Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silniczek krokowy?sonda lambda? OPEL ASTRA

17 Gru 2005 15:59 8656 16
  • Poziom 10  
    czy po wyjęciu silniczka krokowego jego trzpień na sprężynce powinien sie poruszać. U mnie jest sztywno . Dokładnie wymyty. Silnik( C16 LZ) ma zbyt małe obroty biegu jałowego . Sonda lambda jednoprzewodowa. Instalacja gazowa. Czy wymieniać silniczek krokowy.
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 19  
    Zanim zaczniesz coś wymieniać to najpierw upewnij się czy napewno jest uszkodzony. Czy zaświecił się CHECK ?
  • Poziom 10  
    A coś dokładniej o tym zabiegu?

    Dodano po 10 [minuty]:

    zapala sie czasami
  • Poziom 11  
    A dokładnie jakie ma te obroty.Można je podnieść na przepustnicy.
  • Poziom 10  
    w granicach 700- 800 szarpie silnikiem. Ale raczej podniesienie na przepustnicy to niezbyt dobre rozwiązanie -dużo więcej spala już sprawdzałem I jeszcze jedno czy na benz czy gaz to samo.
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 31  
    Trzpień powinien być sztywno.
    Za niskie obroty to nie wina silniczka. Jeśli nie zapala się check to też nie wina lambdy.
    Sprawdź czujnik temperatury i potencjometr przy przepustnicy.
    Nie podciągaj linką na przepustnicy, bo wtedy dajesz ECU wiadomość że używasz gazu i przestaje regulować obroty silniczkiem.
  • Poziom 10  
    czujnik od temperatury wymieniłem na nowy, a w jaki sposób mam sprawdzić potencjometr przepusnicy. Dzięki za pomoc!

    Dodano po 8 [minuty]:

    no i jeszcze jedna zagadka. wymieniłem termostat, czujnik temp. a wskaźnik wskazuje niedogrzanie silnika(ale grzeje tak jak powinien termostat napewno działa), ale widziałem w innych astrach wskaźniki temp do 100 stopni, i w tym do 100 wskazywałby 90, a w tym jaki jest u mnie do 110 stopni nie pokazuje 90( może samochód miał wymieniony licznik) o co w tym chodzi?
  • Poziom 31  
    W tablicy zegarów jest stabilizator napięcia. Jeśli jest uszkodzony wskazania temp i poziomu paliwa będą zafałszowane. Być może to jego wina.
    Potencjometr, ja osobiście, sprawdzam tak: podpinam woltomierz między niebieski przewód i masę (silnik). Na jałowych powinno być poniżej 0,7V.
    Następnie powoli jednostajnie wciskasz gaz. Napięcie powinno się płynnie zmieniać do ok 5V.
    Oczywiście pomiar przeprowadza się przy podpiętej wtyczce do potencjometru.
    Np wsuwasz szpilkę we wtyczkę i mierzysz od szpilki.
  • Poziom 10  
    co do wskazania poziomu paliwa jest ok fałszuje tylko teperatura.

    Dodano po 4 [minuty]:

    więc zakładam że stabilizator napięcia w liczniku jest dobry.
  • Poziom 31  
    Nie jestem pewien, ale chyba są dwa czujniki temp. Jeden dla ECU, a drugi dla tablicy wskaźników. Jeśli tak to ten do ECU jest dwuprzewodowy, a ten drugi jednoprzewodowy i jest wkręcony w kolektor dolotowy.
    Ja mam C14NZ, ale jak się zdaje oba są na Multecu więc powinno być podobnie.
  • Poziom 10  
    zgadza się ja wymieniłem ten dla tablicy wskaźników jest w kolektorze i ma jeden przewód na wsówkę.
  • Poziom 12  
    Witam wszystkich!!!
    na początku postu napisałeś, że czasami zapala się chek więc jeśli chodzi o opla do dla mnie jest to silniczek krokowy , to że jest sztywny i wymyty o niczym nie świadczy. pozdr.
  • Poziom 31  
    Check zapala się z różnych powodów. Najlepiej wtedy odczytać kody usterek.
    Skoro wymieniłeś czujnik dla zegarów, to wynika z tego, że czujnik dla ECU jest padnięty. Podaje strownikowi, że silnik jest cieplejszy niż w rzeczywistości. ECU zwalnia więc obroty i nagle czujnik obrotów wału korbowego mówi mu, że obroty spadły za bardzo, więc próbuje je wyrównać krokowym. Za niskie obroty to niestechiometryczna mieszanka co z pewnością nie podoba się sondzie lambda co czasami może skutkować zapalaniem się checka.
    To takie moje rozważania. Oczywiście mogę się mylić :D
  • Poziom 10  
    check mi sie zapalił tak naprawde tylko 3 razy przy przejechaniu ok. 20 tyś km. i tylko wtedy gdy np. na drugim biegu porządnie przycisnąłem gaz do dechy.

    Dodano po 1 [minuty]:

    A może sie jeszcze ktoś orientuje dlaczego były liczniki z różnym wyskalowaniem do 100 i 110 stopni?

  • Poziom 21  
    Znajdż gniazdo diagnostyczne zewrzyj w nim AiB mostkiem włącz stacyjkę i odczytaj kody błędów najprawdopodobnie to są błędy od sondy lambda.Następnie uruchom silnik przerzuć na gaz i miernikiem sprawdż sygnał z sondy. Kody błędów 15 to silnik krokowy lub lewe powietrze w kolektorze dolotowym, 44 i 45 to błędy sondy lambda/zbyt uboga lub zbyt bogata mieszanka/.Ponadto radziłbym ci wyczyścić styki w kopułce oraz palec rozdzielający, wymienić świece na nowe/NGK/i przyśpieszyć zapłon ok. 5 stopni wystarczy.Zrób także test silniczka krokowego.Oczywiście po usunięciu usterek sondy lub silniczka odepnij ujemną klemę aku i zresetuj komputer oraz ponownie go zaprogramuj. PS.Kod silniczka krokowego nie 15 a 35 za pomyłkę przepraszam ale szybko pisałem.
  • Poziom 10  
    Po długim czsie wracam do tematu. Znalazłem gniazdo diagnostyczne( w skrzynce z bezpiecznikami )ale niewiem które to są styki AiB. Na stronie ''asterki'' jest inne rozmieszczenie przewodów, więc? Niechce nic uszkodzić.