turbiny powodował, że w czasie jazdy z uszkodzoną przepływką przy osiągnięciu ok 2200 obrotów zapalała się kontrolka o błędzie układu wtryskowego (delikatne obrócenie śruby (rdzenia) w elektrozaworze zgodnie z ruchem wskazówek zegara pomogło aby ten błąd nie wyskakiwał.
    Podczas usterki objaw był jeszcze taki, że zimny silnik wogóle nie miał mocy i pod górki zwalniał, ciepły troszkę lepiej i na ciepłym udawało się osiągnąć obroty przy których uruchamiało się doładowanie co skutkowało wywalaniem błędu o układzie wtryskowym i niejako wtedy przy obrotach powyżej 2200 moc była. Ale jak tu ciągle jeździć na obrotach powyżej 2200. Tak się nie da, no może na trasie.

    Może komuś mój przypadek pomoże.
    Pozdrawiam

    Dodano po 5 [minuty]:

    Dodam jeszcze ważną informację, bo to różnie niektórzy mają wpięte.
    Przy elektrozaworze turbinki są dwa wężyki. Ten wpięty w górne gniazdko powinien iść do turbinki (west gate czy jakoś tak), a ten wpięty w dolne gniazdko (złącze) do akumulatora ciśnienia (taka czarna plastikowa puszka przykręcona u góry silnika przy kolektorze). Piszę o tym bo spotkałem się też z odwrotnym ich wpięciem a serwisówka wyraźnie pokazuje który wężyk gdzie ma być.
  • Poziom 10  
    Kolego Amiboy zmieniłem dzisiaj pompę vacuum i powiem Ci, że turbina wróciła do żywych :) tzn. startuje na każdym biegu, hamulec jest ten sam nie ma, że raz twardy raz miękki... co do elektrozaworu to kupiłem nowy PIERBURG i nie zaglądałem do niego czy da się regulować. Fabryka ustawiła więc nie ruszam! EGR umyłem ale nic się nie zmieniło, przepływka sprawna, czujnik doładowania też, myślę jeszczę sprawdzić intercooler bo za bardzo "syczy"... jutro rozbieram turbinę bo gdzieś jest nieszczelna i puszcza sadzę... U mnie ewidentnie było coś nie tak z vacuum ponieważ zrobiłem próbę drogową z komputerem i okazało się, że na niskich obrotach nie pompuję tak jak trzeba... jeżeli ktoś z Was ma jakikolwiek problem ze swoim autem polecam na początek wybrać się do mechanika który ma dobry komputer tzn. sprawdzi błędy, usunie i jest w stanie przeprowadzić próbę drogową z komputerem! Bez tego nie polecam zmieniać czegokolwiek żeby się nie pchać w koszta...
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    h4cker napisał:
    jeżeli ktoś z Was ma jakikolwiek problem ze swoim autem polecam na początek wybrać się do mechanika który ma dobry komputer tzn. sprawdzi błędy, usunie i jest w stanie przeprowadzić próbę drogową z komputerem! Bez tego nie polecam zmieniać czegokolwiek żeby się nie pchać w koszta...


    Panie Moderatorze, polecam gdzieś to wytłuszczonym drukiem umieścić :)
  • Poziom 10  
    Do kolegi - lagumas jeżeli Ci kopci na niebiesko to puściły Ci uszczelnienia na turbinie... co do braku mocy sprawdź vacuum czy podnosi tzw. bączek przy turbinie. Poza tym na komputerze sprawdź stopień (w procentach) wypełnienia elektrozaworu. Powinien mieć 50-80% ale żeby to zrobić trzeba wykonać próbę drogową z komputerem, rozpędzić auto do 120km/h na 6 biegu (jeśli masz) przychamuj go do 90km/h i pedał gazu w podłogę. Jeżeli stopień się nie ruszy a wyskoczy błąd to masz to samo co ja miałem czyli vacuum...
  • Poziom 2  
    witam mam pytanie jakie są objawy zepsutej pompy vacum

    Dodano po 6 [minuty]:

    koledzy ma ktoś z was schemat rozrządu do laguny 2 1,9 dci 120 KM ???